[E46 320d M47] Brak mocy

luka4f
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 lis 14, 20:56
BMW: E46 320d M47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#1

Post autor: luka4f »

Witam, mam spory problem z samochodem, którym jest BMW E46 320d 136km 2000r. Auto nie ma mocy , na biegu jałowym falują obroty, turbo załącza się na jałowym przy tym słychać gwizd. Wymieniłem wszystkie filtry, separator odmy, czyściłem egr, elektrozaworki przy czym ten przy turbosprężarce chyba uszkodziłem(gdy zasysam przez otwór VAC i zatkam OUT to przepuszcza). Ostatnio sprawdzałem szczelność podciśnienia, Dmuchając w wężyk od podciśnienia, który zdjąłem ze zbiornika próżniowego gdzieś uciekało powietrze, okazało się, że przewód idący z serwa do pompy vacum jest dziurawy, wymieniłem na nowy, mimo to powietrze dalej przelatuje. Turbina nie ma luzów i jest w bardzo dobrym stanie. Proszę o pomoc, ponieważ nie wiem gdzie szukać przyczyny a każdy mechanik mówi co innego. W INPIE nie mam błędów

Z niskich obrotów w ogóle nie chce przyśpieszać, np jadę na drugim biegu 1200 obrotów i chcę przyśpieszyć i zero reakcji..
Jeżdziłem takim samym autem z tym samym silnikiem i jeździ o niebo lepiej, kolega do którego należało to BMW przejechał sie moim i powiedzał, że turbo w ogóle się nie załącza, nawet mój drugi samochód AUDI A4 110KM dużo lepiej się zbiera
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Elektro zawór masz na pewno do wymiany, poza tym sprawdź przewody podciśnienia i rurę co idzie od turbo. Co do braku mocy, to myślę że możesz mieć uszkodzony sterownik pracy turbo. Popatrz na realoem.com jak wygląda układ i gdzie on jest bo dokładnie nie wiem czy to zawór czy sterownik jest za to odpowiedzialny. Może ktoś bardziej obcykany się wypowie, a puki co to poczytaj o tym sterowniku pracy turbo. Dawaj znać w razie postępów, pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#3

Post autor: Młody90 »

a moze wezyki elektrozaworkow sa zle podlaczone ? moze rowniez podmienic elektrozaworki i zobaczyc czy bedzie jakas roznica.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Możesz śmiało podmienić, są takie same. Sprawdź dokładnie szczelność układu, bo to też może być przyczyną. Dawaj znać, będziemy kombinować. :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
luka4f
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 lis 14, 20:56
BMW: E46 320d M47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#5

Post autor: luka4f »

Witam ponownie, dzisiaj byłem na u speca od BMW i podłącyliśmy BMW pod komputer, wyszło, że turbosprężarka włącza się z opóźnieniem, więc wymieniam zaworek, jeszcze nie mam nowego ale wykręciłem już stary, zasysam przez otwó VAC powietrze strzykawką przytykając palcem wyjście OUT, trzyma podciśnienie ale często tak jakby "pierdzi", chyba membrana uszkodzona. Wyszło również, że silnik wolno się dogrzewa, kąt wtrysku wariuje, raz jest idealnie drugim razem nie. Mechanik mówił, że pompa wtryskowa się czasem przycina. Reszta ok. Kupię nowy zaworek i dam znać

Jeszcze mam pytanie odnośnie kupna zaworka, muszę kupić o identycznym oznaczeniu jak mam?
PIERBURG PA6.6-GF35
7.22796.00
2 247 906
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#6

Post autor: Młody90 »

najlepiej taki sam..
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jak kolega wyżej napisał, daj znać po wymianie co i jak.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#9

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Numery się zgadzają, myślę że ten będzie pasował. Jednak dla pewności bym zadzwonił przed zamówieniem części. Sam kiedyś się nadziałem więc wolę być ostrożny w takich sprawach. Więc zadzwoń i się zapytaj, nie zaszkodzi a nie będziesz sobie pluł w brodę... :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
luka4f
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 27 lis 14, 20:56
BMW: E46 320d M47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#10

Post autor: luka4f »

Przemieniłem dzisiaj zawór na używany sprawny i nic nie pomogło.. Na diagnostyce wyszło również. że samochód się nie dogrzewa i pompa wtryskowa czasem się przycina, ma to jakiś związek z mocą?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”