[E46 320D Touring2004] Wyciek z turbosprężarki i regeneracja

Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#1

Post autor: Majcheros1 »

Witam, pisze ponieważ kupiłem samochód około 2 miesięcy temu i od samego początku miałem problem z nadmiernym kopceniem przy większych obrotach, ale to w miarę ustało( samo ) więc nie o tym tutaj mowa. Pewnego dnia na podjeździe pod domem zauważyłem małe plamy z oleju, no to wjazd na kanał, ściągam osłony, cały blok silnika suchy, natomiast widze że sprężarka od klimatyzacji jest zapocona i po niej delikatnie spływa olej, no i wychodzi na to że turbosprężarka która jest nad sprężarka klimatyzacji puszcza olej i to z niej jest wyciek, wszystkie łączenia rur które idą od turbosprężarki do intercoolera są ubrudzone olejem, rura która idzie od intercoolera do zaworu EGR również od spodu jest cała z oleju. Pojechałem do mechaniora aby mi to dokładnie zdiagnozował i potwierdził że turbo jest do regeneracji. Krzyknął za to 2000zł(regeneracja 1200zł, robocizna 300zł, zestaw naprawczy 100zł, nowy olej 200zł, separator odmy 200zł) co mnie trochę zdziwiło, więc narazie mu podziekowałem i mam się zastanowić :) zawsze się słyszy że taka usługa wynosi maksymalnie ok 1500 zł(sama regeneracja turbospreżarki ok. 800zł ) a nie 2000zł :) Nie mam też do końca pewności czy to na 100% turbosprężarka więc może jesteście w stanie doradzić co ewentualnie mógłbym we własnym zakresie sprawdzić, chcę sie jeszcze wybrać do innego mechanika bo może to jest jeszcze coś innego( jakieś uszczelnienie czy odma). Podczas jazdy odrazu od niskich obrotów słychać charakterystyczne gwizdanie turbosprezarki, czasem auto ma muła, dostaje mocy np. od 3 tyś obrotów, za chwile od 2 tyś obrotów, tak jakby się coś odwiesiło, mechanik powiedział że takie objawy może dawać wysłużona turbosprężarka, tak samo z tym kopceniem przy wyższych obrotach. Miał ktoś z Was taki problem? Ile mniej więcej kosztowała Was taka regeneracja turbo w Waszych samochodach?
Ziomek_GS
Bywalec forum
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 14, 16:14
BMW: 320d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Slupsk
VIN: PJ52433

#2

Post autor: Ziomek_GS »

W moim Turasku kiedyś turbo jak było na wykończeniu to miało właśnie takie wahania mocy. Nie miałem wycieku. Któregoś dnia po prostu za samochodem pojawiła się iła chmura... Turbo wleciało nowe Garett'a, bo koleżka regenerował i po 3-4 tygodniach padło, a do tego gościu nie chciał przyjąć na gwarancję... Najlepiej podjedź do zakładu który zajmuje się regeneracją i oni wszystkim się zajmą na miejscu.
Nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później przebije doświadczeniem...

Mój Black Sapphire Touring
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#3

Post autor: Majcheros1 »

Już mniej więcej obczaiłem temat, turbosprężarka do wymontowania i do oddania do zakładu który zajmuje się regeneracją, przy okazji wymienię całą odmę z separatorem w środku ( obecnie jest starsza wersja z filtrem). Co do demontażu podobno nie jest z tym tak łatwo z racji tego że nie ma za bardzo dostępu do turbosprężarki, ale jeśli ma się kanał jest się w stanie zrobić to samemu i można ją "wytargać" od dołu. Tylko nie wiem jak później z montażem juz "zregenerowanej" turbiny, JAK i CO należało by wyczyścić aby nowa turbosprężarka pracowała w jak najlepszym środowisku(rury, filtry itp.),stosować jakiś zestaw naprawczy( nowe uszczelki, śruby), czy przy montażu trzeba ją jakoś smarować (?zalewać olejem?),czy po prostu zamontować i od razu palić ? Oczywiście całej robocie będzie towarzyszyć wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem oleju.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

ja zregenerowałem turbo za 800 zł i spier#$@%# robota :/ Nie oszczędzaj na tym. oczekuj oddania turbo z zabezpieczonymi otworami a nie w reklamówce, wydruku z wyważarki i dokładnego opisu co robili. Moja gwizda jak szalona prawdopodobnie bo jest kiepsko wyważona. doładowanie daje więc śmigam i czekam aż sie spierniczy. wtedy wymienię. Drugi raz oddałbym do profi zakładu. koszt ok 1300 zł. Wyjęcie i włożenie 2-3 stówki separator oleju 50 zł olej to juz wg uznania
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#5

Post autor: Majcheros1 »

Juz mam firme o bardzo dobrej renomie do ktorej oddam turbosprezarke, koszt regeneracji od 1200zł do 2200zł ale ma to być zrobione profesionalnie tak jak ma byc, po oddaniu do 24h mam dostac wycene calej uslugi, tylko jak krzykna 2000zł to troche duzo ( moze kupilbym za to nowa?:) ). Do tego leci nowa odma z separatorem i nowy olej. Mam nadzieje ze srodek turbiny nie jest bardzo wysluzony i wycenia to w jakichs rozsadnych pieniadzach:)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

Daj znac jak poszlo;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#7

Post autor: Majcheros1 »

Montował ktoś samodzielnie turbosprężarke po regeneracji ? Może jakieś rady na co zwrócić uwagę, jak to należy zrobić aby nowa turbina rozpoczęła swój żywot w idealnych warunkach ? :)
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#8

Post autor: Majcheros1 »

Czy nowo założoną turbosprężarkę po regeneracji trzeba jakoś docierać, np. jeździć do 2 tyś obrótów przez pierwsze 500km ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Majcheros1 pisze:Czy nowo założoną turbosprężarkę po regeneracji trzeba jakoś docierać, np. jeździć do 2 tyś obrótów przez pierwsze 500km ?
Nie
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#10

Post autor: Majcheros1 »

MARC pisze:
Majcheros1 pisze:Czy nowo założoną turbosprężarkę po regeneracji trzeba jakoś docierać, np. jeździć do 2 tyś obrótów przez pierwsze 500km ?
Nie
Czyli od razu można kręcić ją powyżej 3 tyś bez obaw ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”