E46 320D M-pakiet - Informacje ogólne - zakup

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
remek1989
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 13, 16:07
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: remek1989 »

Witam wszystkich. Otóz w przyszlym roku chcialbym zmienic auto i wybór padł na dwa Bmw E46 320d 150km lub Seat Leon Arl 150km. O seacie co nieco wiem przesiedzialem na forum i znam jego wady i zalety ale o BMW niestety nie za duzo wiem wiec zwracam sie z prosbą o jakies info o danym modelu. Na co uwazac i koszty uzytkowania. Cena na auto to przedzial miedzy 20-25 tys. Auto na pewno bedzie podawane modyfikacjom(chip-gwint-felga itp) tutaj pole do popisu w seacie jest bardzo duze i czesci z racji ze to grupa VAG tez jest przystepna a jak jest z bmw? W tych autach roznicą jest tez silnik BMW-Comon Rail , Seat-Pompo-wtrysk. Bede wdzieczny za kazde info
PZDR
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: kuchar »

Witam

Po pierwsze to przeczytaj ten dział jak i działy techniczne na forum to dowiesz się wiecej. Tematy o 320d 150KM się mnożyły.

Seat Leon ARL w jakiej by znakomitej wersji TopSport nie był będzie to auto nie tylko o segment niższe od E46 ale i do pięt nie dorasta jeżeli chodzi o cała reszte jak materiały, wykonanie, wyciszenie, komfort itp. o prowadzeniu się tylnonapędowego Bmw, układzie kierowniczym i rozkładzie mas 50/50% nawet nie piszę bo to chyba jasne. Generalnie Seat nie ma czego szukać tym bardziej, jeżeli mówimy o E46 wyposażonym w kompletny fabryczny M-pakiet.

Silnik M47N jest bardzo dobry i praktycznie nie ma większy wad jeżeli ktos tylko zadbał o podstawowy serwis i nie używał 150 konnego Bmw w dislu do nauki driftu... Wszystkie info na co nalezy zwrócić uwagę i co ewentualnie może się "skończyć" znajdziesz na forum.

2.0d CR 150KM M47N będzie kulturalniej pracował od 1.9 TDI ARL 150PS (leon będzie szybszym autem bo jest lżejszy). Co do zmiany programu/chip-tuningu to seryjne, zdrowe M47N po programie ma zazwyczaj 180-190KM/390-410NM - jeżeli zmienisz turbine na np. GTB1752 to nawet z seryjnymi wtryskami można osiagnąć dużo więcej i wtedy to juz szybkie auto - kolega na forum ma teraz po programie 215KM i 450NM - ale jak to wpływa na silnik na dłuższą mete nie wiem (ja bym robił zwykły program na okolice 200ps z lepszym turbo tak by było bezpiecznie...oczywiście do normalnej, dynamicznej jazdy z okazjonalnym depnięciem z głową)

Nie będę tu pisał o tym gdzie trzeba zajrzeć itp. przy kupnie bo to jest na forum - szukaj!

Co do części to do BMW problemu nie ma. Zawieszenia gwintowane itp. do wyboru do koloru. Części będą droższe niż do grupy VAG szczególnie Seat ale tutaj zależy co.

25tys PLN powinno wystarczyć Ci na zdrowe 320d polift z 2001/2002r w M-pakiecie ale ciężko znaleźć takie auto wiec polecam trochę cierpliwości i kupno czegoś pewnego co wygląda i jeździ. Na forum dowiesz sie też, że przed obejrzeniem każdego Bmw trzeba rozkodowac nr. VIN gdzie wychodzi wyposażenie itp. wtedy dopiero ogarniasz czy wszystko sie zgadza.

P.S Za te pieniaze szukaj 320i M54 (2.2 170KM) lub coś podobnego z benzyną R6 - niezawodnosc, super dynamika i dźwięk, który umila jazde w przeciwieństwie do diesla R4). Tyle, że problemem będzie trafić z M-pakiem (jeszcze trudniej niz 320d i i to sporo trudniej). 330d Mpak -tego sporo ale cena też wyższa - silnik nieporównywalnie fajniejszy i mocniejszy natomiast w mieście pali wiecej niż 320d.

Pozdrawiam
remek1989
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 13, 16:07
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: remek1989 »

Dzieki za odpowiedz. Co do silnika odpowiada mi charakterystyka diesla i jego podatnosc na modyfikacje. A auto ma mi sluzyc na codzien na dojazdy do pracy wiec turbo klekot to podstawa.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#4

Post autor: yampik »

z takim kapitałem spokojnie będziesz mógł się rozejrzeć za 330cd :)

kilku chłopaków ma fajne 330d to ci powiedzą jak to jeździ w serii i jak podkręcone :)

moje 320d 136km po małych zmianach łyka takie leony :)
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#5

Post autor: Frost »

Twoje M47 zjada ARL'a? Zobaczyłbym, ale stawiam, że Leon delikatnie szybszy.
Aytograf
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
BMW: 320 diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: polska
Województwo: małopolskie
Miasto: podhale

#6

Post autor: Aytograf »

tez mysle ze leon moze sie lepiej pozbierac,,,ale za to jest brzydki :Yahoo!:
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#7

Post autor: yampik »

E46 320d @ 170km 350nm - chwilowo styka
W serii nie jadło :) Teraz zjada :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”