[E46 320D Touring2004] Wyciek z turbosprężarki i regeneracja

zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: zibi_j1 »

Enjoy ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#12

Post autor: Majcheros1 »

Nowa turbosprężarka pokonała już swoje pierwsze 2 tyś km i jest bardzo dobrze, samochód za każdym razem startuje, nic nie leje i ma odpowiednią moc:) natomiast nadal występuje u mnie problem kopcenia przy większych obrotach(na czarno). Przewody podciśnieniowe wymienione i dobrze podłączone. EGR wyczyszczony ale tylko powierzchownie bez "rozruszania" tego "bolca", nie wiem sam dlaczego ograniczylem sie tylko do powierzchownego wyczyszczenia za pierwszym razem, mam zamiar wyciagnac go znowu i zobaczyć co się tam dzieje od czasu wymiany turbo( czy znowu jest pełno nagaru czy raczej jest czysty taki jaki powinien być). Zastanawiam się jeszcze nad przeczyszczeniem elektrozaworku EGR( tzn. tego filterka), może to mieć wpływ na pracę samego EGR-a co spowodowało by dymienie na czarno przy wyższych obrotach ?
Ziomek_GS
Bywalec forum
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 14, 16:14
BMW: 320d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Slupsk
VIN: PJ52433

#13

Post autor: Ziomek_GS »

Może dymić dlatego, że po tym jak turbo puściło olej zapchały się katy. U mnie po wywaleniu katów i zaślepieniu EGR dymienie ustało.
Nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później przebije doświadczeniem...

Mój Black Sapphire Touring
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#14

Post autor: Majcheros1 »

Ziomek_GS pisze:Może dymić dlatego, że po tym jak turbo puściło olej zapchały się katy. U mnie po wywaleniu katów i zaślepieniu EGR dymienie ustało.
Zaslepieniu EGR? U mnie katalizatory napewno sa zapchane bo przy wymianie turbo demontowalem wydech i zajrzalem do srodka pierwszego katalizatora i caly w srodku byl z "sadzy"?
Ziomek_GS
Bywalec forum
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 14, 16:14
BMW: 320d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Slupsk
VIN: PJ52433

#15

Post autor: Ziomek_GS »

Piszę kiedy u mnie ustało, ale wszystko zostało wykonane w tym samym czasie. Wywal na początek katy. Egr też możesz zaślepić. W kompie bd błąd, ale na desce nic nie wyświetla, a samochód jedzie normalnie i przy okazji oddycha tylko czystym powietrzem więc same plusy
Nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później przebije doświadczeniem...

Mój Black Sapphire Touring
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#16

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Sam egr też może być przyczyną kopcenia jeśli jest tłoczek zapieczony. Ale jak kolega pisze, dobrze jest sprawdzić wtryski w kompie, choć by dla spokoju.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Majcheros1
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 6 paź 14, 22:50
BMW: 320D
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#17

Post autor: Majcheros1 »

Dobrodziej_1983 pisze:Sam egr też może być przyczyną kopcenia jeśli jest tłoczek zapieczony. Ale jak kolega pisze, dobrze jest sprawdzić wtryski w kompie, choć by dla spokoju.
Muszę sprawdzić faktycznie tego EGR czy tłoczek nie jest zapieczony. I dodatkowo może wyczyścić filterek elektrozaworu EGR? Kompem bez problemu można sprawdzić wtryski ? Na postoju wchodząc w dany program czy podczas jazdy? Sąsiad kupił cały interfejs do większości marek wraz z oprogramowaniem na lapka i chcę do niego podjechać, tylko nie wiem czy ma sprawdzić generalnie czy nie ma błędów na SILNIKU czy gdzieś bardziej szczegółowo ?
kryst90
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 16 paź 13, 9:03
BMW: 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: :)
VIN: JH93098

#18

Post autor: kryst90 »

jak już się podłączy to niech Ci czyta wszystko u mnie kopcił strasznie jak był uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania ale to turbo wstawało dopiero od 3tys.
Wtryski sprawdza się podczas jazdy znajdziesz na forum jak to zrobić prawidłowo
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#19

Post autor: zibi_j1 »

Ehh farciarze z m47n; ) ja to o precyzyjnej diagnozie kompem moge zapimnieć:(
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#20

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Muszę sprawdzić faktycznie tego EGR czy tłoczek nie jest zapieczony. I dodatkowo może wyczyścić filterek elektrozaworu EGR? Kompem bez problemu można sprawdzić wtryski ? Na postoju wchodząc w dany program czy podczas jazdy? Sąsiad kupił cały interfejs do większości marek wraz z oprogramowaniem na lapka i chcę do niego podjechać, tylko nie wiem czy ma sprawdzić generalnie czy nie ma błędów na SILNIKU czy gdzieś bardziej szczegółowo ?
Filterek jak najbardziej możesz wyczyścić, kopcenie może być też od złej mieszanki. Co do wtrysków to lepiej zrobić też podczas jazdy(pod obciążeniem), ale odchylenia pokaże podczas postoju. Sprawdź ile się da, w przyszłości może pomóc pozbyć się błędnego diagnozowania a i więcej się dowiesz.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”