E46 320D zapalające się łądowanie

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
IFrIT_86
Bywalec forum
Posty: 218
Rejestracja: 14 sie 11, 10:16
BMW: E46 320d 150km M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:
VIN: FY19416

#1

Post autor: IFrIT_86 »

Witam

Posiadam e46 320d poliftową.
Po regeneracji alternatora gdzie wymieniłem komutator, łozysko oraz szczotki zapala mi się kontrolka ładowania.
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=10637&start=120#p160965

Dzieje się to po przejechaniu około 10 minut w drodze i przy obrotach między 1900a 2100 obrotów.

Przy niższych oraz wyższych kontrolka się nie zaświeca i łądowanie jest.

Jaka może być tego przyczyna zapalającej się kontrolki podczas jazdy.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Przewody może słabo zmontowane? Jakiś luz?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
IFrIT_86
Bywalec forum
Posty: 218
Rejestracja: 14 sie 11, 10:16
BMW: E46 320d 150km M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:
VIN: FY19416

#3

Post autor: IFrIT_86 »

Przewody raczej nie dokręcone mocno a dzieje się tylko przy pewneych obrotach.

Sprawdze jutro test 9 na zegarach.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

W teście będziesz widział na jałowym a dobrze by przejechać się z kompem i sprawdzić co się dzieje przy obciążeniu. No i błędy czy są jakieś.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
IFrIT_86
Bywalec forum
Posty: 218
Rejestracja: 14 sie 11, 10:16
BMW: E46 320d 150km M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:
VIN: FY19416

#5

Post autor: IFrIT_86 »

Błąd wywala mi taki Generator.
Czyli jak kontrolka się zapali informuje kompa że jest brak ładowania i zapisuje błąd.
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#6

Post autor: trandolf »

Odlutował Ci się przewód z uzwojenia wirnika, który łączy się z komutatorem. Z powodu braku styku w tym miejscu ładowanie raz jest, raz nie ma. Na wolnych obrotach będzie ładowanie, a jak dodasz więcej gazu, to siłą odśrodkowa rozłączy drut i ładowanie znika.
IFrIT_86
Bywalec forum
Posty: 218
Rejestracja: 14 sie 11, 10:16
BMW: E46 320d 150km M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:
VIN: FY19416

#7

Post autor: IFrIT_86 »

Może tak być lecz sprawdzałem porządnie luty i wydawały się okej nie było żadnych luzów i jak idzie więcej niż 2200 obrotów ładowanie działa bez problemów
IFrIT_86
Bywalec forum
Posty: 218
Rejestracja: 14 sie 11, 10:16
BMW: E46 320d 150km M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:
VIN: FY19416

#8

Post autor: IFrIT_86 »

A więc tak jadąc w niedziele zaświeciła mi się kontrolka i świeciła przez dłuższą pore test zegarów pokazywał brak ładowania.
Alternator zawiozłem w wtorek do zakładu w krakowie Beniks aby go sprawdzili.
Wymienili łozysko przednie bo tylnie wymieniałem poprawili luty i alternator ładuje (generalnie jak go im zawiozłem też ładował lec zopisałem im sytuacje i przelutowali wszystko dla pewności)

Po podłączeniu alternatora ładował przez minute i dalej kontrolka świeci i z miernika wychodiz że nie ma ładowania.

Czy to może być wina np akumulatora bo mam stary i już miałem go 2 lata temu wymieniać bo w zimie odmawiał posłuszeństwa a w lecie daje radę jeszcze ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”