E46 320d M47 Głośna praca silnika i cykanie

lobaner1
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 3 maja 13, 11:20
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: świdnica

#1

Post autor: lobaner1 »

To mój pierwszy temat na ty forum więc jeszcze raz witam wszystkich gorąco :crazy: Nabyłem 2 tygodnie temu e46 320d z przebiegiem 223tys o ile wiarygodny %) w czym problem ,mianowicie typek który mi go sprzedał sprowadził go z niemiec i twierdził ze auto było zalane olejem castrol magnetic 10w40 , Wszystko ładnie pięknie ,do momentu wymiany oleju oczywiście na taki sam jak twierdził ze jest wlany ! Auto chodziło cicho ,nie klepało, nie kopciło ,obr równe ,przyśpieszenie gitara . W tym samym dniu wymiany na takowy olej ,auto zaczeło chodzić jak stary diezel ,bardzo głośna praca silnika ,do tego pojawiło sie w okolicach miski olejowej dziwne delikatne metaliczne klepanie ,cykanie jak wtryski w benzynie ,nadal zbiera sie dobrze ,nawet bardzo dobrze ,chodzi równiutko ,pali od strzała ,ale strasznie głośno chodzi ! Czym to może być spowodowane ,czy wlanie tego oleju moze powodować tak drastyczną zmiane w pracy silnika ! bardzo proszę o rady ! nie mam jak i czasu tego wygoglować :) pozdrawiam
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#2

Post autor: xlc »

Napisze tylko tyle co sam uslyszalem od jednego mechanika zajmujacego sie naprawa BMW
castrol magnetic 10w40
Nie nadaje sie do tego silnika !
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
lobaner1
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 3 maja 13, 11:20
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: świdnica

#3

Post autor: lobaner1 »

więc co mam zrobić ,zmieniać na inny w takim razie ,jak tak to na jaki ? zanim coś sie rozleci
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#4

Post autor: Maniek »

5W40 albo 0W40

Coś z Motula, Valvoline albo Millers. Tylko pełny syntetyk. :)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
lobaner1
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 3 maja 13, 11:20
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: świdnica

#5

Post autor: lobaner1 »

a mógł byś podać bardziej dokładniej czy to 5w30 czy jaki ,i jaka specyfikacja ,boje sie troche bo czort wie czym tak naprawdę było zalane
lobaner1
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 3 maja 13, 11:20
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: świdnica

#6

Post autor: lobaner1 »

aj nie spojrzałem u góry :) truteń ze mnie oki ,dziekuje bardzo ,spróbuje na takowy zmienić ,myślę że nic sie nie stanie :)
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#7

Post autor: Grzechu16 »

Wszędzie słyszę, że żeby uciszyć silnik wlewa się olej gęstszy (czyli np przechodzi się z syntetyka na półsyntetyk). Skoro kolega nie zmienił rodzaju oleju i zalał samochód takim samym olejem jaki był to nic nie powinno się stać. Idąc tą drogą to równie dobrze można stwierdzić, że kolega miał zalany wcześniej samochód olejem najgęstszym, mineralnym, zmienił na trochę rzadszy czyli półsyntetyczny i zaczęło klepać. Może mnie ktoś wyprowadzić z błędu i jakoś to wyjaśnić?
lobaner1
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 3 maja 13, 11:20
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: świdnica

#8

Post autor: lobaner1 »

Grzechu16 pisze:Wszędzie słyszę, że żeby uciszyć silnik wlewa się olej gęstszy (czyli np przechodzi się z syntetyka na półsyntetyk). Skoro kolega nie zmienił rodzaju oleju i zalał samochód takim samym olejem jaki był to nic nie powinno się stać. Idąc tą drogą to równie dobrze można stwierdzić, że kolega miał zalany wcześniej samochód olejem ajgęstszym, mineralnym, zmienił na trochę rzadszy czyli półsyntetyczny i zaczęło klepać. Może mnie ktoś wyprowadzić z błędu i jakoś to wyjaśnić?
to fakt !
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#9

Post autor: Maniek »

Grzechu16 pisze:Wszędzie słyszę, że żeby uciszyć silnik wlewa się olej gęstszy (czyli np przechodzi się z syntetyka na półsyntetyk). Skoro kolega nie zmienił rodzaju oleju i zalał samochód takim samym olejem jaki był to nic nie powinno się stać. Idąc tą drogą to równie dobrze można stwierdzić, że kolega miał zalany wcześniej samochód olejem najgęstszym, mineralnym, zmienił na trochę rzadszy czyli półsyntetyczny i zaczęło klepać. Może mnie ktoś wyprowadzić z błędu i jakoś to wyjaśnić?

Zacznijmy od tego - Jaką mamy pewność czy przyczyną tych dźwięków jest właśnie olej ? Skąd możemy wiedzieć co było wlane wczesniej ?
Właściciel auta nie napisał czy po (przykładowo) 10Tkm musiał coś dolewać, bo brało mu olej czy nie. Nie wiemy tez w jakiej kondycji jest silnik, może tam już nie ma ciśnienia oleju, może są luzy... Może wczesniej był wlany motodoktor ? Nie wiemy również kiedy ostatnio wymieniana była odma, czy nie jest coś przytkane, czy nie ma wycieków z silnika... Jak widać pytań jest wiele, więc zanim dojdziemy do wniosków najpierw należy na nie odpowiedzieć.

Osobiście zmieniłem w swoim aucie olej z 10W40 na 5W40, przez zmianą zastosowałem płukankę LM. 10W nie brało ani grama pomiedzy wymianami, tak samo z 5W, wycieków zadnych nie mam, odma wymieniana była 2 lata temu, niebawem będę ją znów wymieniał. Dodam, że z silnikiem nic zlego się nie dzieje, nie klepie, chodzi cicho i miękko.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#10

Post autor: Grzechu16 »

Chodzi mi o to, że kolega wyraźnie zasugerował, że zmiana oleju spowodowała głośniejszą pracę silnika. Tak jak napisałeś nie ma pewności jaki był wcześniej zalany olej. Patrząc na to przez pryzmat tego co napisałem w pierwszym poście, jeżeli zmienia się w kolejności syntetyk>półsyntetyk>mineralny to teoretycznie (z tego co tutaj ludzie wypisują na forum) powinien silnik pracować ciszej. U kolegi silnik zaczął hałasować.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”