Andrzej_bdg pisze:Jedni piszą ze 10w40 to źle dla tego silnika, Ty teraz w drugą stronę, to co tu lać?
5w40 0w40 inne zabiją silnik. 10w40 leją mechanicy z podejściem jak ma 200 tyś to lej pan 10w bo będzie Panu olej brał a najlepiej to mineralny a potem płacze że turbo pada itp. Olej lejesz taki jaki masz zalecany przez producenta bo do takiego są pasowania w silniku i osprzęcie, a jak bierze olej to sie nie zmienia oleju tylko robi remont.
rafał18 pisze:
zmiana softu pomogła i nic juz nie kopci... na bardziej lajtowym programie pobór oleju spadłby do tagiego stopnia ze nie ma dymu?
odma jest nowa, olej nowy, reszta filtrow tez
Jeśli pomogła to super, oby tylko problem nie powrócił. Kolega miał podobny przypadek z tym że z laguną. Tam też po sofcie kopciła, niby zmiana softu pomagała na jakiś czas, a okazało się że przed zrobieniem softu spuszczali mu olej z IC. Pilnuj stanu oleju i zaglądaj co jakiś czas do EGR i dolot. Będziesz miał pojęcie o stanie turbo.
Dobrodziej_1983 pisze:Andrzej_bdg pisze:Gorzej jak poprzedni właściciel zmienił z 5 na 10.
To płukankę i znowu 5w a po 5 tysiącach powtórka i zdrowaśki żeby wszystko klekotało jak trzeba
No właśnie te zdrowaśki nie zawsze pomagają. W mojej Toyocie po płukance zaczęła żreć olej jak szalona. W sumie na dobre wyszło, remont silnika + drobne mody i była zabawa