[e46 320d] Nieprawidłowe korekty wtrysków

haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: haxigi »

Cześć.

W 2014 auto puszczało strasznie dużo czarnego dymu gdy się wciskało but w podłogę. Pod INPA korekcje trysków wskazywały na 4 wtryskiwacz, który został wymieniony. Korekcja na nim podczas jazdy sięgała do prawie 5.

Film do obejrzenia z korekcją:
https://www.youtube.com/watch?v=1eAtLFmwNh0

Na innym forum powiedziano, że wtryskiwacz 4 do wymiany. Tak więc kupiłem regenerowany i dałem mechanikowi do naprawy. Wsadził i git. Po jakimś czasie z ciekawości sprawdziłem w INPA jak mają się korekty i okazało się, że nie ma rewelacji nadal.
Do połowy kwietnia jeździłem na takiej korekcie, która wskazywała że teraz wtrysk 2 jest do kitu (przy obciążeniu dochodziło do 5! w cyl2 (szczególnie na 3 - 4 biegu):

Obrazek

Film z postoju i przegazowaniu go do 2K RPM:
https://www.youtube.com/watch?v=OcEpLFyzUtU

Niedawno będąc na hamowni okazało się, że z 185KM mam 177KM. Stwierdziłem, że pewnie to wina tego wtryskiwacza. Kupiłem kolejny raz regenerowany z certyfikatem, wymieniłem tym razem samemu. Bez problemu wyszedł, gniazdo wtryskiwacza czyste, miedziana podkładka jak nowa.

Szczęśliwy, że moc wróci sprawdzam korekty i co? Teraz to dopiero dramat. Wystarczy, że bez większego obciążenia zaczynam jechać, to cyl 2 wrzuca wartość prawie do 5! Na postoju i biegu jałowym jest korekta 0.97 i czasami więcej.

Wziąłem stare wtryskiwacze i rozkręciłem tę główkę rozpryskującą. Zrobiłem test i okazuje się, że bez problemu rozpylają pod ciśnieniem na 6 stron, czyli tak jak powinny.

Do tego po złożeniu silnika, na następny dzień przy gaszeniu i startowaniu z wciśniętym hamulcem (postój mam na górce, a ręczny nie ogarnia) czuję w pedale przez chwile takie wibracje silnika. Nigdy wcześniej to nie występowało, również jak wolno jadę i zaczynam delikatnie hamować to czuję wibracje w pedale. Nie wiem, czy ma to związek z wymianą czy zupełnym zbiegiem okoliczności siadają już też tarcze/klocki.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Moze i pytanie banalne, ale rozumiem ze za kazda wymiana wtrysku kodowales IMA w sterowniku?
Obrazek
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#3

Post autor: haxigi »

Wiadomo, ima kodowane w ISTA i wbite w ECU ;)
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#4

Post autor: haxigi »

Ok. Poczytałem, że INPA nie radzi sobie za dobrze z pokazywaniem korekcji i może przekłamywać, więc odpaliłem ISTA+ i sprawdziłem korekcje. Wynika z niej, że nie jest ok. Jako winowajcę podaje :
- EGR
- Ciśnienie
- Wtryskiwacz

Obrazek


EGR mam odłączony - nie ma wpływu na wtryskiwacz. Testowałem z podpiętym i korekcja jest też fatalna
Ciśnienie - jest ok. Raildruck SOLL/IST jest zawsze identyczne

Po wykreśleniu tego ISTA mówi wprost- wtryskiwacz 2 do wymiany.

Obrazek

Korekcje prezentowały się tak:

Obrazek
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#5

Post autor: rafał18 »

Nie ogladalem filmikow ale wydaje mi sie ze to ze wtrysk np. 4 leje to nie znaczy ze jest do wymiany bo moze nadrabiac za inny.

Druga sprawa to proponowałbym oddac wszystkie na stół do sprawdzenia
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#6

Post autor: trandolf »

Wymieniasz na początek ten najgorszy, obserwujesz czy coś się zmieniło. Oczywiście trzeba za każdą wymianą wprowadzić nowy kod IMA. W Twoim wypadku do wymiany jest minimum dwa wtryskiwacze 2 i 4.
DabekGK
Posty: 9
Rejestracja: 3 paź 16, 7:57
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Piaseczno
VIN: FY10132
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post autor: DabekGK »

Witam,
Żeby nie tworzyć nowego tematu, postanowiłem podpiąć się pod istniejący - pacjent to E46 320d 150KM, tak jak w temacie.

Po sprawdzeniu korekt za pośrednictwem komputera Delphi wyszło coś takiego... zdjęcie w załączniku.

Jak interpretować wynik? Ma ktos pomysł dlaczego wtryskiwacze 2-4 nie zostały zmierzone?
Dodam ze auto chodzi (w moim odczuciu) równo, nie kopci nadmiernie, ma moc.

Pozdrawiam
spinecki
Administrator
Posty: 609
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#8

Post autor: spinecki »

Jakbys jeszcze zalacznik dal, byloby super :)
magnificusdomini
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 19, 18:47
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#9

Post autor: magnificusdomini »

Korekcje ma rozgrzanym silniku.
0.84
-2.04
3.15
-1.92
Moje pytanie. Czy wystarczy zająć się trzecim i pozostałe zbliża się do zera czy 2, 3 i 4 do wymiany?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Zając się trzecim na początek.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”