E46 320d M47 Głośna praca silnika i cykanie

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#31

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jak będziesz zmieniał olej to korek możesz wyczyścić i sprawdzić czy jest cały. Co do podstawy to nie wiem czy jest za to odpowiedzialna, niech ktoś mądrzejszy się wypowie. Z tego co ja wiem, to glosniejsza praca jest spowodowana tym, że olej jeszcze nie jest rozprowadzony po górze silnika dlatego zaklepie głośniej. Jak się olej już rozprowadzi wszędzie to pracuje ciszej. Jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#32

Post autor: KEMN1 »

Dobrodziej_1983 pisze: Z tego co ja wiem, to glosniejsza praca jest spowodowana tym, że olej jeszcze nie jest rozprowadzony po górze silnika dlatego zaklepie głośniej. Jak się olej już rozprowadzi wszędzie to pracuje ciszej. Jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
W podstawie filtra oleju przestaje dzialac zaworek zwrotny, i w momencie gdy gasisz auto na dluzszy czas, zawor, ktory powinien trzymac, moze nie cisnienie ale poziom oleju przepuszcza, a bywaly przypadki, ze sie rozpada i olej splywa do dolu, przez co po odpaleniu pompa musi dobic ten olej, a co za tym idzie swieci kontrolka cisnienia i auto glosniej pracuje z powodu slabego smarowania lub nawet jego braku w gornej czesci silnika(popychacze, zwory) w pierwszych sekundach po odpaleniu.
Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#33

Post autor: Blyx_00 »

KEMN1 pisze:
Dobrodziej_1983 pisze: Z tego co ja wiem, to glosniejsza praca jest spowodowana tym, że olej jeszcze nie jest rozprowadzony po górze silnika dlatego zaklepie głośniej. Jak się olej już rozprowadzi wszędzie to pracuje ciszej. Jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
W podstawie filtra oleju przestaje dzialac zaworek zwrotny, i w momencie gdy gasisz auto na dluzszy czas, zawor, ktory powinien trzymac, moze nie cisnienie ale poziom oleju przepuszcza, a bywaly przypadki, ze sie rozpada i olej splywa do dolu, przez co po odpaleniu pompa musi dobic ten olej, a co za tym idzie swieci kontrolka cisnienia i auto glosniej pracuje z powodu slabego smarowania lub nawet jego braku w gornej czesci silnika(popychacze, zwory) w pierwszych sekundach po odpaleniu.
To jak wymienić tą podstawę filtr oleju? bo faktycznie po odpaleniu dłużej świeci kontrolka, z kilka sekund dłużej po czym silnik chodzi zdecydowanie ciszej. I gdzie można taką podstawę zakupić? jakiś numer oem? :D
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#34

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Napisz wiadomość Maćkowi z częścidobmw.pl u Nas na forum. Znajdziesz go na stronie głównej na dole albo w postach. :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#35

Post autor: zibi_j1 »

Albo do Dawida k09 on w ASO pracuje... Ale to drooogi gips... Mój kilka sekund też tak chodzi po odpaleniu... Ten typ tak ma. Wydasz ponad tysiaka bez gwarancji poprawy
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#36

Post autor: WKRENTEK77 »

A nie można wymienić samego zaworka w obudowie ? W aso to groszowe sprawy sam kiedyś wymieniałem .
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#37

Post autor: rafał18 »

WKRENTEK77 pisze:A nie można wymienić samego zaworka w obudowie ? W aso to groszowe sprawy sam kiedyś wymieniałem .
A mógłbyś podac numer części? I troszkę przybliżyć temat? Jakies specjalne klucze może są potrzebne...
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#38

Post autor: WKRENTEK77 »

Niestety numeru nie pamiętam i nie wiem czy te zaworki są jednakowe musisz popatrzyć na realoem może tam jest jakieś info a wymiana polega na wyjęciu całej podstawy filtra .Tylko jest jeszcze jeden problem teraz sobie przypomniałem że w jakiejś wersji silnikowej te zaworki są niewymienialne tzn musiałbyś kupić całą podstawę niestety ale to niech ktoś kto ma ten silnik sie wypowie i ew potwierdzi info.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#39

Post autor: rafał18 »

To bardzo możliwe ze właśnie w m47 jest z całą podstawą filtra :/ ale popatrze
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#40

Post autor: zibi_j1 »

Zgłębiałem temat. Wszędzie tylko nie w m47 da sie wymienić sam zaworek. U nas cała podstawa a ceny oscylują wkoło tysiaka
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”