E46 320d M47 Głośna praca silnika i cykanie

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#21

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Korek czyli ta część na którą zakładasz filtr i razem wkręcasz w miejsce filtra. A co do oleju, choć to ||Vavoline to jak chłopaki pisali wcześniej, 10w40 to nie jest raczej dobry olej do Diesla BMW.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
blakigliwice
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 16, 10:59
BMW: e46 320D automat
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#22

Post autor: blakigliwice »

im gęstszy olej tym gorsze smarowanie turbo
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#23

Post autor: Mariusz_E46 »

Blyx_00 pisze:Pozwólcie że odkopie temat, u mnie po wymianie oleju zaczęło się dziać podobnie.
Jaki filtr założyłeś ? Jakiej firmy ?
Blyx_00 pisze: Czy możecie pokazać o który korek pęknięty chodzi? Bo sprawdził bym to u siebie, czy mechanik tego nie popsuł.
I jaka cena będzie tego korka jeśli ktoś się orientuje? :)
Chodzi o korek od filtra oleju. A dokładnie o ten środek.
Blyx_00 pisze: U mnie olej jaki wlałem to : Valvoline MaxLife Diesel 10W40
To źle. Ten olej nie nadaje się do tego silnika. Zmień go na taki jak zaleca producent 0w albo 5w. Masz o tym całą górę postów na forum.
Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#24

Post autor: Blyx_00 »

10w40 castrola był wlany wcześniej.

filtr założony MAN.

dlaczego ten Valvoline MaxLife Diesel 10W40 jest zły? naczytałem się sporo na temat tego oleju i ludzie chwalą sobie ten olej w tym silniku.

więc jest duża szansa że przez ten olej silnik chodzi głośniej ? czy warto wgl wymieniać tą pokrywę filtra oleju ?

Czyli chodzi o takie coś :

https://www.motointegrator.pl/produkty/345310-pokrywa-filtra-oe-bmw-11-42-2-247-014

??

Pytam bo chce się czegoś nauczyć. i jest świeżym posiadaczem bety :lol:
Za głupie pytania przepraszam z góry :roll:
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#25

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Dokładnie ten korek. Nie wiem gdzie czytałeś pozytywne opinie na temat 10w40 do 320d, bo ja nigdy takich nie widzialem. Tylko 5w40 jest polecany, nawet przez producenta.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#26

Post autor: Blyx_00 »

a czy mogę tak sobie przejść z 10w40 na 5w40? czy trzeba coś zrobić?

dokładnie ten korek posiada jakieś zaworki które lubią się psuć ?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#27

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jak będziesz przechodził to powinno się zastosować płukankę do silnika i tyle. W tej obudowie niema żadnego zaworka :P Jest z plastiku i zbyt mocne dokrecenie powoduje że pęka gwint i układ się rozszczelnia.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#28

Post autor: rafał18 »

A czemu 10w40 valvoline to zly wybór? Wczesniej na nim jeździłem i nie dostrzegam różnicy. Obecnie jest 5w40 tez valvoline
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#29

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Dlatego że 10w jest gęstszy i ma słabszej jakości bazę. Oleje z bazą syntetyczną mają dużo dodatków uszlachetniajacych i myjących a także takich, dzięki którym olej długo nie traci swoich wartości ( nagrzewanie i studzenie ). Druga sprawa to jak już ktoś wyżej napisał, to smarowanie turbiny. Nie wiem zy 10w smaruje gorzej, ale na chłopski rozum olej rzadszy i lepszej jakości, zrobi to lepiej ;)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#30

Post autor: Blyx_00 »

Dobrodziej_1983 pisze:Jak będziesz przechodził to powinno się zastosować płukankę do silnika i tyle. W tej obudowie niema żadnego zaworka :P Jest z plastiku i zbyt mocne dokrecenie powoduje że pęka gwint i układ się rozszczelnia.
ale z tego co czytam, począwszy od samego początku tego tematu, jest mowa o podstawie filtra oleju, i niby przez zawarte w nim zaworki, które lubią się psuć jest cykanie i że głośniej chodzi po pierwszym odpaleniu.

Czy wina wtedy tkwi w podstawie filtra czy bardziej w tej nakrętce?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”