e46 320d Sterownik świec beru cuda niewidy

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#1

Post autor: Mariuszpol »

Witam jest bardzo dziwny problem otóż

2 lata temu kupiłem samochód był błąd 4 świec zarowych.. więc kupiłem nowy sterownik beru za 220zł po wymianie pokazało tylko błąd 2 świec..wymieniłem i cisza...

sterownik i świece w Grudniu wymieniłem a już w lutym na komputerze był błąd 3 świec...

sprawę olałem bo jak skasowałem to nie zawsze wyskakiwał raz na jakis czas

przyszło lato ok... kolejna zima i już błąd 4 świec...

odesłałem mój sterownik beru bo miał ponad rok gwarancji i beru uznało gwarancję czyli musiał się uszkodzić.Wziąłem mój stary i wysłałem do kolegi z forum do naprawy pewnie wiadomo o kogo chodzi dobry specjalista


sterownik wrócił ja zadowolony montuje ok.. po 2 tyg błąd 2 świec... tych co wymieniłem na nowe... skasowałem... po czym błąd od nowa dwóch swiec ale innych...


odesłałem sterownik kolesiowi..otworzył go jeszcze raz i powiedział.. tutaj luty świecą się jak psu... wszystko dobrze polutowane..


powiedział by sprawdzić wtyczki na świecach czy dobrze siedzą+wtyczkę przy sterowniku..


Wtyczki na świecach zostały sprawdzone i dobrze siedzą..wtyczki przy sterowniku również.. spojrzałem nawet na rozrusznik odkręciłem wyczyściłem wszystko i złożyłem dobrze (tzn przewody)

no i teraz przy 7stp na dworze glow plug zylinder 1,2,3,4

no i co teraz robić?? skoro odeślę sterownik i będzie pewnie dobry... kupię nowy to się zjeb.. po 2mc...


silnik m47n 320d 150km

dodam w inpie jest też możliwość wymuszenia pracy sterownika...

mimo wymuszenia ile razy się chce błędu brak..

co dziwne nie raz jest tak,że jest -5stp i błędu brak.. a jest np 8stp i już błąd 4 świec...
krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków

#2

Post autor: krzysiek80r »

Pierwsza sprawa, jakie świece zamontowałeś? (u mnie febi wszystkie cztery spaliły się po kilku miesiącach)
Dwa, sprawdziłeś miernikiem przejścia na wszystkich kablach od i do sterownika?
Trzy, mogę Ci podesłać (wypożyczyć) sterownik, osobiście go naprawiałem jest i będzie w 100% sprawny
(trafiają do mnie sterowniki od dobrego specjalisty z forum, nie wiem czy chodzi o tego samego, na poprawki naprawy)
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#3

Post autor: Mariuszpol »

Hej świece beru

dodam co dziwniejsze..nie dzieje się to zawsze... np przy +12 stp przekręcam kluczyk i błąd 3 świec... kasuje.. i mimo,że potem jest -10 to błędu nie ma i mogę odpalać non stop samochód..a za parę dni znów wyskoczy... i potem znów cisza na tydzień dwa
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#4

Post autor: Mariusz_E46 »

Na moje to wiązka uszkodzona gdzieś. Poszukaj dokładnie między sterownikiem a silnikiem.
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#5

Post autor: trandolf »

Powiedz mi jak kręci Twój rozrusznik? Szybko, czy wolno i nie brzmi najlepiej? Zastanawiam się, czy spadek napięcia podczas rozruchu nie będzie od czasu do czasu powodować błędu. Miałeś kiedyś problem z podgrzewaczem(duży pobór prądu), odepnij go i spróbuj pojeździć bez niego, czy błąd pojawi się, gdy jest on odpięty.
krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków

#6

Post autor: krzysiek80r »

Mariuszpol pisze:Hej świece beru

dodam co dziwniejsze..nie dzieje się to zawsze... np przy +12 stp przekręcam kluczyk i błąd 3 świec... kasuje.. i mimo,że potem jest -10 to błędu nie ma i mogę odpalać non stop samochód..a za parę dni znów wyskoczy... i potem znów cisza na tydzień dwa
Takie jaja mogą się pojawiać gdy ziemne luty w sterowniku,
lub spadki napięcia (przy tym błędzie w inpa jest pokazane napięcie),
lub naderwany kabel lub słaby styk,

Trzeba sprawdzić wszystko.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#7

Post autor: GUMMISS »

Kochani ekolodzy...... Ołów w cynie jest śmiertelną trucizną, ale paliwo niedopalone przez niedogrzany silnik jest jak dobre lekarstwo......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#8

Post autor: Mariuszpol »

Witam mam takie pytanie

bo chce zabrać się za sprawdzenie sterownika świec żarowych


od dołu nie dam rady bawić się z tym bo nie mam kanału

tak więc zrzucam kolektor zdejmuję fajki z świec.. uruchamiam w inpie grzanie świec... i wtedy właśnie jak miernikiem sprawdzić? tzn plus np miernika wkładam do fajki.. a minus?


i czy świece w e46 zawsze grzeją? chodzi mi o napiecie.. czy jak jest np +15 +20 na dworze to po odpaleniu samochodu.. napiecie na fajkach jest ciągle 6V?? czy napięcie pojawia się jak jest zimno na dworze i sterownik zaczyna podgrzewać?
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#9

Post autor: Mariusz_E46 »

Mariuszpol pisze:Witam mam takie pytanie

bo chce zabrać się za sprawdzenie sterownika świec żarowych


od dołu nie dam rady bawić się z tym bo nie mam kanału

tak więc zrzucam kolektor zdejmuję fajki z świec.. uruchamiam w inpie grzanie świec... i wtedy właśnie jak miernikiem sprawdzić? tzn plus np miernika wkładam do fajki.. a minus?


i czy świece w e46 zawsze grzeją? chodzi mi o napiecie.. czy jak jest np +15 +20 na dworze to po odpaleniu samochodu.. napiecie na fajkach jest ciągle 6V?? czy napięcie pojawia się jak jest zimno na dworze i sterownik zaczyna podgrzewać?
Grzanie świec zależy od temperatury płynu chłodniczego i silnika. Jeśli jest poniżej 15C to grzeją. Sprawdzenie nie jest proste bo z tego co pamiętam to świece grzane są impulsowo a nie ciągle. Poza tym ich praca nie kończy się po uruchomieniu silnika a działają dalej. Dogrzewając.
Sprawdź same przewody a nie działanie sterownika. Wepnij się w kostkę i posprawdzaj przewody.
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#10

Post autor: trandolf »

Jeśli już się upierasz przy metodzie bez kanału to najlepiej jakbyś miał 4 świece żarowe sprawne, ściągasz kolektor, ściągasz fajki ze świec wkręconych, do nich zakładasz świece na zewnątrz i uruchamiasz INPA grzanie. Patrzysz czy się robią gorące.
Tam gdzie masz świece 12v, to możesz zamiast nich dać żarówki, a tutaj świece są na 5V, więc nie wiem czy żarówka się zaświeci jak sygnał do świec jeszcze jest modulowany.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”