[E46 320d] Kontrolka DDE , brak mocy - pomocy !

stenson
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 19, 16:28
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RYMANÓW

#1

Post autor: stenson »

Witam serdecznie
Dziś w mojej BMW E46 2.0 d o mocy 150km 2002r. pojawił sie następujący problem..
Podczas wyprzedzania auto kompletnie straciło moc, zaswieciła się kontrolka DDE. Jak odpale samochód to chwile nie ma problemu, a mianowicie na 1 i 2 3biegu, po przekroczeniu 60/70km h kontrolka zaswieca się i traci moc, dodam, że również od pojawienia się tego prolemu dlużej odpalam, kilka sekund musze pokręcic zanim złapie, wcześniej łapał odrazu . odpinąłem akumulator z nadzieją że usunie mi błąd, jednak nie pomogło. Dodam, że gdy dam mu pedał gazu w podłoge, zaczyna w samochodzie śmierdzieć jakby coś sie palilo. Jutro, bądz maksymalnie w poniedziałek bede podpinać ją do komputera, dopiszę wtedy jakie błędy sie pojawiły, ktoś ma jakieś pomysły? niegdzie wyczytałem, że w takim przypadku pomogła komuś wymiana filtru paliwa - mój był wymieniany wraz z olejem 7 tysięcy km temu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Błędy ułatwią sprawę, może to być zarówno przeładowanie turbiny (problem z przetwornikiem ciśnienia) jak i np. pompa progowa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
stenson
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 19, 16:28
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RYMANÓW

#3

Post autor: stenson »

Po podpięciu do komputera wykryło następujący błąd:
P0401 Wykryte Niewystarczający przepływ EGR ( recyrkulacja gazów wylotowych)

EGR miałem czyszczony około 5k km temu
Jak napisałem, samochód chwile kręci zanim odpali, a jak silnik już odpala to jest podczas tego drganie..

Jakieś pomysły, bądz podobne doświadczenia ? :/
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Skoro zapala się świnia od egr to masz euro4 i nie można go po prostu zaślepić, przyczyną z reguły jest przetwornik ciśnienia, który nim steruje, ewentualnie problem z podciśnieniem, sprawdź stan przewodów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
stenson
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 19, 16:28
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RYMANÓW

#5

Post autor: stenson »

Przepraszam, warsztat w którym wykryli mi ten jeden błąd o dupe rozbić..
podjechałem do znajomego i wykryto mi następujące błędy .. ( Egier zdrowy usunelismy ten błąd i juz sie nie pojawił, lecz reszta sie pojawia.. :
-4212 nieznany kod usterki

- 4222 obwód prądowy swiecy zarowej cylindra 2
- 4232 obwód prądowy swiecy zarowej cylindra 3
te są raczej nie istotne, miałem te błędy juz 4 miesiące temu ale nie jest to duży problem, więć nie interweniowalem
- 4501 - Układ recyrkulacji spalin
-4B90 Kontrola ćisnienia szyny paliwowej przy uruchamianiu
- 4203 - nieznany kod usterki
- 4560 nieznany kod usterki

Kolega twierdzi, że tylko te 2 ostatnie błędy mogą być odpowiedzialne za problem BMW
Sprawdzalismy Cisnienie w szynie paliwowej , i było dobre co według kolegi wyklucza usterki czujnika na listwie Common Rail
Podejrzewam, że trzeba wymienić pompe progową , jednej osobie co pisal podobny post to pomogło, ale nie chce ładować kase w ciemno.]
Jakieś sugestie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Do naprawy/wymiany sterownik świec lub/i świece ja cylindrach 1, 2, 3.
Egr jak pisałem wyżej.
Zrób test przelewowy, wtryskiwacz może dawać na przelew i stąd problem z ciśnieniem na starcie, ale przy tych objawach raczej pompa progowa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
stenson
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 19, 16:28
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RYMANÓW

#7

Post autor: stenson »

Zabieralrm sie za wymiane pompy progowowej dziś kupiłem nową A jutro mi mieli wsadzić.

Lecz problem ustal sam ! Mi jak I nie jednemu stało się To na rezerwie przeczytałem że ktoś zalał cały bak I pomagało. Też spróbowałem zalac do pełna I co? Problem ustal lecz nie od razu. :) po przejechaniu 40km w trybie awaryjnym na spokojnie;) zaczął palic na dyga lecz był jeszcze stan awaryjny I kontrolka dde przez 20km I
Także problem ustal Ale teraz pytanie?
Wymieniać tę pompę?
Mam możliwość oddania jej do sklepu. Z początku nastawialem się na kupno bosha czy coś innego z wyższej półki, lecz Pan Marcin ze sklepu gość co nie chce tylko zarobić tylko dba o klienta od lat nie chciał mi sprzedawać tak drogiej pompki zaproponował mi zamiennik za 160zl , miał klientów którym to sprzedał I becie jeździły , ma gwarancję na 2lata .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

To lepiej to oddaj i kup używkę a panu Marcinowi podziękuj za dobre rady.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
stenson
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 19, 16:28
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RYMANÓW

#9

Post autor: stenson »

Ale muszę wymieniać te pompę? I czy teraz filtr paliwa pasuje wymienić? Niby był 10k temu Ale stało się co stało
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Zacznij od filtra, jak lubisz na oparach jeździć to mógł wciągnąć trochę syfu, obserwuj po wymianie co się dzieje. Twoja pompa progowa nie wydaje dziwnych dźwięków?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”