[E46 320D Touring2004] Wyciek z turbosprężarki i regeneracja
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Enjoy
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Bywalec forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
- BMW: 320D
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Nowa turbosprężarka pokonała już swoje pierwsze 2 tyś km i jest bardzo dobrze, samochód za każdym razem startuje, nic nie leje i ma odpowiednią moc:) natomiast nadal występuje u mnie problem kopcenia przy większych obrotach(na czarno). Przewody podciśnieniowe wymienione i dobrze podłączone. EGR wyczyszczony ale tylko powierzchownie bez "rozruszania" tego "bolca", nie wiem sam dlaczego ograniczylem sie tylko do powierzchownego wyczyszczenia za pierwszym razem, mam zamiar wyciagnac go znowu i zobaczyć co się tam dzieje od czasu wymiany turbo( czy znowu jest pełno nagaru czy raczej jest czysty taki jaki powinien być). Zastanawiam się jeszcze nad przeczyszczeniem elektrozaworku EGR( tzn. tego filterka), może to mieć wpływ na pracę samego EGR-a co spowodowało by dymienie na czarno przy wyższych obrotach ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 230
- Rejestracja: 16 lip 14, 16:14
- BMW: 320d Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Slupsk
- VIN: PJ52433
Może dymić dlatego, że po tym jak turbo puściło olej zapchały się katy. U mnie po wywaleniu katów i zaślepieniu EGR dymienie ustało.
Nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później przebije doświadczeniem...
Mój Black Sapphire Touring
Mój Black Sapphire Touring
-
- Bywalec forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
- BMW: 320D
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Zaslepieniu EGR? U mnie katalizatory napewno sa zapchane bo przy wymianie turbo demontowalem wydech i zajrzalem do srodka pierwszego katalizatora i caly w srodku byl z "sadzy"?Ziomek_GS pisze:Może dymić dlatego, że po tym jak turbo puściło olej zapchały się katy. U mnie po wywaleniu katów i zaślepieniu EGR dymienie ustało.
-
- Bywalec forum
- Posty: 230
- Rejestracja: 16 lip 14, 16:14
- BMW: 320d Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Slupsk
- VIN: PJ52433
Piszę kiedy u mnie ustało, ale wszystko zostało wykonane w tym samym czasie. Wywal na początek katy. Egr też możesz zaślepić. W kompie bd błąd, ale na desce nic nie wyświetla, a samochód jedzie normalnie i przy okazji oddycha tylko czystym powietrzem więc same plusy
Nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później przebije doświadczeniem...
Mój Black Sapphire Touring
Mój Black Sapphire Touring
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Sam egr też może być przyczyną kopcenia jeśli jest tłoczek zapieczony. Ale jak kolega pisze, dobrze jest sprawdzić wtryski w kompie, choć by dla spokoju.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
- BMW: 320D
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Muszę sprawdzić faktycznie tego EGR czy tłoczek nie jest zapieczony. I dodatkowo może wyczyścić filterek elektrozaworu EGR? Kompem bez problemu można sprawdzić wtryski ? Na postoju wchodząc w dany program czy podczas jazdy? Sąsiad kupił cały interfejs do większości marek wraz z oprogramowaniem na lapka i chcę do niego podjechać, tylko nie wiem czy ma sprawdzić generalnie czy nie ma błędów na SILNIKU czy gdzieś bardziej szczegółowo ?Dobrodziej_1983 pisze:Sam egr też może być przyczyną kopcenia jeśli jest tłoczek zapieczony. Ale jak kolega pisze, dobrze jest sprawdzić wtryski w kompie, choć by dla spokoju.
-
- Bywalec forum
- Posty: 91
- Rejestracja: 16 paź 13, 9:03
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: :)
- VIN: JH93098
jak już się podłączy to niech Ci czyta wszystko u mnie kopcił strasznie jak był uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania ale to turbo wstawało dopiero od 3tys.
Wtryski sprawdza się podczas jazdy znajdziesz na forum jak to zrobić prawidłowo
Wtryski sprawdza się podczas jazdy znajdziesz na forum jak to zrobić prawidłowo
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Ehh farciarze z m47n; ) ja to o precyzyjnej diagnozie kompem moge zapimnieć:(
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Muszę sprawdzić faktycznie tego EGR czy tłoczek nie jest zapieczony. I dodatkowo może wyczyścić filterek elektrozaworu EGR? Kompem bez problemu można sprawdzić wtryski ? Na postoju wchodząc w dany program czy podczas jazdy? Sąsiad kupił cały interfejs do większości marek wraz z oprogramowaniem na lapka i chcę do niego podjechać, tylko nie wiem czy ma sprawdzić generalnie czy nie ma błędów na SILNIKU czy gdzieś bardziej szczegółowo ?
Filterek jak najbardziej możesz wyczyścić, kopcenie może być też od złej mieszanki. Co do wtrysków to lepiej zrobić też podczas jazdy(pod obciążeniem), ale odchylenia pokaże podczas postoju. Sprawdź ile się da, w przyszłości może pomóc pozbyć się błędnego diagnozowania a i więcej się dowiesz.
Filterek jak najbardziej możesz wyczyścić, kopcenie może być też od złej mieszanki. Co do wtrysków to lepiej zrobić też podczas jazdy(pod obciążeniem), ale odchylenia pokaże podczas postoju. Sprawdź ile się da, w przyszłości może pomóc pozbyć się błędnego diagnozowania a i więcej się dowiesz.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1677 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maciejh
-
- 0 Odpowiedzi
- 931 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sergiusz Z
-
- 8 Odpowiedzi
- 5307 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 31 Odpowiedzi
- 11131 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 1 Odpowiedzi
- 1345 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarula
-
- 0 Odpowiedzi
- 2214 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 1 Odpowiedzi
- 979 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 1 Odpowiedzi
- 1584 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 2 Odpowiedzi
- 7732 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrTuner1986
-
- 3 Odpowiedzi
- 2066 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque