e46 320i 170km bierze olej

qbaton
Posty: 6
Rejestracja: 9 lip 15, 13:45
BMW: e46 320i 170km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
VIN: PB20967

#1

Post autor: qbaton »

Witam,

Na początku powiem że przeszukiwalem forum i wiem że polecacie wymienić odmę. Chciałbym tylko usciślić czy należy wymienić sam zawór czy również rurki które do niego prowadzą (a jest ich całkiem sporo). Chciałbym jeszcze zapytac czy polecacie oryginalne częsci czy może coś tańszego. Zważywszy na to że trzeba się trochę nagimnastykowac ąeby to wszystko wymienić nie chciałbym kosztem najtańszych części dokładac sobie roboty.

Skoro już się wytłumaczylem że przeszukiwałem forum i wyjaśniłem jaki mam problem podam jeszcze kilka szczegółów.
Samochod to e46 320i 170km 2002 r benzyna automat (ostanio zagazowana). Nie dymi, na silniku nie widać wycieków oleju, nie zasysa powietrza przez wyjęty bagnet. Mimo to olej znika szybko bo ok 300ml na 900-1000km. Dodam że nie mam ciężkiej nogi i jeżdżę raczej spokojnie, a mocy używam tylko do wyprzedzania i to też nie za często. Głównie jeżdżę na trasie dom-praca, na odcinkach 34 km w jedną stronę.

Zaraz po kupnie wlałem polecaną tu na forum płukankę (juz nie pamiętam jaką) i Olej Motul 8100 X-cess 5W40.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Odma tylko ori, na tym nie oszczędzaj bo się może zemścić. Przewodów raczej się nie wymienia, w skrajnych przypadkach. Czy olej zaczął znikać po płukania i zmianie oliwy czy znikał juz wcześniej?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

przewody do odmy, zwlaszcza te gumowe po latach mogą być kruche
i przy probie wymiany mogą po prostu pokruszyc sie w rękach
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#4

Post autor: wandii »

Przewody się wymienia albo przynajmniej czyści bo są zapchane.
Warto kupić drugie bo tak jak pisał kolega łatwo się łamią.
qbaton
Posty: 6
Rejestracja: 9 lip 15, 13:45
BMW: e46 320i 170km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
VIN: PB20967

#5

Post autor: qbaton »

Dzięki za odpowiedzi. Czyli wymiana kompletu (zawór + przewody) na nowe oryginalne to będzie koszt ok 1200zł z tego co patrzylem w necie - sporo.

Jezeli chodzi o to czy brala olej wczesniej to nie wiem bo zrobiłem płukanke i wymienilem olej zaraz po zakupie. Może i brała ale przeciez nawet gdyby tak bylo to bym się od sprzedającego nie dowiedział ;-)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

qbaton pisze:Dzięki za odpowiedzi. Czyli wymiana kompletu (zawór + przewody) na nowe oryginalne to będzie koszt ok 1200zł z tego co patrzylem w necie - sporo.

Jezeli chodzi o to czy brala olej wczesniej to nie wiem bo zrobiłem płukanke i wymienilem olej zaraz po zakupie. Może i brała ale przeciez nawet gdyby tak bylo to bym się od sprzedającego nie dowiedział ;-)
Odma + przewody (wszystkie idące do niej) to koszt ok 600zł

Przy M54 300ml na 1000 to nie tragedia.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

zestaw do odmy m54 + wszystkie przewody wyglada tak:

Odma OE BMW (11 61 7 501 566)
Przewód odmy OE BMW (11 72 7 545 323)
Przewód odmy OE BMW (11 61 7 504 536)
Przewód odmy OE BMW (11 61 7 504 535)
Przewód odmy OE BMW (11 61 1 432 559)
Przewód odmy OE BMW (11 15 7 532 649)

razem okolo 600zl :)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
qbaton
Posty: 6
Rejestracja: 9 lip 15, 13:45
BMW: e46 320i 170km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
VIN: PB20967

#8

Post autor: qbaton »

Dzięki. W takim razie będę musiał to ogarnąć. Mam nadzieję że to rozwiąże problem. Odezwę się jak już będzie po wymianie.
mbuchcik
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 27 wrz 11, 21:26
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Świętochłowice

#9

Post autor: mbuchcik »

Witam
W nawiązaniu do tematu to mam podobny problem.
BMW 316 1,8litra benzyna + gaz, rok 2004, przebieg 130tys, olej Mobil1 5W50.
Głównie jeżdżę do pracy jakieś 20 km w jedną stronę.
Mam ją prawie cztery lata, od jakiegoś czasu widzę że olej mi znika, przez ostatnie 2 tys km dolałem jakieś 1,5 litra. Odstawiłem go do diagnozy, mechanik stwierdził, że bardzo dymi z rury wydechowej i prawdopodobnie będą to uszczelniacze zaworów i przy okazji wymieniłby odmę (chyba jeszcze nie była wymieniana). Wycenił mi za to 3,6 tys.
Co o tym sądzicie? spróbować wymienić tylko odmę czy przy jednej robocie niech wymienią też uszczelniacze?
Pozdrawiam
lajcik
Bywalec forum
Posty: 287
Rejestracja: 3 cze 15, 15:23
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz

#10

Post autor: lajcik »

mbuchcik pisze:Witam
W nawiązaniu do tematu to mam podobny problem.
BMW 316 1,8litra benzyna + gaz, rok 2004, przebieg 130tys, olej Mobil1 5W50.
Głównie jeżdżę do pracy jakieś 20 km w jedną stronę.
Mam ją prawie cztery lata, od jakiegoś czasu widzę że olej mi znika, przez ostatnie 2 tys km dolałem jakieś 1,5 litra. Odstawiłem go do diagnozy, mechanik stwierdził, że bardzo dymi z rury wydechowej i prawdopodobnie będą to uszczelniacze zaworów i przy okazji wymieniłby odmę (chyba jeszcze nie była wymieniana). Wycenił mi za to 3,6 tys.
Co o tym sądzicie? spróbować wymienić tylko odmę czy przy jednej robocie niech wymienią też uszczelniacze?
Pozdrawiam
Jakaś chora wycena chyba :P
Za te pieniądze to kup sobie drugi silnik :D

A co do autora tematu to M54B22 z natury bierze olej z tego co wiem. Jak zacznie brać więcej niż 0.8l na 1000 km to trzeba zacząć się martwić. Ale fakt faktem odmę można zrobić jeśli jest zawalona ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”