[e46 320d touring] Zakup zawieszenia

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#1

Post autor: pchela »

Witam
przyszedł czas na wymianę zawieszenia w moim aucie, ponieważ przód podskakuje jak amerykański cadillac z pneumatycznym zawiasem.
Przy okazji wymiany amortyzatorów i sprężyn chciałbym obniżyć auto. Lecz mam 2 problemy. Nie wiem jaki zawias zakupić i o ile obniżyć, tak żeby nie było gleby konkretnej,
i żeby też dalej nie stał jak koza. Na lato posiadam 17" z oponami 225/45/17. Przeglądając allegro w poszukiwaniu zawieszenia widziałem 2 długości obniżenia które by mnie interesowało:
40mm przód/30mm tył i 50mm przód/40mm tył. Posiada ktoś może któreś obniżenie w swoim aucie i ma 17" felgi? Jak to wygląda i czy nie trzeba nic modyfikować?
Co do ceny za zawias,i jakości, nie chcę kupować czegoś taniego, by za rok znów wymieniać to. Z kolei nie chcę też wydawać 3000zł na zawieszenie bo po prostu tyle nie mam :D
Myślę że do 1000zł coś się znajdzie. Bardzo dużo jest zawiasów firmy Ta Technix, jednak czytając opinie i wypowiedzi na temat tej firmy, nie przekonuje się do niej. Czy może coś się zmieniło i poprawiła się jakoś tych zawieszeń? :crazy:

Znalazłem też gwint FK AK http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-fk-ak-street-bmw-e46-w-24h-i3865305896.html?ap=2&bid=200028380161005&aid=20493318&" onclick="window.open(this.href);return false; , który podobno jest dobry, nie trzeszczy, i przyjemnie się na tym jeździ.
Panowie, pomóżcie, bo im tego więcej jest, tym większy mętlik w głowie mam i nie wiem co wybrać :D
I jeszcze jedno! Czy nie trzeba będzie kupować dystansów i czy negatywy się nie porobią?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Kup sobie kit AP

Albo eibach sportline + amory sachs od sportowego dostosowania podwozia + osłony i odboje krótkie + poduszki amorów Lemforder
To samo z tyłem.

Cena ok 2000zł za taki zestaw Cię wyjdzie i nie licz na to że jak kupisz FK czy TaT to będzie lepsze...
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#3

Post autor: pchela »

Zastanawiałem się właśnie też nad gwintem AP. Kosztuje drugie tyle ile chciałem wydać, tylko nie byłem pewny czy opłaca się wydawać 2000zł na gwint, i czy posłuży długo( na pewno dłużej niż ta tech :D )
A znasz może kogoś kto jeździ na gwincie AP i mógłby wyrazić swoją opinie o nim? ;)
I zostaje jeszcze kwestia dystansów i negatywów. Zapomniałem jeszcze napisać że do tego wszystkiego dojdzie jeszcze rozpórka kielichów na przód.
Czekam na dalsze wypowiedzi :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Gwint AP to najbardziej komfortowy zawias tego typu na rynku.
Na forum ma go użytkownik Maniek, oraz Sirek miał w coupe.
Z czystym sumieniem można go polecić

Gwint AP jest obecnie niedostępny w europie.
Być może w na początku marca wróci do produkcji i dystrybucji

Rozpórkę ja mam na sprzedaż w razie "W" ;)

Co do negatywów to wszystko zależy od kół i obniżenia oraz tego co będziesz chciał osiągnąć
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#5

Post autor: pchela »

http://www.mmlodz.pl/photo/1465725/Ekstremalnie+obni%C5%BCone+BMW+E46+Touring chciałbym coś zbliżonego do tego uzyskać. Minimalnie wyżej, ponieważ nie mam w mieście pięknych dróg, dużo studzienek zapadniętych, a nie chce wydechu czy czegoś innego za sobą zostawić.
Koła mam 17" opony 225/45/17 (wstyd się trochę przyznać ale chińska podróba styling 135 :( )

Tak to wygląda( innego zdjęcia nie mam)
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

Na zdjęciu które pokazałeś auto praktycznie leży...
Nie wiem czy samymi sprężynami zejdziesz aż tak nisko...

Chyba będzie niezbędny gwint.
Z tym że jak masz kiepską drogę w okolicy to nie "ubieraj" się w takie coś
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#7

Post autor: pchela »

chyba masz racje, bez gwintu nie zrobi tak. Co do dróg to nie są aż tak tragiczne, kilka miejsc niebezpiecznych dla samochodu na glebie jest, ale ogólnie da rade jeździć z obniżonym.
Odnośnie e46 z linku, to nie chcę aż tak nisko, no chyba że mi coś odwali :D ale tak 1cm,ewentualnie 2 wyżej byłoby ok, i w razie odbicia szajby żeby można było zejść właśnie jak w e46 z linku, będzie niezbędny gwint.
Także myślę że będę kierował się w kierunku zakupu gwintu AP, rozpórki, i zobaczymy jak to wyjdzie. Mam nadzieję że będzie wyglądać i jeździć wzorowo.
Jak inni jeżdżą tak, to i ja mogę, a co! :D

zostaje kwestia odboji, poduszek i osłon
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#8

Post autor: pchela »

a więc tak. Zakupiłem gwint Fk. Zamontowałem, przejechałem się i jak dla mnie jest mega! Nie za twardo, nie za miękko, w sam raz. Kosztował mnie 1122zł z przesyłką + gratis osłony i odboje przednie.
2 lata gwarancji, więc co się stanie, to na gwarancje. Mam nadzieję że chociaż te 2 lata posłuży mi ;)
tak wygląda na obniżeniu -40mm przód, 30mm tył.
Pozdrawiam
http://imageshack.com/a/img819/3007/e0cy.jpg
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Po obniżeniu wygląda bardzo dobrze.

Skoro niczego więcej nie oczekujesz tylko się cieszyć ;)
bartekkrke46
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 5 sie 13, 20:59
BMW: 318i m43
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krakow

#10

Post autor: bartekkrke46 »

Podepne sie troche pod tema mianowicie mam pytanie wiem ze gwint ponizej 2k nie jest zbyt dobrym rozwiazaniem ale chce obnizyc troche auto bo wyglada jak zyrafa , ponizej dwa linki czy widzicie roznice w tych zawieszeniach oprocz ceny? dziekuje za odpowiedzi z gory /.

http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-bmw-e46-fk-e-46-ak-street-i4046028115.html

http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-fk-ak-street-bmw-e46-w-24h-i4045857267.html

Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”