e46 320d ES Strasznie kopci na niebiesko nawet po rozgrzaniu

rafi274
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 15 paź 15, 14:16
BMW: [E46] BMW 320d ES Touring 2.0 2004
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#1

Post autor: rafi274 »

Nie mogę od tygodnia znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na nurtujący mnie problem więc zaczynam nowy temat.
Kupiłem miesiąc temu autko na aukcji i odjeżdżając z parkingu nie zauważyłem unoszącej się smugi niebieskiego dymu . Jako że było to daleko od mojego miasta znalazłem w necie ogłoszenie okolicznego mechanika zajmującego się Bemkami. Po dojeżdzie na miejsce strwierdził ze mam zapchaną odmę (prawdopodobnie nie wymieniana o nowości - przebieg 125 000km) i prawdopodobnie uszczelniacze zaworów poszły przez to. Jak się dowiedziałem że za lawetowanie wezmie ode mnie 200% tego co mówił to wmnie wk..w wziął. Stwierdził że nie udostępnili jego koledze wozu na placu za pierwszym razem Jak się koledze udało to ściągnąć go na warsztat wymienił puszke odmy na nową. Było to na odległość więc po tygodniu usilnych prac dołączył regenerację wtrysku, stwierdzając jego uszkodzenie i brak mocy tym spowodowany. Po kolejnych kilku dniach EGR zawalony paskudnie do czyszczenia jak również przewody doprowadzające oraz intercooler. Turbo od odmy również się oberwało- polało zdeka, ale stwierdził że sprawdzał i nie ma luzów jak i łopatki są ok. Niestety dymienie nie ustało całkiem. gdyż jak twierdzi jest jeszcze tego oleju w wydechu sporo, ale to jeżdżąc wyparuje. Zrobił również na drogę powrotną odprowadzenie ciśnienia ze skrzyni korbowej puszczając przewód od odmy nawet nie pod silnik tylko 20 cm dalej przewodem. Po przyjeździe do domu miało to ciśnienie w skrzyni się unormować, a dym zniknąć. No i faktycznie po 20 minutach jazdy kłęby dymu zaczęły dość szybko słabnąć i zniknęły całkiem. Wreszcie pierwszy powód do , ale na krótko. Nawet jak się butowało to nic nie było. I tak z 200km było miło poczuć 150 KM. Kop był ładny, nawet na 6stym biegu ciągłe przyśpieszanie nawet przy 180 km/h. Następnego dnia z rana po odpaleniu auta dym niebieski i smród palonego oleju wrócił. Zadzwoniłem do mechanika. Stwierdził , że mogło mi znowu zawalić odmę, ale że z pewnością to minie żebym tylko pojeździł nim dłużej. Miał jeszcze wcześniej diagnozę, że mogło uszczelnienie turbo pójść, ale skoro przestało po drodze kopcić to, że jest ok. Tak więc dobrałem się do odmy i zasmarkana olejem była więc wyczyściłem ją, a filtr rozpuszczalnikiem odoleiłem. Niepokojącym jest fakt, że przez ten przewód redukujący ciśnienie wylatują skroplone opary- któregoś razu woda z olejem w postaci masełkowatej jakby ,a tak standardowo to olej się sączy i jak silnik ciepły jest to dymek leci, a na zimnym powietrze. Silnik ma pewne przedmuchy, ale raczej nie duże z tego co oglądałem na youtube. Po odkręceniu korka syknie i bruździ olejem, ale to przez łańcuszek rozrządu. Przy dodaniu gazu z jakiegoś powodu nie udaje się zassać wystarczającej ilości oparów bo nadal wylatuje dymek ze skrzyni korbowej. Sprawdziłem poziom płynu chłodzącego- dalej max i konsystencja wody. Następnie odłączyłem EGR przez zatkanie przewodu podciśnienia i jego króćca na EGR śrubkami. Zatem nie wygląda to na uszczelkę pod głowicą czy pęknięcie bloku. W EGR pojawił się olej i przewodzie między intercoolerem, a EGR też jest mokro. Wydaje mi się więc, że w IC zalega znowu olej, ale tam jeszcze się nie dobierałem. Uszczelniacze zaworów raczej powinny być OK, bo dymienie nie ustaje po kilkuminutowym ogrzaniu silnika. Dzisiaj krążyłem po okolicy pomału zostawiając za sobą kłęby niebieskiego dymu i ogólnie auto odpalone było z 30 minut, z czego 20 minut jazdy lub toczenia się i nie przestało tym razem dymić. Dymu wydobywa się dużo więcej po załączeniu turbo. Mechanik mówił, ze to nie pierścienie. Ma ktoś jakąś teorię? Co może to powodować? Co jeszcze mogę sprawdzić? Z góry dzięki za odpowiedzi. :roll:
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#2

Post autor: Miłosz »

