[e46 320d M47] Charakterystyka silnika
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
-
- Bywalec forum
- Posty: 841
- Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
- BMW: 320d m47
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Tychy
Witam,
Pytanko mam do posiadaczy M47. Macie u siebie także "słaby spód"? Od zakupu auta mam wrażenie, że auto jest mulaste do 2k rpm. Później idzie jak z procy, ale chodzi mi o taki przykład. Próg spowalniający, wrzucam dwójkę, przejeżdżam i wciskam gaz i to auto ledwo przyspiesza. Stąd moje pytanie. Wcześniej miałem Clio i bardzo fajnie sobie radziło po mieście, gdzie właśnie ten przedział obrotowy się najczęściej wykorzystuje, podobnie ojca Meganka, a tu póki nie dostanie prawie 2k rpm to bieda jest. Nie wiem czy tak ma być czy tylko ja mam takie wrażenie jeżdżąc innymi autami. Oczywiście nie chodzi mi o jakieś niewiadomo jakie osiągi w tym przedziale.
Pytanko mam do posiadaczy M47. Macie u siebie także "słaby spód"? Od zakupu auta mam wrażenie, że auto jest mulaste do 2k rpm. Później idzie jak z procy, ale chodzi mi o taki przykład. Próg spowalniający, wrzucam dwójkę, przejeżdżam i wciskam gaz i to auto ledwo przyspiesza. Stąd moje pytanie. Wcześniej miałem Clio i bardzo fajnie sobie radziło po mieście, gdzie właśnie ten przedział obrotowy się najczęściej wykorzystuje, podobnie ojca Meganka, a tu póki nie dostanie prawie 2k rpm to bieda jest. Nie wiem czy tak ma być czy tylko ja mam takie wrażenie jeżdżąc innymi autami. Oczywiście nie chodzi mi o jakieś niewiadomo jakie osiągi w tym przedziale.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1407
- Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
- BMW: 318i M43
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: JJ60596
Chyba każdy diesel ma taką charakterystykę. Sprężarka załącza się przy +/- 2000 obrotów i do tego momentu silnik jest 'mulasty'. Rodzice mieli passata 2.0 Tdi, teraz kugę 2.0 Tdci i ok 1800 obrotów dopiero zaczynają dobrze iść.
Nieraz też jeździłem innymi dieslami i zawsze jest tak samo. Tak po prostu jest.
Nieraz też jeździłem innymi dieslami i zawsze jest tak samo. Tak po prostu jest.
-
- Bywalec forum
- Posty: 841
- Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
- BMW: 320d m47
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Tychy
Może też mam takie wrażenie, bo 1,5DCI ma małą sprężarkę, więc i mało spalin jest potrzebnych do napędzenia jej, przez co silnik wcześniej się budzi. A i masa auta jest mniejsza, więc chyba tylko ja mam takie wrażenie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 841
- Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
- BMW: 320d m47
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Tychy
Panowie, temat dalej nie daje mi spokoju, czy winą słabego dołu może być "zawieszona" sztanga od turbo? Ewentualnie jak to sprawdzić w jakiś pewny sposób?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 12 Odpowiedzi
- 3183 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 7 Odpowiedzi
- 5411 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: michall0909
-
- 7 Odpowiedzi
- 1840 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pierozek4
-
- 6 Odpowiedzi
- 2492 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost
-
- 1 Odpowiedzi
- 1720 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gonek77
-
- 1 Odpowiedzi
- 1790 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 4rutemisu
-
- 3 Odpowiedzi
- 2154 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 3 Odpowiedzi
- 2114 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 3 Odpowiedzi
- 1150 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 1 Odpowiedzi
- 2225 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kamcio