E46 320d Koło Pasowe Dość nietypowa prośba

jacktrike
Bywalec forum
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 12, 20:19
BMW: e46 320d 136KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: bydgoszcz
VIN: CF65565

#21

Post autor: jacktrike »

Miałem kiedyś do czynienia z naprawą takiego koła w Chryslerze Voyager'ze i nic nie spawałem!
Koło składa się z trzech części: 1. wewnętrzna piasta 2. guma 3. zewnętrzna bieżnia z wielorowkową powierzchnią . Guma sama spadła z koła, więc rozbiórka nie przysporzyła problemów. Wrzuciłem na tokarkę wewnętrzną część koła , obtoczyłem garb wypukły do równego następnie dotoczyłem pierścień z pasowaniem 0.05 mm na ciasno z naddatkiem na średnicy zewnętrznej , Po tej operacji położyłem świeżo wytoczony pierścień na piecyku elektrycznym i nagrzałem niemal do czerwoności (rozszerzył się , tak to z metalem już jest) następnie położyłem rozgrzany pierścień na równej płycie stalowej i wsunąłem w niego wewnętrzną część koła (całkiem lekko), należy się spieszyć aby pierścień nie wystygł!
Po zabiegu znów umieściłem w tokarce, wewn. część koła wraz z pierścieniem założonym na gorąco i przetoczyłem do pewnego wymiaru . Koło częściowo gotowe!
Teraz pozostało mi zamocować w tokarce zewnętrzną część koła tj. Bieżnie paska wielorowkowego i wytoczyć z niego garb wklęsły pod wymiar tego pierwszego.
Nagrzałem bieżnie i wsunąłem w nią wcześniej przygotowaną piastę z pierścieniem . Całość po wszystkim sprawdziłem i okazało się że "leci " pięknie !
Ale się rozpisałem niech to szlag...
Podsumowując, auto od tamtego czasu przejechało 20tkm i absolutnie nic złego się nie dzieje!
Może niektórzy powiedzą że tak się nie robi :evil: :evil: :evil: ale w jakim aucie w latach 80'tych zakładane były jakieś tam tłumiki drgań?
Przepraszam autora tematu za być może nikomu nie potrzebne wywody!!!
Z każdym dniem zwiększa się liczba osób którzy mogą mnie pocałować w D...Ę
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#22

Post autor: GUMMISS »

Potrzebne czy nie, wszystko na temat. Tez miałem zamiar tak zrobić, gumę zastąpić metalem, w M21D24 mam dwa koła zamachowe, jedno z tyłu dwumasowe, połączone ze sprzęgłem, a drugie z przodu i waży chyba z 5 kg, więc też jakoś tłumi drgania. Wydaje mi się że problem ukręcania wałów w M47 jest związany z brakiem zamachu z przodu.... Ale to inny temat już.
Martwi mnie tylko odkręcenie śruby, bo nie mam ochoty ściągać znowu kolektora do blokowania silnika, bo dostaje białej gorączki jak go zdejmuje....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#23

Post autor: piotrpom »

Zrób jak napisałem, wszystko będzie ok
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#24

Post autor: GUMMISS »

Już wiem. Odkręcenie koła polegało na zdjęciu podłogi, a z racji tego że nie mam kanału to klucz wraz z rurą zaparłem o podłogę w garażu, (nie masz garażu? Można podłożyć cegłę i zaprzeć o ziemię :good: ) Do przykręcenia pomogłem sobie łomem, wsadziłem go między klucz, a tą ząbkowana krawędź koła i ładnie mi się zablokowało o posadzkę :Yahoo!:

Odkręciło się dość łatwo, koło wygląda na rozklejone, ale ty tylko powierzchniowo, na 1-2mm miejscami. Wkręcone w imadło i skręcane we wszystkie strony nie ujawniło pęknięć gumy, więc będzie ok. Po wytarciach widać ze pracuje max 10mm, wiec uznaje je za :good:
Inna kwestia to rolki prowadzące pasek i pompa wody z wyczuwalnym w palcach luzem..... %)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#25

Post autor: piotrpom »

Gummiss11 u mnie jak zdjąłem koło pasowe to też pęknięć nie było, a jak zmieniłem to przyjemna cisza nastała. Zastanawiam się czy to koło wogóle nawet te 10 mm powinno pracować. Zobaczę u mnie na nowym jak to wygląda i dam Ci znać.

Czyli patent z " pyknięciem silnikiem pomógł ??????????
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#26

Post autor: GUMMISS »

Przeca lajk poleciał :D To chyba najlepszy trik do odkręcenia tego. Silnik nie zadrżał więcej niż podczas gaszenia ;)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”