[e46 320i] Kilka problemów

Altay
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie 13, 20:41
BMW: 320i e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Leszno

#1

Post autor: Altay »

No więc ostatnio pojawiło się kilka problemów na horyzoncie :( Wolę spytać o pewne przypadłości bo może miał ktoś z nimi do czynienia na forum :
Pierwsza rzecz : co jakiś czas zapala mi się EML+kontrolka od DSC, silnik wchodzi w jakby tryb awaryjny, przerywa i nie przyśpiesza. Byłem podpiąć go pod komputer i wykazało sondę lambda, przepustnicę i sporo błędów. Co może to oznaczać jeszcze ? Czasem po odpaleniu kopci i zjada sporo oleju, średnio dolewam na 1000km 0,6l :(
Druga rzecz: dziś kiedy jechałem po bruku usłyszałem nagle głuche głośne stuki dochodzące z tyłu, strona lewa, podejrzewam pękniętą sprężynę, jaki orientacyjny koszt naprawy? Autko stało się zdecydowanie mniej stabilne.
No i trzecia bardzo irytująca sprawa: Przy wolnej jeździe, turlaniu się słyszę wyraźne szumy, jakby tarcie z okolic silnika, trochę mnie to niepokoi i zastanawiam się w czym może leżeć problem :cry: Pomijam już to, że z przedniego zawieszenia dochodzą stuki.
Olej ma 10kkm, niedługo będzie zmieniany, wszystkie filtry itd. także są nowe.
Za pomoc z góry wielkie dzięki :witam:
Pozdrawiam
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Masz pełno błędow nie bez powodu zapewne, np. walnięta sonda czy przepustnica, wciąga ci olej, zawias sam nie wiesz co? Skąd masz te Auto ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Sonda i przepływomierz do sprawdzenia.

Picie oleju - winowajcą może być odma, w pierwszej kolejności należy się jej przyjrzeć, bo jeżeli z silnika nie ma wycieków to pasują ją wymienić.

Co do stuków i luzów w zawiasie to proponuję jechać na stację diagnostyczną gdzie na szarpakach wszystko Ci sprawdzą za małe pieniądze.
Altay
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie 13, 20:41
BMW: 320i e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Leszno

#4

Post autor: Altay »

Dobra, wjechałem na kanał i z tyłu zauważyłem, że ma komplet nowych amortyzatorów bilstein ;) dzięki za porady, odmę mam w planach . Co do reszty autko idzie od poniedziałku do elektryka, który postara się problemowi zaradzić. Jeśli chodzi o powypadkowość auto miało dwie przycierki i jedna była mocniejsza. Nie spodziewałem się po 15 letnim aucie za 1000 euro stanu idealnego. Kondycja wnętrza itd jest i tak o wiele lepsza niż większosci e46.
Prawa półośka z tyłu ma mocny luz, może to być przyczyną tych stuków ?
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#5

Post autor: Grzechu16 »

Jak pierwszy raz odczytałeś błędy w tym samochodzie i je skasowałeś, to musisz przejechać jeszcze ze 100km i ponownie odczytać błędy. Wtedy będzie to miarodajne a błędy będą aktualne.
Altay pisze:za 1000 euro
Poważnie?
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

I posprzataj w srodku wkoncu jest lepsza od innych .A tak na marginesie za 1000€ sam ja zlozylees czy kupiles na zlomie od pierwszego wlasciciela dzadka
Altay
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie 13, 20:41
BMW: 320i e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Leszno

#7

Post autor: Altay »

OSA BMW pisze:I posprzataj w srodku wkoncu jest lepsza od innych .A tak na marginesie za 1000€ sam ja zlozylees czy kupiles na zlomie od pierwszego wlasciciela dzadka
Ja wiem, że tu masz zielone literki i jesteś wyższy rangą, ale błagam, zluzuj trochę :beer: Obiektywnie napisałem, że na tle wielu e46 z jakimi miałem styczność wnętrze mojej jest w STOSUNKOWO dobrym stanie. Sprzątać nie muszę bo nie mam zwyczaju jeżdżenia brudnym samochodem. Dałem za nią takie pieniądze, bo wydaje mi się trafiłem na dobrą okazję i tyle. Ma swoje wady jak każde auto w takim wieku, kupując miałem świadomość, że i tak będę musiał dołożyć. Ale to nie problem, bo zakładany budżet na autko był 4x większy, a że taką znalazłem i akurat mi przypasowała to nic nie poradzę .
Żeby nie było offtopu byłem na stacji diagnostycznej, wszystkie tuleje zdaniem "eksperta" okej, żadnych luzów, czy wycieków. Nadal nie wiem co stuka, do ustawienia geometria pozostała. W poniedziałek autko będzie już rozłożone to napiszę co i jak dokładnie.
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”