e46 320D wymiana łożysk amortyzatora

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
crazy9065
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 1 cze 11, 12:43
BMW: BMW E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rudnik nad Sanem

#1

Post autor: crazy9065 »

witam tak jak w temacie mam zamiar wymienić łożyska amortyzatorów przednich i moje pytanie czy po tym zabiegu będę musiał ustawiać zbieżność przednich kół?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

crazy9065 pisze:witam tak jak w temacie mam zamiar wymienić łożyska amortyzatorów przednich i moje pytanie czy po tym zabiegu będę musiał ustawiać zbieżność przednich kół?
Teoretycznie nie powinno być potrzeby ustawiania zbieżności,nie mniej jednak wypadałoby sprawdzić zbieżność :)
Romanikxxl
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#3

Post autor: Krzysiek669 »

Delikatnie się przestawi, korekta zbieżności bedzie mile widziana, zresztą zauwazysz to podczas jazdy, po złożeniu wszystkiego ;-)
crazy9065
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 1 cze 11, 12:43
BMW: BMW E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rudnik nad Sanem

#4

Post autor: crazy9065 »

Dzięki koledzy zrobię tak jak piszecie jeżeli będzie czuć podczas jazdy ściąganie to wybiorę się na zbieżność
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#5

Post autor: piotreek »

a skąd wam się tam zbieżność przestawi?
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: piotrpom »

Zbieżność nie powinna się zmienić, natomiast pochylenie koła to już tak. Więc geometria.
jacktrike
Bywalec forum
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 12, 20:19
BMW: e46 320d 136KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: bydgoszcz
VIN: CF65565

#7

Post autor: jacktrike »

piotrpom pisze:Zbieżność nie powinna się zmienić, natomiast pochylenie koła to już tak. Więc geometria.
Jeśli zbieżność się nie przestawi to z jakiej racji ma się przestawić nachylenie koła :shock: Przecież odkręca tylko jedną śrubę przy zwrotnicy ,w którą to wsadzony jest amortyzator a ten z kolei na specjalny kołek który wchodzi w wycięcie w zwrotnicy. U góry trzy nakrętki mocujące łożysko , przykręci na swoje stare odciśnięte miejsce i nic się nie przestawi tym bardziej że jest tam kołek ustalający
Z każdym dniem zwiększa się liczba osób którzy mogą mnie pocałować w D...Ę
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#8

Post autor: piotreek »

jacktrike pisze:
piotrpom pisze:Zbieżność nie powinna się zmienić, natomiast pochylenie koła to już tak. Więc geometria.
Jeśli zbieżność się nie przestawi to z jakiej racji ma się przestawić nachylenie koła :shock: Przecież odkręca tylko jedną śrubę przy zwrotnicy ,w którą to wsadzony jest amortyzator a ten z kolei na specjalny kołek który wchodzi w wycięcie w zwrotnicy. U góry trzy nakrętki mocujące łożysko , przykręci na swoje stare odciśnięte miejsce i nic się nie przestawi tym bardziej że jest tam kołek ustalający
dokładnie... chyba ze kolka nie ma to wtedy opieramy się na znakach. Które ja akurat robię zawsze czy jest kolek czy go nie ma...
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: piotrpom »

Ale na górze przy kielichu odkręcacie 3 sruby, a tam są otwory owalne i tam się ustawia odchylenia koła od pionu.Regulacja jest zabezpieczona fabrycznym bolcem który w przypadku potrzeby regulacji należy usunąć. Nic po wymianie łożysk amorków nie powinno się zmienić, ale różnie bywa bo wbrew pozorom co firma produkująca to łożysko to trochę inne ustawienie tych śrub.
http://www.bmwklubkielce.pl/printview.php?t=3402&start=0&sid=568f3ebaef5bb454679316c5954ed188
tu macie objaśnienie pełnej regulacji + specjalne narzędzie BMW do ustawiania tego o czym rozmawiamy.

Druga sprawa to zała regulacja na tym kielichu, Na tej regulacji jest dość duża tolerancja, tzn że trzeba naprawdę sporo w tym kielich to łożysko przesunąć żeby z zielonego na minitorze na czerwone weszło, więc to narzędzie BMW to trochę chyba na wyrost zrobione :)

Dla świętego spokoju swojego i opon ja polecam wszystko posprawdzać.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”