[e46 320d M47] Charakterystyka silnika

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#1

Post autor: Frost »

Witam,
Pytanko mam do posiadaczy M47. Macie u siebie także "słaby spód"? Od zakupu auta mam wrażenie, że auto jest mulaste do 2k rpm. Później idzie jak z procy, ale chodzi mi o taki przykład. Próg spowalniający, wrzucam dwójkę, przejeżdżam i wciskam gaz i to auto ledwo przyspiesza. Stąd moje pytanie. Wcześniej miałem Clio i bardzo fajnie sobie radziło po mieście, gdzie właśnie ten przedział obrotowy się najczęściej wykorzystuje, podobnie ojca Meganka, a tu póki nie dostanie prawie 2k rpm to bieda jest. Nie wiem czy tak ma być czy tylko ja mam takie wrażenie jeżdżąc innymi autami. Oczywiście nie chodzi mi o jakieś niewiadomo jakie osiągi w tym przedziale.
DawidK09
Bywalec forum
Posty: 1407
Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
BMW: 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JJ60596

#2

Post autor: DawidK09 »

Chyba każdy diesel ma taką charakterystykę. Sprężarka załącza się przy +/- 2000 obrotów i do tego momentu silnik jest 'mulasty'. Rodzice mieli passata 2.0 Tdi, teraz kugę 2.0 Tdci i ok 1800 obrotów dopiero zaczynają dobrze iść.
Nieraz też jeździłem innymi dieslami i zawsze jest tak samo. Tak po prostu jest.
Obrazek
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#3

Post autor: Frost »

Może też mam takie wrażenie, bo 1,5DCI ma małą sprężarkę, więc i mało spalin jest potrzebnych do napędzenia jej, przez co silnik wcześniej się budzi. A i masa auta jest mniejsza, więc chyba tylko ja mam takie wrażenie.
gonek77
Bywalec forum
Posty: 255
Rejestracja: 21 mar 11, 14:53
BMW: 320d touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: pleszew

#4

Post autor: gonek77 »

Sąsiad też tak miał. Zsunął się wąż od intercoolera.
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#5

Post autor: Frost »

Panowie, temat dalej nie daje mi spokoju, czy winą słabego dołu może być "zawieszona" sztanga od turbo? Ewentualnie jak to sprawdzić w jakiś pewny sposób?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”