[E46 320D Touring2004] Wyciek z turbosprężarki i regeneracja

Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#21

Post autor: Majcheros1 »

W związku z tym że wymieniałem dzisiaj prawy wahacz, ściągałem osłony pod silnikiem, drugi raz od czasu wymiany turbo( pierwszy raz był po dwóch dniach). Przy wymianie turbo wszystko było dokładnie wyczyszczone z racji tego że było zachlapane olejem a czegoś takiego nie toleruje :) ( maglownica, sprężarka od klimatyzacji, węże do chłodnicy i z chłodnicy do EGR itd.). Dzisiaj będąc pod autem zauważyłem że wąż który idzie od turbo do chłodnicy jest suchy i wlot do chłodnicy z tej strony również( cała sprężarka i wszystko co pod turbem suche, przed wymianą wszystko było zawalone olejem więc z tego się ciesze), natomiast z drugiej strony z której powietrze wylatuje z chłodnicy wylot jest mokry, kukam skąd ten olej, a tu się okazuje że delikatnie spływa sobie z góry( czyli z EGR). Więc chyba należało by zajrzeć do EGR i zobaczyć czy na nowo się zabrudził? :( ( po wymianie turbo chyba nie powinien mieć już takiego syfu w sobie?). Dzisiaj już nie było czasu więc zostawie to na jutro. Zastanawiam się dlaczego po tym wężu ścieka olej, przy wymianie turbo zostały wyczyszczone węże, EGR, kolektor, ale INTERCOOLER został nie ruszony z racji tego że w grę wtedy wchodziła wymiana chłodnicy lub demontaż całego przodu i czyszczenie chłodnicy :( Jest możliwość aby te pozostałości oleju które zostały w chłodnicy poszły do góry i teraz je wywaliło przy EGR? Albo może być to przyczyną np. źle działającego EGR? Może tak już po prostu ma być że ten wąż się bedzie pocił i musze się z tym pogodzić :D Dodatkowo auto kopci przy przyśpieszaniu tak jak wcześniej pisałem i mam jechać na diagnostyke zobaczyć jak kondycja wtrysków, może to że wywala tam olej świadczy o tym że coś jest gdzieś nie tak i jest to też powodem kopcenia :)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#22

Post autor: zibi_j1 »

wyjmij ten egr i wyczyść na początek
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
kryst90
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 16 paź 13, 9:03
BMW: 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: :)
VIN: JH93098

#23

Post autor: kryst90 »

dlaczego nie wyczyściłeś intercoolera ?? czyszczenie banalnie proste a przy zmianie turbo zrobiłbym to dla spokoju serca razem z czyszczeniem węży ale wewnątrz a nie na zewnątrz :/
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#24

Post autor: Majcheros1 »

kryst90 pisze:dlaczego nie wyczyściłeś intercoolera ?? czyszczenie banalnie proste a przy zmianie turbo zrobiłbym to dla spokoju serca razem z czyszczeniem węży ale wewnątrz a nie na zewnątrz :/
Weze oczywiscie byly czyszczone wewnatrz:) nie wyczyscilem poniewaz nie wiedzialem ze jest to "banalnie proste". Nie wydaje mi sie ze przez to turbo moze to odczuc zwlaszcza ze turbo wczesniej sie nie rozsypalo tylko wymienialem je zapobiegawcz. Co innego w przypadku calkowitej awari turbo i przedostania sie calego oleju do chlodnicy.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#25

Post autor: zibi_j1 »

Dwiedziałem się, że nasze turbawki mają bardzo wrażliwą zmienną geometrię. Mało kto potrafi to ustawić a przestawić miżnaa nawet przy montazu. Mnie wymia a turbo zzregeneracją kosztowac bedzie 2k.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#26

Post autor: Majcheros1 »

Mnie sama regeneracja kosztowala 1700 zl w Turbotecu w Jaworznie. Maja bardzo dobra opinie. Nie wydaje mi sie aby przy montazu mozna bylo przestawic geometrie. Turbo po wymianie smiga az milo :)
kryst90
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 16 paź 13, 9:03
BMW: 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: :)
VIN: JH93098

#27

Post autor: kryst90 »

Majcheros1 pisze:
kryst90 pisze:dlaczego nie wyczyściłeś intercoolera ?? czyszczenie banalnie proste a przy zmianie turbo zrobiłbym to dla spokoju serca razem z czyszczeniem węży ale wewnątrz a nie na zewnątrz :/
Weze oczywiscie byly czyszczone wewnatrz:) nie wyczyscilem poniewaz nie wiedzialem ze jest to "banalnie proste". Nie wydaje mi sie ze przez to turbo moze to odczuc zwlaszcza ze turbo wczesniej sie nie rozsypalo tylko wymienialem je zapobiegawcz. Co innego w przypadku calkowitej awari turbo i przedostania sie calego oleju do chlodnicy.

Spoko tak Cie tylko zrozumiałem jakoś na opak :pijemy:
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#28

Post autor: Majcheros1 »

Problem nadmiernego kopcenia nadal u mnie występuje. Udałem się do mechanika z Kalwarii Zebrzydowskiej z myślą ze zdiagnozuje powód nadmiernego kopcenia ( myślałem ze to wtryskiwacze :/ ), po całej diagnozie okazało się że wtryskiwacze jak i cała otoczka są w porządku. Problem leży w turbosprężarce, która była regenerowana w grudniu 2014 i koszt całej regeneracji z wymianami oleju, odmą wyszła ponad 2000 zł więc myślę że nie tanio. Okazuje się że sprężarka ma przestawioną lub uszkodzoną geometrie czego powodem jest złe ciśnienie, mianowicie przy 1600-1700 obrotów pedał w podłoge na 5 biegu pod górę powinno być ciśnienie 2200-2300milibara, a u mnie ciśnienie to wychodziło 1400-1500milibara. Powodem tego jest fakt że mój samochód nie startuje z dołu, turbosprężarka rozkręca się dopiero na wyższych obrotach ( idzie jak benzyna i nie ma tego strzału mocy charakterystycznego w dieslu :( ), dodatkowo przestawiona geometria może mieć wpływ na nadmierne kopcenie samochodu. Zostałem przez mechanika przewieziony starszą i słabszą wersja czyli E46 320D 136KM i goniła aż miło, dużo lepiej niż moja 150KM :( tak więc czeka mnie reklamacja turbosprężarki i nadzieja że kolejna która dostanę będzie już w porządku i samochód odzyska swoją moc...
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#29

Post autor: zibi_j1 »

Próbuj reklamować. Pan Zdzisław wie co mówi; )
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#30

Post autor: Majcheros1 »

Powiedział że jeśli będą mieli jakieś problemy przy reklamacji to mam zadzwonić przy nich do niego i podać słuchawkę :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”