[E46 320d] Skomplikowany problem z pływakiem i wskazaniem paliwa

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: haxigi »

Cześć.
Na wstępie proszę administrację o NIE USUWANIE tego tematu, mimo iż podobny już widnieje, ale osoba z tamtego tematu problem rozwiązała, a na mój odpowiadają jedynie osoby na ostatni post, nie czytając całej historii wcześniejszej! Tutaj wezmę wszystko złączę do kupy i będzie jedna całość i liczę, że razem ustalimy co dolega mojej E46 z tym paliwem :)


1. Problem zaczął się latem w 2015 - wskazanie dystansu do przejechania jak i wskazówka paliwa szalały. Stojąc w miejscu, cudownie paliwo się napełniało i ubywało:
ZOBACZ FILM: https://www.youtube.com/watch?v=vOFntSUzwuo

2. Wziąłem i wykręciłem oba pływaki, przeczyściłem i wsadziłem na nowo. Wszystko wydawało się być ok. Przez prawie rok nie było już tych objawów.

3. Od wiosny 2016 problem powrócił.

4. W wrześniu - październiku, auto podczas jazdy wyłączyło się z braku paliwa, mimo że wskazówka pokazywała 1/4 baku jeszcze i żyda nie było. Od tego czasu dzieje się coś takiego:
ZOBACZ FILM: https://www.youtube.com/watch?v=WJxm5QwAE70

5. Nagle spalanie wzrosło do tego stopnia, że na 10L zalanej ropy ledwo robiłem 80km trasy. Wkurzyłem się i gdy paliwo pokazywało już na liczniku 0, tak samo jak dystans do przejechania, jeździłem normalnie te 200km jak zawsze.

6. Pod kompem okazało się, że mam problem z prawym pływakiem (tym za pasażerem) - objaw według komputera to - zwarcie do plusa:
Zestaw wskaźników 1.0
D7 Czujnik poziomu paliwa prawy - zwarcie do plusa
7. Kupiłem nową, prawą pompkę zgodnie z tym co pokazuje komputer i co mi tutaj polecano. Wymieniłem ją, ale problem pozostał. Zrobiłem test zegarów z którego wyszło coś takiego:
ZOBACZ FILM: https://www.youtube.com/watch?v=wcTsEhEYikw

8. Teraz jaja są takie, że zalewam 50l ropy i pokazuje mi połowę baku. Gdy kilka razy silnik wyłączę i włączę, nagle jest full, ale ta wskazówka standardowo sobie lata.
ZOBACZ FILM: https://www.youtube.com/watch?v=R9mDbWW2KMY

Pytanie mam takie:
a) czy ktoś wie o co chodzi i jak to ogarnąć?
b) gdzie wejść w inpie by móc sprawdzić coś takiego jak w esi tronic? Czyli chcę zobaczyć czy problem zwarcia do plusa zniknął, ewentualnie go skasować i zobaczyć czy jakiś inny błąd jest, ale z poziomu inpy. Ktoś wie?
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#2

Post autor: haxigi »

Ok, po konsultacji z jednym kolegą na Youtube, poszedłem zrobić Reset wskaźników OBD, skasowałem błąd z INPA i zrobiłem też test zegarów.


- Reset zegarów OBD wykonany.
- Błąd w INPA skasowany

Inpa daje taki odczyt:

Obrazek

Zrobiłem też test zegarów OBD i co ciekawe, wskazówka poziomu paliwa nie domyka się. Zatrzymuje się trochę przed kreską oznaczającą FULL, a z tego co pamiętam czasami nawet poza nią wybiegała.
ZOBACZ FILM: https://www.youtube.com/watch?v=DhBiRK0o-Go
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Nie bardzo wiem co ma wspólnego wzrost spalania do ilości paliwa.
Co prawda silnik ON to nie mój "konik", ale to nie powinno mieć żadnego powiązania.

Co z tym pływakiem ?
Przeczyściłeś i co ?
Znajdź gdzieś na szrocie, albo może Roki z forum będzie miał, kup, podmień i zobacz co będzie.

Miałem podobno problem do Twojego w moim VW T5.
Naszkicuję jak to wyglądało...
1/4 paliwa i wskaźnik zaczął świrować (prawie zawsze). Wskazówka przesuwała się bardzo szybko od całkowitego 0 do nawet 3/4 i tak sobie latała...
Jak stałem dodatkowo na stromym podjeździe to było tylko gorzej.
Zalewałem auto pod korek przez kilka razy, liczyłem km i ilości spalanego paliwa sam w zeszycie na podstawie swoich średnich.
Gdy chciałem się już zabrać za rozbieranie baku i kontrolę tego co się zepsuło to samo się naprawiło...
Ja sądziłem u siebie że to wina pływaka, zawiesił się po prostu a później elektronika świrowała...

Może skup się właśnie na nim.
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#4

Post autor: haxigi »

Marc przeczytałeś oba posty?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

haxigi pisze:Marc przeczytałeś oba posty?
Tak, przeczytałem.

Piszesz że wymieniłeś prawą pompkę. Nie piszesz nic o pływaku.
Wspomnę że nie znam do końca budowy ON i nie wiem czy pompka jest zespolona z pływakiem czy nie.

Czy jesteś pewien na 100% że auto zgasło Ci z braku paliwa ? Skąd takie przypuszczenie? Co wtedy pokazał komp albo live data ?

Jeszcze jedno mi się nasuwa na myśl...
Odpowietrzanie baku ?? Sprawne, drożne ?
Może podciśnienie wytwarza się za duże.
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#6

Post autor: haxigi »

Tak, auto zgasło z braku paliwa bo widziałem duży dystans który przejechałem na tym tankowaniu, wydawał się ponadprzeciętny, ale zaufałem wskazaniom.

W ON pompa jest zespolona z pływakiem.

Tak jak napisałem w drugim poście - teraz wskazania z baków są ok, ale wskazanie idące do zegarów jest błędne. Test 6.0 i 6.1 oraz inpa dają prawidłowe wskazanie, a test 6.2 i inpa pokazują błędnie.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Sprawdź w WDS jaki sygnał idzie od pływaków. Ew. gdzie jest przetwarzany.
Czy bezpośrednio do zegarów czy jeszcze coś po drodze "zalicza".
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#8

Post autor: haxigi »

Mimo szczerych chęci nie mogę odpalić WDS. Pokazuje że aplikacja została zablokowana.

są gdzieś diagramy nie w java?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

Musisz jawe zainstalowac, dodac w ustawieniac strone wds do wyjatkow. U mnie po tym dziala ale tylko mozili.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#10

Post autor: haxigi »

niestety z tym WDS to już walczyłem dawno temu i mimo dodawania wyjątków nie chce przepuścić :(
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”