E46 320d m47 problem ze spalaniem

xanx
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 22 sie 18, 19:05
BMW: E46 320d 136km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrów Mazowiecka

#1

Post autor: xanx »

Witam.

Ostatnio pisałem na forum ponieważ miałem problem z falowaniem obrotow w mojej e46 po regeneracji wtryskiwaczy.

Teraz piszę w sprawie spalania.
Sprawa wygląda w ten sposób, że w sierpniu planowałem trasę, więc postanowiłem podjechać z autem na przegląd żeby mieć pewność, że nic mnie niezaskoczy podczas wyjazdu. Podczas przeglądu okazało się, że dwa wtryski leja. Przystalem na propozycje mechanika i zregenerowalismy wtryski które laly w serwisie Boscha w Warszawie.
Ale przechodzac do sedna... Przed regeneracja spalanie w trasie oscylowalo w granicach 4,5-5,5l
W mieście natomiast wynosiło maksymalnie 6 l.
(spalanie z komputera w aucie. Spalanie spod dystrybutora odbiegalo maksymalnie 0,2-0,6 w jedną lub druga stronę.)
Jeżdżę bardzo spokojnie, ale nie jak emeryt. Bez szaleństw itd.

Zaraz po regeneracji wtrysków spalanie na kompie jak i spod dystrybutora. Po trasie schodzilo do max 6,5 L, a w mieście pochodziło pod 8. Różnice również jak w poprzednio. Było to jeszcze w sierpniu gdzie temperatura przekraczała 25°C, ale przed regeneracja jak i po nie jeździłem na klimie.

Teraz sprawa wygląda tak, że temperatury są dużo niższe i rano jadąc do pracy jest maksymalnie +3, zdazalo się nawet - 3 a wracając do max 12 stopni.
Wraz ze spadkiem temperatury, nastąpił kolejny wzrost spalania. Teraz w trasie bmw nie chce zejść poniżej 7,5l, a w mieście spalanie wynosi ponad 8l.
Do tego mam błąd podgrzewacza. Wydaje mi się, że po regeneracji auto zaczęło się również wolniej nagrzewac.

Zrobiłem dziś test temperatury. Test nr. 7
Po przejechaniu ok 20 km wskazówka stoi w pionie, ale na postoju gdy odpaliłem test temperatura nie przekracza 77 °C

Czy ktoś spotkał się już z takim problemem? Co jest przyczyną wzrostu spalania.? Wiem, że może to być termostat. Czy coś mogłoby być zrobione nie tak jak trzeba przy regeneracji, montażu wtryskiwaczy?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Oczywiście, że mogli spieprzyć regenerację, ale na początek zajmij się termostatem, masz tylko główny czy też t.egr? Nie sugeruj się wskazówką, ponieważ pion jest od 75 do 115 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
xanx
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 22 sie 18, 19:05
BMW: E46 320d 136km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrów Mazowiecka

#3

Post autor: xanx »

Posiadam termostat egr jak i termostat główny. W weekend wymienię co potrzeba ale nie wiem czy wymieniać jeden czy obydwa? Doczytałem się, że termo EGR można sprawdzić poprzez dmuchniecie w niego, jeśli powietrze swobodnie przeplywa to termo do kosza?

Jest jeszcze jeden istotny szczegół. Przypomniało mi się, że mechanik wspominał coś o błędnym sygnale z przepływki. Podobno przepływka podaje błędne dane, ale błędów w Inpie brak(oprócz el. Podgrzewacz) . Niestety nie wiem jakie powinna mieć parametry podczas diagnostyki, natomiast czuje, że auto ma moc, wydaje mi się, że trochę mniejsza niz wcześniej (nie wciska tak jak wcześniej w fotel) ,ale jedzie przyzwoicie, nie kopci(choc robił to wcześniej, ale wymieniłem wszystkie węże podciśnienia, zaworki egr, turbo jak i sam EGR wyczyszczona i kopcenie ustal) a wskazówka ekonomizera zawsze wychyla się do 20L.
Myślę, że to może mieć wpływ jeśli jest tak jak mówił mechanik.
Postaram się wstawić jutro zdjęcia z diagnostyki inpa, może to coś wniesie. A co dk diagnostyki to czy w Inpie jest możliwość sprawdzenia korekcji wtrysków?


Przy okazji wymiany termo przydałoby się wymienić płyn, ile będę go potrzebował i czy jest sens to robić ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Nie ma korekcji wtryskiwaczy dla tego silnika, to nie cr. Sposób na sprawdzenie t.egr jest ok, ale z objawów już można wytypować. Czy po tych powiedzmy 10-12 km silnik osiąga 88 stopni? Co się dzieje gdy jest już tyle i jedziesz delikatnie na trasie? Jak spada to główny do wymiany a jak tylko długo osiąga temperaturę roboczą i nie spada na trasie to t.egr. Jak podasz vin (może być pw) to sprawdzę ile masz płynu w układzie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
xanx
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 22 sie 18, 19:05
BMW: E46 320d 136km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrów Mazowiecka

#5

Post autor: xanx »

Odpalanie po nocnym postoju.: Obroty zaczynają falowac jakby się dusil, nie pracował na wszystkich garach. Po zgaszeniu i drugiej próbie odpalenia pali normalnie. Na zimnym silniku słychać jakby coś pukało, taki lekko metaliczny dźwięk, silnik twardo chodzi (po przejechaniu paru km wszystko ucichlo silnik równo pracuje. )Po odczekaniu na uruchomionym kilku minut wyjechałem i sprawdziłem, że silnik osiągnął temperaturę 88°C po ok 14-15 km.

W jechałem na trasę i zrobiłem około 120 km, gdy wyjeżdżalem spalanie na kompie 9l.

W trasie jadąc cały czas 110km/h, na ekonomizerze wskazówka na 6l temperatura oscyluje w granicach 92-95 °C, wskazówka stoi w pionie. Przejechałem tyle km i spalanie na kompie spadło maksymalnie do 7.1 tak jakby komp się zacinal, a przy przyspieszaniu spalanie nagle wzrasta i spada po ustabilizowaniu prędkości.
Na postoju około 15min temperatura spada do 77°C a spalanie na kompie samo rośnie, nie było tego wcześniej.
Ten czas nagrzewania auta jest normalny czy termostat EGRu do wymiany? Co jeszcze może miec wpływ na wzrost spalania?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Objawy wskazują na główny, ale przy okazji możesz też sprawdzić t.egr.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
xanx
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 22 sie 18, 19:05
BMW: E46 320d 136km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrów Mazowiecka

#7

Post autor: xanx »

Witam, trochę czasu minęło, ale jestem już po wymianie termostatów. Temp. Ładnie leci do pionu, ciepło w aucie już po lekkim uniesienia się wskazówki ponad niebieskie pole, temperatura na postoju nie spada poniżej 88 st. Myślę, że autko ładnie się dogrzewa, gdyż pion uzyskuje już po ok. 4-6 km nawet przy delikatnej jeździe. Wymienione na tą chwilę.:,
Termostaty egr oraz glowny
podkładki pod wtryskiami
nowe węże przelewowe o ciut mniejszej średnicy (sylikony)
Brak powietrza podczas pracy silnika w tych przewodach.
Wymienione węże od podciśnienia
Wyczyszczone zawórki egr i turbo.
Wtryski zamienione miejscami, po sprawdzeniu wszystko okej, mieszczą się w normie.

Auto pali teraz nawet trochę więcej niż wcześniej, nie wiem gdzie szukać dalej...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”