[E46 320d] Skomplikowany problem z pływakiem i wskazaniem paliwa
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
u mnie ten WDS dziala tylko na linuxowym firefoxie ;/
zerknalem pobieznie na schematy, nie wiem czy dla dobrego sterownika
widze cos takiego
sama pompa paliwa M2 Electric fuel pump
konektor przy niej X638 8-pin, black Plug connector Electric fuel pump
http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/zinfo/E46_EM2A.htm
Pin assignments at plug connector X638
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 M Ground Ground point
2 E Fuel pump Via relay Fuel pump relay 1
3 Not used
4 A Signal, fuel tank sensor ground (left) Instrument cluster control unit
5 Not used
6 E Signal, fuel tank sensor (left) Instrument cluster control unit
http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/zinfo/E46_PM2A.htm
wyglada na to, ze sygnal z czujnikow idzie prosto na zegary
polaczenie http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/svg/sp/SP0000007826.svgz
wtyczka X11175 jest przy zegarach http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/zinfo/E46_EA2A.htm
zerknalem pobieznie na schematy, nie wiem czy dla dobrego sterownika
widze cos takiego
sama pompa paliwa M2 Electric fuel pump
konektor przy niej X638 8-pin, black Plug connector Electric fuel pump
http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/zinfo/E46_EM2A.htm
Pin assignments at plug connector X638
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 M Ground Ground point
2 E Fuel pump Via relay Fuel pump relay 1
3 Not used
4 A Signal, fuel tank sensor ground (left) Instrument cluster control unit
5 Not used
6 E Signal, fuel tank sensor (left) Instrument cluster control unit
http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/zinfo/E46_PM2A.htm
wyglada na to, ze sygnal z czujnikow idzie prosto na zegary
polaczenie http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/svg/sp/SP0000007826.svgz
wtyczka X11175 jest przy zegarach http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/zinfo/E46_EA2A.htm
-
- Bywalec forum
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Ok zresetowałem zegary jeszcze raz tak na fest testem 21, potem wbiłem w test 6 i przez chwilę pokazywało ok. Po paru km znowu siadło i w teście 6 widzę, że teraz odczyt z pływaka za kierowcą wskazania latają jak głupie. Raz pokazuje 1l potem 20l i tak cały czas.
Sądzę, że algorytm z testu 6.2 przelicza sobie na podstawie odchyleń z pływaków wyciągając jakiś przybliżony wynik. Myślę, że wymienię jeszcze pływak za kierowcą i może te wahania ustaną i wtedy się to unormuje.
Sądzę, że algorytm z testu 6.2 przelicza sobie na podstawie odchyleń z pływaków wyciągając jakiś przybliżony wynik. Myślę, że wymienię jeszcze pływak za kierowcą i może te wahania ustaną i wtedy się to unormuje.
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 14 gru 16, 20:34
- BMW: e46 touring 320d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
U mnie ten sam problem. Sam auta nie diagnozowałem, bo nie mam jeszcze wystarczającej wiedzy. W tej chwili tankuję do oporu i jeżdżę ok 500 km po mieście. Potem powtarzam operację...
Za pierwszym razem też się zdziwiłem kiedy auto mi zgasło gdy zasięg wskazywał jeszcze 70km.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Za pierwszym razem też się zdziwiłem kiedy auto mi zgasło gdy zasięg wskazywał jeszcze 70km.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Bywalec forum
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Wracam do tematu z nadal nierozwiązanym problemem.
Dzisiaj wymieniłem pływak za kierowcą na inny. W baku było już sucho, a odczyt pokazywał prawie 3 litry w lewej komorze. Gdy ruszałem tym pływakiem odczyty zmieniały się, więc ciężko stwierdzić czy uszkodzony czy nie.
W każdym razie wsadziłem nowy pływak, zamknąłem i na kompie pokazywało, że jest pusto (000). Czyli git.
Auto na postoju pokazywało dystans do zrobienia 55km. Prawa komora była z ropą więc mogło się zgadzać.
Ruszyłem i dystans zaczął wzrastać do 80km, co więcej odczyty z lewego pływaka zaczęły pokazywać, że znowu są tam 2 - 3 litry. Rozumiem, ze może jakieś drgania czy coś, ale auto już podczas jazdy się zakrztusiło i zapaliła się kontrolka DDE. Cudem dojechałem do Orlenu.
Zatankowałem 50 litrów. Odczyty w kompie pokazywały tylko 24L w lewej komorze.
Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje, prawa komora po zalaniu pod korek pokazuje, że jest pusto. Jak jest pusto to magicznie pokazuje, że jest paliwo w baku. Pływak z pompką w prawej komorze jest od rokiego, no wątpię że mam pecha i trafiłem na wadliwy egzemplarz...
