[E46 320d M47] Brak mocy
-
- Bywalec forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 lis 14, 20:56
- BMW: E46 320d M47
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto:
Witam, mam spory problem z samochodem, którym jest BMW E46 320d 136km 2000r. Auto nie ma mocy , na biegu jałowym falują obroty, turbo załącza się na jałowym przy tym słychać gwizd. Wymieniłem wszystkie filtry, separator odmy, czyściłem egr, elektrozaworki przy czym ten przy turbosprężarce chyba uszkodziłem(gdy zasysam przez otwór VAC i zatkam OUT to przepuszcza). Ostatnio sprawdzałem szczelność podciśnienia, Dmuchając w wężyk od podciśnienia, który zdjąłem ze zbiornika próżniowego gdzieś uciekało powietrze, okazało się, że przewód idący z serwa do pompy vacum jest dziurawy, wymieniłem na nowy, mimo to powietrze dalej przelatuje. Turbina nie ma luzów i jest w bardzo dobrym stanie. Proszę o pomoc, ponieważ nie wiem gdzie szukać przyczyny a każdy mechanik mówi co innego. W INPIE nie mam błędów
Z niskich obrotów w ogóle nie chce przyśpieszać, np jadę na drugim biegu 1200 obrotów i chcę przyśpieszyć i zero reakcji..
Jeżdziłem takim samym autem z tym samym silnikiem i jeździ o niebo lepiej, kolega do którego należało to BMW przejechał sie moim i powiedzał, że turbo w ogóle się nie załącza, nawet mój drugi samochód AUDI A4 110KM dużo lepiej się zbiera
Z niskich obrotów w ogóle nie chce przyśpieszać, np jadę na drugim biegu 1200 obrotów i chcę przyśpieszyć i zero reakcji..
Jeżdziłem takim samym autem z tym samym silnikiem i jeździ o niebo lepiej, kolega do którego należało to BMW przejechał sie moim i powiedzał, że turbo w ogóle się nie załącza, nawet mój drugi samochód AUDI A4 110KM dużo lepiej się zbiera
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Elektro zawór masz na pewno do wymiany, poza tym sprawdź przewody podciśnienia i rurę co idzie od turbo. Co do braku mocy, to myślę że możesz mieć uszkodzony sterownik pracy turbo. Popatrz na realoem.com jak wygląda układ i gdzie on jest bo dokładnie nie wiem czy to zawór czy sterownik jest za to odpowiedzialny. Może ktoś bardziej obcykany się wypowie, a puki co to poczytaj o tym sterowniku pracy turbo. Dawaj znać w razie postępów, pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Możesz śmiało podmienić, są takie same. Sprawdź dokładnie szczelność układu, bo to też może być przyczyną. Dawaj znać, będziemy kombinować.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 lis 14, 20:56
- BMW: E46 320d M47
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto:
Witam ponownie, dzisiaj byłem na u speca od BMW i podłącyliśmy BMW pod komputer, wyszło, że turbosprężarka włącza się z opóźnieniem, więc wymieniam zaworek, jeszcze nie mam nowego ale wykręciłem już stary, zasysam przez otwó VAC powietrze strzykawką przytykając palcem wyjście OUT, trzyma podciśnienie ale często tak jakby "pierdzi", chyba membrana uszkodzona. Wyszło również, że silnik wolno się dogrzewa, kąt wtrysku wariuje, raz jest idealnie drugim razem nie. Mechanik mówił, że pompa wtryskowa się czasem przycina. Reszta ok. Kupię nowy zaworek i dam znać
Jeszcze mam pytanie odnośnie kupna zaworka, muszę kupić o identycznym oznaczeniu jak mam?
PIERBURG PA6.6-GF35
7.22796.00
2 247 906
Jeszcze mam pytanie odnośnie kupna zaworka, muszę kupić o identycznym oznaczeniu jak mam?
PIERBURG PA6.6-GF35
7.22796.00
2 247 906
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Jak kolega wyżej napisał, daj znać po wymianie co i jak.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Numery się zgadzają, myślę że ten będzie pasował. Jednak dla pewności bym zadzwonił przed zamówieniem części. Sam kiedyś się nadziałem więc wolę być ostrożny w takich sprawach. Więc zadzwoń i się zapytaj, nie zaszkodzi a nie będziesz sobie pluł w brodę...
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 lis 14, 20:56
- BMW: E46 320d M47
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto:
Przemieniłem dzisiaj zawór na używany sprawny i nic nie pomogło.. Na diagnostyce wyszło również. że samochód się nie dogrzewa i pompa wtryskowa czasem się przycina, ma to jakiś związek z mocą?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 13 Odpowiedzi
- 1770 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ExOnee
-
- 13 Odpowiedzi
- 3756 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 6 Odpowiedzi
- 1419 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Robi1994
-
- 14 Odpowiedzi
- 8871 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sanczo1988
-
- 1 Odpowiedzi
- 1244 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 6 Odpowiedzi
- 13341 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarrrecki
-
- 10 Odpowiedzi
- 8128 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 39 Odpowiedzi
- 13210 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bythomas1
-
- 12 Odpowiedzi
- 6733 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Masha2019
-
- 0 Odpowiedzi
- 1174 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Halogen