e46 320d m47n zbieżność pytanie

Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#1

Post autor: Mariuszpol »

Witam jeśli był podobny temat mój to przepraszam,ale na prawdę nie mogę znaleźć.

O co chodzi byłem w Kielcach na ustawieniu geometrii+zbieżności ok o ile geometria i zbieżność fajnie ustawiona to po wyjeździe kierownica w lewo przekrzywiona =@ wróciłem znów dociążyli auto nawet poziomice ustawili na kierownicy :D no i powiem tak osoba nie czepliwa się..nawet by na to uwagi nie zwróciła..ale ja widzę,że jest minimalnie w lewo.. tzn jadąc idealnie prostą drogą jest na prawdę ciut w lewo jak by to mechanik widział to jeszcze by mnie zje.. ze nie mam na co pieniędzy wydawać? ale np na innej drodze jadę i już widze po kierownicy,że muszę lekko w lewo trzymać..

robili mi to na maszynie Hunter DSP600 ok ale potem zmieniałem wahacz i u mnie mechanik ustawił mi zbieżność no i kierownica jak malyna prosto :D ale po 6mc chciałem jechać na kontrolne sprawdzenie geometrii do Kielc.. i miałem lekkie obawy bo kierownicę prosto miałem jak jechałem tam no i zrobili wyjeżdżam i fajera krzywo =@ a na komputerze u nich wszystko na zielono że geometria i zbieżnośc ok..

no i dzisiaj jadę wieczorem do mnie na stację by ustawił mi mój mechanik.. tylko czego się boje bo jak zmieniłem wahacz i ustawili mi zbieżność na mojej stacji..a nie było wtedy mojego mechanika to koleś ustawił tak,że kiera luks..prosto.. ale na hunterze w Kielcach im wyszło,że nie ma zbieżnośći bo lewy przód 0.0 a prawy 0.1 jakoś tak ale kiera była no malyna.. i oni ustawili mi tak,że mam lewa strona 0.08 a prawa 0.06 a kiera jest minimalnie w lewo

i tak oni mają u nas na stacji taki przyrząd:

Obrazek

nazywa się to Laser GTO polskiej produkcji Technika

tylko,że ja mam nowe opony i boje się,ze jak ustawią mi na 0.00 to będzie cięło opony czy jak a ja nie jestem obeznany w temacie opon i pewnie nawet nie poznam
dodam że na kartce z wydruku z huntera piszę że tolerancja jest od 0,05 do 0,10 a ja miałem 0.01 i 0.00 to przy takim ustawieniu działo by się coś złego? dodam jezdziło się ekstra
Awatar użytkownika
saku82pl
Bywalec forum
Posty: 872
Rejestracja: 19 lip 13, 22:20
BMW: 320D+
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#2

Post autor: saku82pl »

Kierownicę ściągnij i sobie przestaw na wielowypuście. Też miałem podobny problem jak ty ostatnio i olałem wizytę ponownie w warsztacie tylko po to, żeby kiera była prosto ;)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: zibi_j1 »

Ja to zawsze milion razy poprawiam. Mam gdzieś. Płacę i ma być prosto. Niech robią do skutku. Odrobinke przestawią na kontrach i będzie git. Saku polift ma jeden ząbek szerszy i nie da sie kiery przestawić. Pamiętaj też o czujniku kąta skrętu.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#4

Post autor: Dzidek90 »

saku82pl pisze:Kierownicę ściągnij i sobie przestaw na wielowypuście. Też miałem podobny problem jak ty ostatnio i olałem wizytę ponownie w warsztacie tylko po to, żeby kiera była prosto ;)

Ja miałem podobny przypadek.... Samochód sunie jak po sznurku a kiera lekko w lewo...
Przy wymianie manetki kierunkowskazów okazało sie ze o jeden ząbek na wieloklinie była przestawiona :) Teraz jest lala :D
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”