Dzisiaj wymieniłem pływak za kierowcą na inny. W baku było już sucho, a odczyt pokazywał prawie 3 litry w lewej komorze. Gdy ruszałem tym pływakiem odczyty zmieniały się, więc ciężko stwierdzić czy uszkodzony czy nie.
W każdym razie wsadziłem nowy pływak, zamknąłem i na kompie pokazywało, że jest pusto (000). Czyli git.
Auto na postoju pokazywało dystans do zrobienia 55km. Prawa komora była z ropą więc mogło się zgadzać.
Ruszyłem i dystans zaczął wzrastać do 80km, co więcej odczyty z lewego pływaka zaczęły pokazywać, że znowu są tam 2 - 3 litry. Rozumiem, ze może jakieś drgania czy coś, ale auto już podczas jazdy się zakrztusiło i zapaliła się kontrolka DDE. Cudem dojechałem do Orlenu.
Zatankowałem 50 litrów. Odczyty w kompie pokazywały tylko 24L w lewej komorze.
Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje, prawa komora po zalaniu pod korek pokazuje, że jest pusto. Jak jest pusto to magicznie pokazuje, że jest paliwo w baku. Pływak z pompką w prawej komorze jest od rokiego, no wątpię że mam pecha i trafiłem na wadliwy egzemplarz...
-
- Bywalec forum
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Na moje musi być gdzieś opcja w INPA albo innym sofcie odpowiedzialna za czułość i kalibrację czujnika. W końcu odczyty 6.2 i 6.1 na jakiejś zasadzie muszą być wyliczane. Pewnie ten element ma wadę.
Wskazówka to tylko element działający na podstawie 6.2
Dystans do przejechania jest przeliczany na podstawie 6.2 i zapewne średniego spalania z kompa.
Czy całość odpowiedzialna za obliczenia jest jakimś chipem w zegarach? Chciałbym poznać odpowiedź na to pytanie. Może to ECU?
Tym bardziej, że każdy z osobna pływak wykazuje różnice w odczytach gdy się nimi porusza, a po zatankowaniu już nie i dopiero po jakimś czasie jest zmiana. W trakcie jazdy też nagle obliczenia zaczynają być inne. Na postoju gdy auto się nie rusza wskazania w ogóle nie powinny się ruszać z miejsca.
No nie wiem, nie wiem. Czekam na to co poradzą ci mechanicy
Wskazówka to tylko element działający na podstawie 6.2
Dystans do przejechania jest przeliczany na podstawie 6.2 i zapewne średniego spalania z kompa.
Czy całość odpowiedzialna za obliczenia jest jakimś chipem w zegarach? Chciałbym poznać odpowiedź na to pytanie. Może to ECU?
Tym bardziej, że każdy z osobna pływak wykazuje różnice w odczytach gdy się nimi porusza, a po zatankowaniu już nie i dopiero po jakimś czasie jest zmiana. W trakcie jazdy też nagle obliczenia zaczynają być inne. Na postoju gdy auto się nie rusza wskazania w ogóle nie powinny się ruszać z miejsca.
No nie wiem, nie wiem. Czekam na to co poradzą ci mechanicy
-
- Bywalec forum
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Bawiąc się ISTA-D natrafiłem na taką opcję. BMW chyba wie o tej usterce
Szkoda, że rozwiązanie opisane dla DIS. Może ktoś coś rozumie z tego i wie jak to np w INPA ogarnąć?
Szkoda, że rozwiązanie opisane dla DIS. Może ktoś coś rozumie z tego i wie jak to np w INPA ogarnąć?
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 14 gru 16, 20:34
- BMW: e46 touring 320d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
U mnie sytuacja wydaje się być rozwiązana. Co prawda przyczyny problemu nie poznałem. Długo tez nie pisałem na forum, bo chciałem przetestować czy wszystko działa. Pomogła wymiana całego mechanizmu przelewowego wraz z pływakiem.
-
- Bywalec forum
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
No i totalny klops. Teraz już pokazuje mi ciągle 0 i świeci się rezerwa. Wszystkie testy 6 pokazują 0.
Zatankowane 50 litrów, na zegarach 0.
Ktoś wie o co chodzi?
Pompa za pasażerem nowa - za kierowcą nowa.
Zatankowane 50 litrów, na zegarach 0.
Ktoś wie o co chodzi?
Pompa za pasażerem nowa - za kierowcą nowa.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 4994 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 5663 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: crazy9065
-
- 16 Odpowiedzi
- 1407 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 14 Odpowiedzi
- 4758 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 1 Odpowiedzi
- 990 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 718 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chęsjo
-
- 6 Odpowiedzi
- 5581 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 1 Odpowiedzi
- 697 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piegus32
-
- 3 Odpowiedzi
- 1447 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112