[E46 320d] Skomplikowany problem z pływakiem i wskazaniem paliwa

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#21

Post autor: GUMMISS »

Wiązka, zegary?

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#22

Post autor: haxigi »

GUMMISS pisze:Wiązka, zegary?

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Wiązka jest cała, tym bardziej że brzęczyk na multimetrze piszczy gdy wkładam go we wtyczkę. Jeżeli piszczy to sygnał idzie aż do zegarów i wraca. W lewym i prawym pływaku tak samo.

Zegary póki co to mogę stwierdzić, że:

Test 21 - reset - nie pomógł
Test 2 - działa
Inpa - wprowadzona wartość paliwa podnosi prawidłowo wskazówkę
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#23

Post autor: GUMMISS »

A jak pływak reagują na zmianę położenia. Jest różnica na wtyczce zegarów?

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#24

Post autor: haxigi »

GUMMISS pisze:A jak pływak reagują na zmianę położenia. Jest różnica na wtyczce zegarów?

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Jest różnica, a na zegarach cisza. Stare pływaki tak samo działają, a na zegarach nic.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#25

Post autor: scghost »

ciekawe rzeczy sie tu dzieja %) %)

skoro jest roznica az na wtyczce przy zegarach
to problem musi byc w samych zegarach

'moze' to byc po prostu jakis uszkodzony element w zegarach (typu wylany kondensator czy cos)
albo cos co ten sygnal z wtyczki odczytuje i przetwarza na informacje cyfrową
skoro wpisanie z palca wartosci podnosci wskazowke, to znaczy ze sam wskaznik jest ok
a przyczyna jest gdzies wczesniej
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#26

Post autor: haxigi »

scghost pisze:ciekawe rzeczy sie tu dzieja %) %)

skoro jest roznica az na wtyczce przy zegarach
to problem musi byc w samych zegarach

'moze' to byc po prostu jakis uszkodzony element w zegarach (typu wylany kondensator czy cos)
albo cos co ten sygnal z wtyczki odczytuje i przetwarza na informacje cyfrową
skoro wpisanie z palca wartosci podnosci wskazowke, to znaczy ze sam wskaznik jest ok
a przyczyna jest gdzies wczesniej

w ogóle to może ja źle mierze te ohmy?
Ustawiam miltimetr na ohm 2000, przykładam do styków (tam gdzie wtyczka) i patrzę na wartości. Zgadza się?

Jest może jakiś sposób by wysłać jakiś "opór" do wtyczki by zobaczyć czy licznik łapie zmiany?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#27

Post autor: scghost »

byle by multimetr pokazywal wartosci a nie wyskakiwal poza zakres
kiedy plywak jest na jednym poziomie powinien pokazywac caly czas ta sama wartosc rezystancji
i zmieniac sie kiedy sie rusza, oczywiscie w sposob powtarzalny :)

haxigi pisze: Jest może jakiś sposób by wysłać jakiś "opór" do wtyczki by zobaczyć czy licznik łapie zmiany?
teoretycznie mozesz potencjometr podlaczyc, ale wydaje mi sie ze szkoda zachodu
jak na wtyczce przy zegarach podepniesz multimetr i zaczniesz ruszac plywakiem na pompie
i bedziesz widzial zmiany w rezystancji to w zasadzie wiesz ze czujnik poziomu na pompie jest ok
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#28

Post autor: GUMMISS »

Zostaje podmiana zegarów. Skoro sygnał dochodzi do wtyczki to w nich jest problem.

Masz możliwość je otworzyć i sprawdzić chociażby wizualnie ścieżki i elementy na nich? Nieraz widać że coś jest uwalone na pierwszy rzut oka.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#29

Post autor: haxigi »

Panowie już jest wszystko jasne. Nowa pompa - tak, fabrycznie nowa - ma wadę. Podpiąłem jeszcze raz starą pompę z pływakiem i wszystko ożyło, nowa nie. Skołowałem inny multimetr i okazało się, że w ogóle nie ma z niej sygnału.
Leci do reklamacji.

Do tego jest strasznie głośna w porównianiu do starych. Firma Magneti Marelli - powinny być gdzieś wytłoczone loga MM? Mam podejrzenie, że to jakaś chińszczyzna w paczce MM.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#30

Post autor: scghost »

A chyba mowiles ze na starej nie działało tak jak powinno
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”