[E46 320D Touring2004] Wyciek z turbosprężarki i regeneracja

Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#31

Post autor: Majcheros1 »

Zadzwonili dzisiaj z firmy w której reklamowałem turbosprężarke i powiedzieli że stwierdzili uszkodzenie koła kompresji co mnie mocno zdziwiło, powodem tego mógł być nie odpowiedni montaż czyli w tym przypadku nie do końca wyczyszczona rura zasysająca powietrze z filtra powietrza i cała komora w której siedzi filtr powietrza :/ nie uznają więc gwarancji i należy za naprawę zapłacić 720zł :shock: jak twierdzi Pan z tej firmy koło kompresji nie ma wpływu na moc samochodu :shock: tak więc pytam się co ma wpływ na moc samochodu, odpowiada że zmienna geometria i z tym się zgodzę... ale zadaje mu kolejne pytanie : czy przez zły demontaż ( założmy że wpada w turbosprężarkę małe ziarenko piasku przy montażu ) może zmienić się zmienna geometria ? On odpowiada że NIE. Więc mówie mu że wychodzi na to, że sprzedaliście w pełni regenerowaną turbosprężarkę za 1800zł ze źle wysterowaną GEOMETRIĄ. A on do mnie że faktycznie mogło tak być więc będa musieli to na nowo wysterować :shock: mówi że gdyby nie to uszkodzone koło kompresji to wysterowali by tą geometrie na gwarancji bez kosztów z mojej strony, a ja się pytam KTO BĘDZIE PŁACIŁ MECHANIKOWI ZA DEMONTAŻ I PÓŻNIEJ MONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI !!! w słuchawce cisza, a zaraz FAKTYCZNIE, MA PAN RACJĘ. W ramach rekompensaty zaproponował 670zł ( tak więc spuscił 50zł) :shock: , po tym poprosiłem go aby dał mi do telefonu kogoś kompetentnego np. swojego kierownika z którym będe mógł ponegocjować cenę, on odpowiedział że nie będzie takiej potrzeby że z nim załatwie wszystko ( przestraszył sie chyba ), no i stanęło na cenie 300 zł ( nowe koło kompresji i nowo wysterowana geometria, tym razem dobrze mam nadzieję). Po odbiór mam jechać w czwartek i wtedy na miejscu poproszę kierownika i sprobuje coś jeszcze negocjować ponieważ sprzedali mi wadliwą turbosprężarkę ( źle wysterowana geometria ) za 1800zł i gość w telefonie nic sobie z tego za bardzo nie robił :) może uda się to załatwić bez jakichkolwiek kosztów z mojej strony :) no ale cóż takie jest to życie :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#32

Post autor: MARC »

Ale Cię spotkała "przygoda"

Można wiedzieć kto robił Ci regeneracje ?
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#33

Post autor: Majcheros1 »

MARC pisze:Ale Cię spotkała "przygoda"

Można wiedzieć kto robił Ci regeneracje ?
Masakra, człowiek wydaje tyle pieniędzy aby uniknąć jakichś nieprzyjemnych sytuacji, szuka firmy z wyższej półki, a tu takie coś... Wiesz co nie chcę na razie ujawniać tej firmy i robić antyreklamy, zobacze jak to wszystko się rozwinie, jeśli uda się tak zrobić abym nie ponosił żadnych kosztów puszczę to w zapomnienie jeśli oczywiście turbosprężarka będzie pracowała tak jak należy, w innym wypadku zrobię na odwrót :) nie do pomyślenia jest dla mnie że gościu z działu reklamacji i gwarancji ze spokojem powiedział że turbosprężarka po regeneracji z nowymi bebechami za tyle pieniędzy była po prostu nie WYSTEROWANA POPRAWNIE :shock:
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#34

Post autor: Majcheros1 »

Otrzymałem turbosprężarkę z reklamacji, zostało wymienione koło kompresji oraz wysterowana geometria, udało się to zrobić bez kosztów z mojej strony :) dzisiaj zabieram się za montaż, i mam pytanie czy konieczna jest wymiana oleju skoro ten olej który jest ma przejechane tylko 4000km... ? :) tak w ogóle wlany jest olej Motul Full Synthetic 5W30 przy przebiegu samochodu 260k, taki wlałem przy ostatniej wymianie ponieważ taki był wlany wcześniej przez poprzedniego właściciela... Samochód od wymiany nie wziął ani kropli ... :)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#35

Post autor: zibi_j1 »

ja bym zalał ten co jest
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#36

Post autor: MARC »

Zakładaj ślimaka i :guma:
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#37

Post autor: Majcheros1 »

Kupiłem jednak 5W40 Motula i taki też wleje :)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#38

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Czytam i normalnie zaczynam się stresować. Sam mam problem że zaczyna mi ślimak zasysać olej (tak jak u Ciebie było), ale zaczynam bać się regeneracji. Jak pomyślę że demontaż/montaż i tak w kółko bo coś będzie nie tak to myślę czy nie lepiej kupić nowej. Mam jeszcze iskierkę nadziei że u mnie to nie wina turbo, ale ciężko będzie znaleźć kogoś mądrego w temacie... :( Nastawiam się na najgorsze.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#39

Post autor: Majcheros1 »

Dobrodziej_1983 pisze:Czytam i normalnie zaczynam się stresować. Sam mam problem że zaczyna mi ślimak zasysać olej (tak jak u Ciebie było), ale zaczynam bać się regeneracji. Jak pomyślę że demontaż/montaż i tak w kółko bo coś będzie nie tak to myślę czy nie lepiej kupić nowej. Mam jeszcze iskierkę nadziei że u mnie to nie wina turbo, ale ciężko będzie znaleźć kogoś mądrego w temacie... :( Nastawiam się na najgorsze.
A czym Ci się objawia zasysanie oleju przez ślimaka? :) U mnie z tym kolejnym demontażem/montażem wyszło tak tylko dlatego ponieważ firma która regenerowała po prostu popełniła błąd i sprzedała mi turbo z nie wysterowaną geometrią, jeśli wtedy geometria była by wysterowana poprawnie to w ogóle nie było by teraz całej akcji :( No ale takie jest życie, trzeba wszystkim patrzeć na ręce, nawet najlepszym fachowcom i wszystko skrupulatnie sprawdzać :) Widzę że jesteś z pomorskiego więc do Pana z Kalwarii którego mocno polecam masz daleko ale na pewno koło siebie też znajdziesz kogoś ogarniętego który pomoże Ci zdiagnozować przyczynę... :)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#40

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Wszystko było pięknie, ale raz zobaczyłem wycieki pod vacuum i na rurze od turbo. Pompa ciekłe bo o-ring się poddał a jak dostaliśmy się do wirnika to widać było olej ze ciągnie przez IC do egr. Wirnik odzież luzu niema tyle ze oliwa jest, co nie objawia się dobrze. Z drugiej strony jest jeszcze 1% możliwości ze to przez odme, jednak ciężko dociec.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”