e46 320d napięcie skacze

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#1

Post autor: Mariuszpol »

Witam mam problem od samego początku ze spadkami napięciami jak tylko aktywuje się podgrzewacz elektryczny

Jeśli podgrzewacz jest wyłączony nie ma najmniejszego spadku napięcia ani przygasania oświetlenia wnętrza w nocy

Gdy aktywuje się podgrzewacz napięcie skaczę od 14v na postoju do 13.4v i tak w koło a jak się jedzie i doda gazu napięcie wzrasta ale np przy redukcji biegu jak się puści gaz to aż szarpnie budą i napięcie spadnie do 12.8v po czym od nowa do 14 poleci

Dzieje się to tylko jak podgrzewacz pracuje

Dodam

Akumulator Nowy

3 PODGRZEWACZE ELEKTRYCZNIE naprawione przez ROGERA i według niego wszystkie są OK

Dwa alternatory jeden po regeneracji-to samo drugi z allegro to samo

wszystkie kable do alternatora na błysk wyczyszczone,klemy na aku też

co to może być..

dodam tutaj post innego kolesia co miał podobnie


UDAŁO SIĘ!!!!!!!! byłem u mechanika dziś , został założony nowy regulator napięcia( BMW ) , i światła dalej przygasały tak jak wcześniej :cry2: .
Zaczęli szukac od nowa co to jest :?: :?: .Aha Spowrotem został założony stary Regulator Napięcia. Koniec końców okazało się że to Podgrzewacz Przepływowy Elektryczny , znajduje się on w komorze silnika ,z lewej strony zaraz za kielichem (takie prostokątne pudełeczko z podłączonymi czarnymi wężami ). Został on odłączony i światła przestały przygasać :cool2
DLACZEGO: Światła przygasały bo ten podgrzewacz w pewnym momęcie zaczynał mieć zwarcie i pobierał dużo energii tak że aż światła przygasały.
DO CZEGO SŁUŻY: Z tego co się dowiedziałem, to jak sama nazwa wskazuje do podgrzewania płynu w układzie odpowiedzialnym za ciepło w kabinie (żeby szybciej było ciepło np. zimą w kabinie nim się silnik nagrzeje).
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

tzn skonczylo sie na calkowitym wywaleniu go?
czy tylko wymieniles wadliwy egzemplarz na nowy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#3

Post autor: Mariuszpol »

3 podgrzewacze wymienione to samo

2 alternatory to samo
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#4

Post autor: Mariuszpol »

Tak jak mówię 3 podgrzewacze to samo

Dwa Alternatory to samo

Nowy Akumulator

Przeczyszczone wszystkie styki od podgrzewacza do alternatora i do rozrusznika.Każdy jeden pod maską + przy akumulatorze


Jeśli nie uruchomi się podgrzewacz,nie ma żadnych skoków napięcia trzyma napiecię 14.2 14.3 podczas jazdy jak xenony włączone ogrzewanie itp

Jak tylko aktywuje się podgrzewacz zaczyna się falowanie i wtedy skoki napięcia z 14 do 12.8 v i tak w koło przez co aż po puszczeniu gazu w trakcie jazdy czuć szarpnięcie na samochodzie


Proszę o pomoc :cry: :cry:
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#5

Post autor: Mariuszpol »

Przekopałem cały internet odnośnie spadków napięcia i przygasania oświetlenia wnętrza i znalazłem tylko takie informacje:



1. Również mam problem z podrzewaczem cieczy. Mianowicie obroty fajują, oraz np przy włączonym oświetleniu w środku, widać jak światło przygasa jakby podgrzewacz chciał się załaczyć i nie mógł i co chwile próbował - stąd pewnie falowanie obrotów. Czy ktoś może podrzucić od czego zacząć sprawdzanie tej usterki?



2.Nie wiem co jest przyczyna usterki... gdy odpalam samochod przy zimnym silniku musze to robic przy wylaczonym klimatroniku - kiedy jest wlaczony obroty silnika faluja, przygasa nawet swiatlo w kabinie... gdy przejade kawalek i wskazowka temperatury dojdzie do pierwszej bialej kreski wlaczam klimatronik - wtedy na zagrzanym silniku jest juz wszystko w porzadku, obroty nie faluja swiatlo nie przygasa... a i gdy wlacze klimatronic temp na wskazniku spada prawie pod niebieskie pole ale po kilometrze zaraz sie ppodnosi ( wnioskuje ze to akurat nie jest problem ) ale skad to dziewne zachowanie na zimnym silniku????



3.mam ten efekt migotania .. ciekaw jestem co jest przyczyna --po wyłączeniu klimy wszystko gra,migotanie ustaje


4.U mnie powodem była uwalony podgrzewacz wody --zwarcie =duże obciążenie--po wyłączeniu go problem znikł

5.Po kilku letnim obcowaniu z bmw teraz wiem ze jak podgrzewacz prawidlowo dziala to swiatla beda lekko przygasac, az silnik nie osiagnie wlasciwej temperatury, wtedy podgrzewacz sie wylacza i wszystko wraca do normy, Tak samo jest z falowaniem silnika.

6.U mnie tez faluje,a jeszcze wogole swieczek nie wymieniałem.Poza tym cos jest z tym poborem pradu bo widać wtedy,ze swiatlo w kabinie przygasa i rozjasnia.Mysle,ze nie ma co się przejmować tym.

7spadek napiecia, dmuchawa ma moc kilkuset Wattów, podgrzewacz w dieslu do tego tez ladnie pozera prad i alternator 150A ma chwilowe wahania napiecia z regulatora



Myślałem jeszcze nad zakupem regulatora Valeo za 350zł :mad2: ale jeśli by było coś nie tak z nim to po włączeniu ogrzewania(jak już podgrzewacz przestanie grzać),xenony,radio to powinno też pulsować.. a tutaj nie pulsuje tylko 14.4 trzyma


Eh sprawdziłem już tak

1.Punkty masy w e46,przeczyszczone kable przy akumulatorze + jak i -
2.Przy rozruszniku każdy kabel
3.Pod maską wszystkie miejsca gdzie się da
4.Pod spodem przy podłużnicy to samo
5.przy alternatorze
6.przewody od podgrzewacza

Dwa regulatory używki to samo

Dwa alternatory to samo

TRZY PODGRZEWACZE TO SAMO


nie ma na to rady.Jedyne rozwiązanie to miernik cęgowy albo ECU gdzieś zle steruje podgrzewaczem.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#6

Post autor: WKRENTEK77 »

Raczej nic to nie wniesie do tematu ale ja u siebie w m43 od początku jak kupołem auto mam taki jeden z objawów mianowicie jak silnik zimny w chwile po odpaleniu włączam światła i po chwili słychać takie pstryknięcie gdzieś w desce i światła przygasają ale nic poza tym sie nie dzieje :unknown: czemu tak jest nie wiem :pardon:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”