E46 323ci

JeszRodzynek
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 17, 19:09
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc

#1

Post autor: JeszRodzynek »

Witam. Mam problem z moja bmka. Problem polega na tym, że samochod nie ma wgl mocy. Na cieplym sikniku sie to jesxcze bardziej pogarsza. Na trasie 300km ciezko bylo osiagnac mi predkosc 180km/h. Wymienilem przeplywke bo wykazywala blad. Dolot szczelny. Jedynie zastanawia mnie odma bo nie wiem nawet kiedy byla wymieniana. Po podpieciu pod komputer wykazuje blad E4 i E3 „przekroczona dawka mieszanki”. Nie wiem gdzie szukac przyczyny.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Podaj kody błędów z inpa a najlepiej ich zrzuty a do tego korekty paliwowe i praca sond, obstawiam błędy 227 i 228 oraz nieszczelność dolotu, ale jak masz takie objawy to musiałaby być chyba jama.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
JeszRodzynek
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 17, 19:09
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc

#3

Post autor: JeszRodzynek »

Masz racje. Bledy 227 i 228. Nie posiadam inpy ale wrzuce dzisiaj foty z innego programu.
JeszRodzynek
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 17, 19:09
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc

#4

Post autor: JeszRodzynek »

Regulacja sond lambda przed katem rzad cylindrów 1 stoi cały czas na 0,40V nie zależnie od obrotów silnika, wszystkie pozostałe od 0.1 do mniej więcej 1V
Ogrzewanie sond przed katem rząd 1 i 2 -100%
Ogrzewanie sond lambda za katem rząd 1 i 2 -20%
Według mnie padnięta sonda przed katem ale zastanawia mnie to ogrzewanie sond za katalizatorem.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Pewnie silnik nie był całkiem dogrzany, jak tak to normalne. Sonda przed katem ma pracować w zakresie ok 0,1-0,8V.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
JeszRodzynek
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 17, 19:09
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc

#6

Post autor: JeszRodzynek »

Właśnie ma pracować. A ona cały czas stoi na 0.41
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#7

Post autor: yeti »

jak silnik był nagrzany a sondy nie pracowały to
1) sondy są martwe
2) masz pomylone podpięcie sond przed a za katem
3) uwalone kable gdzieś

stawiam na 1 opcję
JeszRodzynek
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 17, 19:09
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc

#8

Post autor: JeszRodzynek »

Jak sprawdzić która to sonda ?
JeszRodzynek
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 17, 19:09
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc

#9

Post autor: JeszRodzynek »

Dodam ze czasem strasznie falują obroty po odpaleniu i ma strasznego muła dosłownie nie ma czym jechać. Później to ustaje lecz spadek mocy dalej jest odczuwalny.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Przecież napisałeś, że to sonda przed katalizatorem na banku 1, czyli cylindry 1,2,3 :roll:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”