E46 320i Touring wyciek oleju.

chrisd
Posty: 8
Rejestracja: 6 lis 14, 16:51
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#1

Post autor: chrisd »

Hej,

Widziałem ten temat już u was gdzieś, ale chciałem wrzucić swoje fotki i upewnić się, że o to samo chodzi -
z przodu wycieka mi olej: Model E46 320i Touring 170KM, rocznik 2002.
Mam zamiar podjechać z tym ponownie do warsztatu we Wrocławiu na Krzykach, bo wcześniej sprawdzaliśmy już ten wyciek, ale ciężko go zlokalizować,
silink był umyty i teraz znowu cały jest od spodu mokry :(

Tutaj fotki:
http://s1.fotowrzut.pl/IRCAZ88EAF/1.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/NPVTX87REP/1.jpg

W tamtym poście wcześniejszym ktoś pisał, że do wymiany jest uszczelka pod obudową filtra oleju czyli 4,5,6 z tego schematu:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318i-M43/L-N/sep2000/browse/engine/lubrication_system_oil_filter

Czy to jest odpowiednia część?
http://allegro.pl/bmw-e30-e36-e46-e34-uszczelka-obudowy-filtra-oleju-i4809022157.html

Bo pytanie jest czy do wymiany jest też (albo tylko) cała uszczelka miski/obudowy oleju albo uszczelniacz wału?
http://allegro.pl/bmw-e46-e39-e60-e61-e38-e65-x3-x5-uszczelka-miski-i4832130930.html
http://allegro.pl/bmw-e36-e46-e38-e39-e38-e34-e60-uszczelniacz-walu-i4788933332.html

Pomóżcie żebym nie zbłądził w kupowaniu wszystkich możliwych uszczelek i uszczelniaczy :)

Dzięki!

Krzysiek
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#2

Post autor: gczarkowski1 »

Ja wymieniłem dokładnie to co wskazałeś z tym że m43 tylko te 3 uszczelki jest suchutko warunek że z tego miejsca ci cieknie ale jeżeli masz podejrzenia co do podstawy filtra to zrób to w pierwszej kolejności ponieważ z tym będziesz miał najłatwiej i poradzisz sobie sam 30 minut i po robocie
natomiast uszczelka miski uszczelniacz wału to już troszkę więcej pracy i czasu

http://allegro.pl/bmw-e30-e36-e46-e34-uszczelka-obudowy-filtra-oleju-i4808931354.html
Ostatnio zmieniony 8 gru 14, 13:53 przez gczarkowski1, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Czytałem już opisy przypadłości wycieków z obudowy filtra oleju, myślę że u Ciebie właśnie taka awaria występuje. Wątpie że chodzi o uszczelniacz wału choć też nie można wykluczyć. Ten zestaw z alledrogo wygląda bardzo dobrze, ale zadzwoń i upewnij się że będzie pasował do Twojego modelu. Często lubią mimo opisu nie pasować. Myślę że po takiej wymianie wszystko będzie dobrze, ale jak chcesz mieć zupełną pewność, to wejdź do kanału i pościągaj obudowy. Mówisz że silnik był myty, więc powinno być widać miejsce wycieku dostatecznie dobrze. Pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
chrisd
Posty: 8
Rejestracja: 6 lis 14, 16:51
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#4

Post autor: chrisd »

Dzięki panowie! Uszczelka zamówiona: http://www.qservices.pl/miniaturki/303522.jpg

A z innej beczki - przy ostatnim serwisie sprawdzili mi olej w skrzyni (automat) i mówili, że jest czarny i na pewno do wymiany.
BMW oficjalnie mówi nie wymieniać no i zdania na forach są też podzielone.
Warto to ruszać w ogóle jeżeli skrzynia na razie chodzi ok? Wydatek jest już spory, a nie chce mieć z tego jakiś problemów typu zablokowanie samochodu...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Skąd wiesz że to akurat te uszczelki ?

Po zdjęciu osłony silnika ??
zielaq
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 19 lis 14, 19:47
BMW: 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jaworzno
VIN: ez68266

#6

Post autor: zielaq »

chrisd pisze:Dzięki panowie! Uszczelka zamówiona: http://www.qservices.pl/miniaturki/303522.jpg

A z innej beczki - przy ostatnim serwisie sprawdzili mi olej w skrzyni (automat) i mówili, że jest czarny i na pewno do wymiany.
BMW oficjalnie mówi nie wymieniać no i zdania na forach są też podzielone.
Warto to ruszać w ogóle jeżeli skrzynia na razie chodzi ok? Wydatek jest już spory, a nie chce mieć z tego jakiś problemów typu zablokowanie samochodu...

Po tych zdjęciach ciężko cokolwiek powiedzieć...

Serwis skrzyni automatycznej to podstawa jej długowiecznego działania ! Olej + filtr trzeba wymienić , niestety jest to droga zabawa bo z wymianą będzie kosztować prawie 1tys zeta.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

zielaq pisze:
chrisd pisze:Dzięki panowie! Uszczelka zamówiona: http://www.qservices.pl/miniaturki/303522.jpg

A z innej beczki - przy ostatnim serwisie sprawdzili mi olej w skrzyni (automat) i mówili, że jest czarny i na pewno do wymiany.
BMW oficjalnie mówi nie wymieniać no i zdania na forach są też podzielone.
Warto to ruszać w ogóle jeżeli skrzynia na razie chodzi ok? Wydatek jest już spory, a nie chce mieć z tego jakiś problemów typu zablokowanie samochodu...

Po tych zdjęciach ciężko cokolwiek powiedzieć...

Serwis skrzyni automatycznej to podstawa jej długowiecznego działania ! Olej + filtr trzeba wymienić , niestety jest to droga zabawa bo z wymianą będzie kosztować prawie 1tys zeta.
Producent nie zaleca wymiany oleju, ale także nie przewiduje przebiegów powyżej 200.000km. Nie wiem jak to jest w automatach, ale w manualnej choć producent też nie zaleca, każdy kto mądry to wymienia. W ten sposób pozbywasz się wszelkich syfów i opiłków metalu. Więc nie szkodzi (choć kosztuje), a tylko pomaga. Skoro w automacie jest taki wysoki koszt, to jeśli wszystko chodzi cicho i płynnie, to bym nie ruszał. Za to powoli o tym myślał, ale musisz sam zdecydować. Pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zielaq
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 19 lis 14, 19:47
BMW: 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jaworzno
VIN: ez68266

#8

Post autor: zielaq »

Z tego co wiem nie przewiduje się wymiany w manualnych skrzyniach i dyfrach ale ja mimo tego bym to zrobił profilaktycznie. Dodatkowo skrzynie lubią cieknąć z uszczelniaczy tak samo jak i dyfer. Olej jest dostępny w sklepach i oczywiście w ASO.

W automacie to czynność serwisowa i potwierdzi CI to każdy serwis skrzyń automatycznych. Cena oleju w serwisie jest wysoka bo ok 70-80 zł za litr a wchodzi coś ok 10l przy wymianie dynamicznej + filtr+robota. Można załatwić to taniej ale nie wiem czy warto ryzykować.
chrisd
Posty: 8
Rejestracja: 6 lis 14, 16:51
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#9

Post autor: chrisd »

MARC pisze:Skąd wiesz że to akurat te uszczelki ?

Po zdjęciu osłony silnika ??
Tak, widać tam właśnie wyciek.

zielaq, dobrodziej_1983 Dzięki za opinie z tym olejem. Przemyślę temat i zajmę się jako noworoczne postanowienie :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”