[e46 323Ci 1999]Problemy z falowaniem, wkrecaniem

Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 2022, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

[e46 323Ci 1999]Problemy z falowaniem, wkrecaniem

Post autor: Mati737 »

Witam, zacznę od początku. Autko kupiłem półtora roku temu jakoś, problem od początkujących falowaniem, gaśnięciem, niedoborem mocy, po krótkiej walce okazało się ze silnik nie ma kompresji na jednym cylindrze, zakupiony drugi taki sam m52b25tu z Anglika, instalacja lpg została ze starego silnika itd. Jednak problem nie ustąpił, podmienialem przeplywki (obecnie już trzecia), krokowce, przepustnica.. I jakiś rok autko stało poniewaz z nerwów przesiadłem się na audi w dieslu (praca w Niemczech) a Beatka czekała na mój powrót i ostatnio znów zacząłem te nierówna walkę… kupiłem trzecia przeplywke poniewaz poprzednia wywalało błąd braku sygnału, wywaliłem lpg, włożyłem druga nie pocięta wiązkę silnik, kolektor bez wkretek od lpg, No ogólnie przywróciłem to do fabryki i w sumie bez większych rezultatów. Na podpiętej przeplywce silnik faluje ostro po spadniecie z obrotow, raz się wkręca do końca ale częściej po bucie w podłogę staje na 2-3-4tys obrotow i nie chce dalej, slychac ze mocno wtedy kuleje… Po odłączeniu przeplywki silnik pracuje niebo lepiej ale ciagle czuć zapach paliwa z wydechu wiec nie przepala.. Zapodaje kilka filmików jak zachowuje się auto, filmiki z inpy itd. Zdolności manualne posiadam ale już chyba wątpię w siebie ze dojdę sam co to jest.. Proszę o pomoc i pozdrawiam serdecznie.
Takie błędy wyrzuca po wykasowaniu i kilku przegazowkach oraz na każdym filmiku było po kasowaniu adaptacji.

Obrazek

Obrazek
Tutaj filmik jak wyglada to na liczniku z podłączonym przepływomierzem

Tutaj filmiki z odczytów inpy również z podłączona przepływka




A tutaj filmik jak auto zachowuje się po odłączeniu przepływomierza


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9689
Rejestracja: 06 wrz 2017, 08:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Szukaj lewego powietrza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 2022, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

Wszystkie zaślepki z tylu kolektora są, nowe uszczelki pod kolektorem, nowe oringi na disie, przepustnicy i wtryskach, gumy w bardzo dobrym stanie szczelność sprawdzałem w tamtym roku i było okej, nic innego nie może powodować takich efektów? Sondy dobrze pracują wdg wskazań w inpie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9689
Rejestracja: 06 wrz 2017, 08:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Wskazują, że jest lewe powietrze. Co z odmą i pokrywą zaworów? O-ring bagnetu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 2022, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

Pokrywa zaworów wyglądała rok temu na cała, dostała nowa uszczelkę, vanosy zregenerowana, bagnet wchodzi ciasno ale poza tym odma usunięta i zaślepiona tam gdzie powinna być :/

Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 2022, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

Wiec tak, zrobiłem ponownie dziś próbę szczelności i troszeczkę puszcza gdzieś na disie, rozebralem okazało się ze membrana delikatnie pęknięta i już zamówiona, ale zastanawiam się jeszcze czy może puszczać na tym oringu od trzpieni klapki? Zna ktoś wymiary? Dodatkowo czy to normalne, ze po przekręceniu stacyjki na zapłon silniczek krokowy dosyć wyraźnie brzęczy? Po jego odłączeniu nadal coś brzęczy ale duuuuzo ciszej, tak jakby coś w tej puszce gdzie rozdziela się wiązka na poszczególne elementy, jakiś pomysł? Jest jakiś sposób by na stole sprawdzić elektronikę disy oraz silniczek krokowy? Pozdrawiam
Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 2022, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

Panowie podbijam, dziś zrobiłem dise, na nowo test szczelności, nic nigdzie nie leci. Bez przeplywki auto jakby lepiej się teraz zbierało jednakże po podłączeniu przepływomierza, nie da się wręcz dodać gazu poza obroty jałowe.. Auto nie chce się wkręcać, obroty spadają, zaczyna mocno falować 500-1000obr. Jakieś jeszcze pomysły?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9689
Rejestracja: 06 wrz 2017, 08:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Korekty paliwowe, praca sond i masa powietrza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Mati737
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 2022, 18:08
BMW: E46 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
VIN: EZ69115

Post autor: Mati737 »

Długoterminowe mam zresetowane a reszta chyba jest na filmikach z pierwszego posta, masy podczas jazdy nie zmierzę poniewaz auto z podłączona przepływka nie jest w stanie jeździć
EDIT.
Dodam ze na podłączone przeplywce auto ma ciężko odpalić, odpala i po sekundzie gaśnie i tak kilka razy aż w końcu załapie, póki wskazówka jest na zimnym polu to w miarę dobrze chodzi, im bardziej się rozgrzewa tym gorzej.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9689
Rejestracja: 06 wrz 2017, 08:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Skoro uszczelniłeś dolot to filmy są nieaktualne.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”