[e46, 320I, 2,2, 170KM] Spada z obrotów i gasnie

michal BB
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 21 lis 13, 11:43
BMW: e46 320i 2,2 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#1

Post autor: michal BB »

Krótko.
Objawy:
- Spada z obrotów i gaśnie (i na zimnym i na ciepłym)
- Jak trzyma to około 500 obrotów
- Nie trzyma ssania na zimnym silniku

Po szybkiej diagnozie w programie:
Przy temp -2,5 stopnia na zewnątrz temperaturę powietrza dolotowego pokazuje 22 stopnie. Zabiorę się najpierw za wymianę czujnika powietrza dolotowego.
W związku z tym, że pewnie będę robił to sam (dla frajdy) a nie mam garażu kilka pytań:
- gdzie dokładnie jest ten czujnik (zanim rozbiorę pół auta. Pod osłoną między 3 a 4 cylindrem??? Tak wyczytałem - czy gdzieś w okolicach przepływomierza?).
- jeżeli wymiana nie pomoże to co dalej? Od czego zacząć? Przepustnica, przepływomierz czy silnik krokowy.

Za inne spostrzeżenia będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

czujnik jest na gorze, tak jak piszesz, pomiedzy 3 i 4 cylindrem
jak zdejmiesz plastikowa oslone silnika (ta bez wlewu oleju) to od gory powinienes widziec wtyczke

jak nie pomoze to
u mnie w podobnym przypadku pomoglo czyszczenie przeplywomierza
czyszczenie krokowca i przepustnicy nie zaszkodzi


skoro podlaczales kompa to zakladam ze bledow nie bylo
np. blad przeplywki, albo sond lambda (co moze zwiastowac lewe powietrze)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
michal BB
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 21 lis 13, 11:43
BMW: e46 320i 2,2 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#3

Post autor: michal BB »

Nie, nie pokazywał innych błędów więc odpuściłem od razu szukanie lewego powietrza.
michal BB
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 21 lis 13, 11:43
BMW: e46 320i 2,2 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#4

Post autor: michal BB »

Wymiana czujnika nic nie dała. Dla pewności - wie ktoś jaki opór powinien pokazywać ten czujnik? Sugerujecie czyszczenie przepływomierza czy jeszcze wcześniej coś innego?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

czyszczenie krokowca i test czy chodzi swobodnie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
michal BB
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 21 lis 13, 11:43
BMW: e46 320i 2,2 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#6

Post autor: michal BB »

Chyba go nie wyjmę bez garażu. Nie lepiej zacząć od przepływomierza a jak to nie pomoże to w końcu do mechanika?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

wyjmiesz
wyciagasz puche filtra powietrza, przeplywke i gumy
costam trzeba odkrecic srubke czy dwie i krokowca mozna wyciagnac bez problemu
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
michal BB
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 21 lis 13, 11:43
BMW: e46 320i 2,2 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#8

Post autor: michal BB »

Kupiłem używany (podobno) sprawny czujnik. Wymieniłem i kicha (w czwartek). W sobotę miałem jechać czyścić silniczek krokowy. Jakież było moje zdziwienie jak w piątek wieczorem (jeździłem wcześniej) zapalił i zaczął trzymać ssanie na zimnym silniku. Do tej pory jest wszystko ok. Mrozy wróciły i nic się nadal nie dzieje. Teraz pytanie. Czy na mrozie mogło coś w nim "przytrzymać" a potem puścić i samo tak się naprawić czy czujnik aż tyle mógł się adaptować? Nie chce grzebać dalej skoro jest ok ale zastanawia mnie to tzn. czy nie wróci jeżeli to nie był silnik.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”