[e46] 320d ściaga po zmianie na letnie W

Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#1

Post autor: Mariuszpol »

Witam zmieniłem opony na letnie i jadąc w trasę co chwila mnie ściągało w lewo a powietrze w ogumieniu ok...wróciłem z trasy przemieniłem koła przednie(zamieniłem) i jadąc w trasę ściągało już w prawo a nie w lewo...opony na pierwszy rzut oka okej.. to w czym tkwi problem?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Jeśli zmieniłeś koła i ściąga w przeciwną to w oponach.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#3

Post autor: Mariuszpol »

to mam teraz pytanie dane koło co ściąga zamienić z którymś z tyłu? czy lepiej przełożyć dwa tylne na przód? aha i czy lepiej po przekątnej czy normalnie?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

Normalnie przełóż na tył. Ale generalnie ja bym te koła oddał sprzedawcy
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#5

Post autor: Mariuszpol »

Witam.. ciągle ściaga mnie w lewo podczas jazdy plus przy hamowaniu z prędkości 90km/h drży kierowca lecz tylko do 60km/h poniżej 60km/h nie ma żadnego drżenia... byłem u swojego mechanika plus na stacji diagnostycznej w swojej miejscowości ale jak zwykle mówią wszystko jest okej.Byłem dzisiaj akurat w Krakowie i podjechałem na stację diagnostyczną(30zł) na sprawdzenie zawieszenia pytam sie czy da się tył też sprawdzić... oni że tak tak na płytach ruszali przodem i tyłem auta :norty: jak bym na statku płynął :norty: plus kazali trzymać wciśniety hamulec nożny(po co nie wiem) z tyłu nic nie wyszło oprócz sprężyny pękniętej na jednym zwoju ale okej natomiast z przodu koleś mówi tak

jak Cie k.. ma nie ściągać jak lewa tuleja wy... i lewy drążek kierowniczy(w osłonie) coś chrupie..

Kazali szybko ruszać kierownicą małe ruchy ale szybko i mówi koleś..lewe koło chodzi sobie do przodu i do tyłu... a z lewej tulei mi wystawała taka jak by to nazwać taka po prosto guma co siedzi w tulei.. i ja im mówie ale mechanik mówił ze to tylko ta guma wyszła i to nie ma nic..a oni.. tak guma to raz... a tuleja rozerwana w środku to dwa... a tuleja to FEBI i zrobiłem na niej hmm... z 4tys km i cała w środku zaolejona (czy te tuleje mają w sobie jakiś olej czy to tylko zbieg okoliczności)?

i drążek kierowniczy lewy cały ten co wchodzi pod osłonę
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#6

Post autor: wandii »

Tuleje są olejowe więc skoro olej wypłynął to na pewno jest uszkodzona.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: zibi_j1 »

Wymień tuleje na meyle hd. Te oleju nie mają. Zrób drążki, przy okazji sprawdz swoznie, potem geometria i będzie git. Wszystko ww zawiasie rób symetrycznie tzn jak lewa strona to i prawa
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#8

Post autor: Mariuszpol »

hmm ale dużo ludzi piszę jak wymienia wahacz to często jeden bo po co dwa... generalnie chodzi o to,że jest teraz wydatków i czy można wymienić jeden drążek?
isolato

#9

Post autor: isolato »

Tuleje masz do wymiany. Jak kiepsko z kasą, to możesz kupić sam wkład tulei - wyprasujesz starą i wprasujesz nowy wkład w starą aluminiową obejmę. Ja tak robiłem u siebie. Z tym, że żadne FEBI, Meyle czy Lemforder tylko poliuretan. (www)
Czy możesz wymienić jeden drążek? Myślę, że tak. To nie amortyzatory czy klocki żeby je wymieniać osiowo. Natomiast geometrię i tak będziesz musiał ustawiać na nowo.
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#10

Post autor: Mariuszpol »

ale to będę musiał zbieżnośc czy geometrię robić?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”