Diesel i 125 tys przebiegu :D że też dałeś się nabrać... no ale pewnie okazja była ;) Wg mnie zacznij od najprostszego podłącz kompa , sprawdz błędy sprawdz odczyty live data i potem kombinuj.
Mój --- > lexus is 220d
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: zibi_j1 »

Zmień mechanika:/ ten samochód taki przebieg miał 10 lat temu.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
rafi274
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 15 paź 15, 14:16
BMW: [E46] BMW 320d ES Touring 2.0 2004
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#4

Post autor: rafi274 »

Mechanik byl jednorazowy i temu posciemnial ladnie, ale jak juz go u niego zostawilem to bylo za pozno na zmiany. Przebieg standardowo mysle ze cofany ale nie wiem ile. Mechanik mowil ze raczej nie duzo jak mu sie przyjrzal. Jak patrzylem ja to pedaly wygladaja ok, poszycie kierownicy wyglada na prawie nowe. Pokrowce szmaciane wygladaja jak noweczki po odkurzaniu. Brak odpryskow na nadkolach. W kwietniu tego roku ktos polecial na to co zegar pokazuje i zaplacil za niego 20 kola przy 110000km, ale potem odsprzedal go na aukcje do firmy. Jakas przyczyna tego byla. Mam nadzieje ze nie pierscienie. Jutro sie zaopatrze w sprzet do przerobki odmy. Musze ja wyeliminowac z listy problemow. Potem sie okaze skad ten dym, bo o dziwo olej siega dokladnie srodka bagnetu, ale nie wiem ile ten mechanik go wlal przy okazji wymiany. Z drugiej strony olej mowil ze dal 0W30 , to moze za rzadki na zimnym i gdzies puszcza. Juz tydzien to studiuje i dalej widze ze to moze byc wszystko i nic yhhh.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Czytam Twojego posta i normalnie nie wierze.. Nie wierzę że kupiłeś auto nie sprawdzając go uprzednio. Kupiłeś emocjami i teraz masz problem, i to spory. Auta z takimi objawami nie wolno pałować. Odma może być zalana olejem przez puszczające tuurbo, to samo intercooler itp.. Przyczyn Twojego problemu może być kilka, albo już kilka na raz- niestety. Najlepsze co mozesz zrobić, to tak jak Ci pisze kolega Miłosz. Znajdź dobrego spec co podłączyć auto pod komputer i sprawdzi parametry! To dla Ciebie jedyne najlepsze wyjście. Jak nikogo takiego nie znasz, to poszukaj kogoś z forum z Twojej okolicy. Sam zostaw tą odmę narazie bo możesz przekombinować. Powodzenia.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rafi274
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 15 paź 15, 14:16
BMW: [E46] BMW 320d ES Touring 2.0 2004
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#6

Post autor: rafi274 »

Dzieki za odpowiedzi. Auto faktycznie kupilem bez namyslu i pod wplywem emocji. Kolega bral kilka fur z tego samego miejsca to wszystkie cykaly miło. Tym razem niestety d..a. Objawy wszystkie zniknely, dlatego go troche depnalem i bylo nadal ok. Az nastepnego dnia wszystko wrocilo. Zaprosze mechanika z komputerkiem zeby go sprawdzil i zobaczymy jaka opinie wystawi.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Dobry krok, tylko weź kogoś kumatego. Nie martw się, z każdego gówna da się wyjść. Czasem droga jest długa i kosztowna, ale się da :wink: Dawaj znać co się dzieje na bieżąco, powodzenia :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#8

Post autor: rafał18 »

podepne sie tutaj...

moze mi ktos napisac jakie sa konkretnie przyczyny kopcenia na niebiesko?

pomijając wymiane filtra powietrza i odmy


ps. mozliwe zeby płukanka LM doprowadziła do tego i zmiana oleju z 10w40 na 5w40? lub zawalony jakis wtrysk?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#9

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Nie wiem jak zmiana oliwy, ale jakby był jakiś wtrysk zawalony to by Ci trzęsło budą na jałowym. Sprawdzałeś parametry wtrysków? Powodów może być wiele, pierścienie, uszczelka pod gł, zła mieszanka.. a nawet turbo.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#10

Post autor: rafał18 »

gdyby to była uszczelka pod głowicą to chyba płynu tez by ubywało albo miałby w sobie jakies ilosci oleju?

parametry wtrysków w Inpie cos tak naprawde powiedzą? przy m47

kąt zapłonu i dawka była sprawdzana na kompie jakis czas temu i wszystko miesciło sie w normie ponoc...

pierscienie nie padaja raczej z dnia na dzien, skłoniłbym sie do jakies kiepskiej mieszanki bo auto jest po sofcie (wgram w weekend ori mape moze bedzie jakas poprawa) lub do sprezarki ze jest w kiepskiej kondycji tylko jak ja sprawdzic?

uszczelniacze zaworowe mozna wymienic bez sciagania głowicy?

niestety nie mamy dostepu do jakiegos speca od bmw bo to zakichana Islandia :(
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”