E46 320D EGR COś się dzieje

Bimm92r
Posty: 3
Rejestracja: 1 gru 13, 21:43
BMW: E46
Rok produkcji: 4
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Krk

#1

Post autor: Bimm92r »

Nie dawał mi EGR spokoju.Odpaliłem auto rano EGR nie działa(jak i brak podciśnienia) przejechałem się 2km auto totalny muł,2 bieg gaz na chwile do dechy i nic... i wtedy EGR wgl nie pracował ssania nie było w wężyku a po 1km znów 2bieg gaz do dechy i auto torpeda i wtedy EGR chodził bo było podciśnienie w wężyku ale co dziwne po zdjęciu rury z IC tej od EGR tłoczek na biegu jałowym nie pracuje jak wcześniej(wcześniej się delikatnie wysuwał i zasuwał i to było na zimnym silniku na pewno)tylko jest otwarty,po przegazowaniu do 2500obrotów i przytrzymaniu na tych obrotach zamyka się jak powinien więc dla czego wcześniej na biegu jałowym chodził dobrze,a teraz jest otwarty?(nie całkowicie,trochę uchylony)elektrozaworek nowy,EGR raczej się nie zacina bo wyczyszczony i śrubokrętem go spokojnie dam radę otworzyć to co się dzieje.Dodam wcześniej nawet po 3km było minimalnie nagaru już a teraz po 20km wgl nagaru nie ma co się mogło porobić? wężyki nowe,dobrze podłączone,elektrozaworek sprawny bo...

jak silnik osiągnie temperaturę 90stp(rzadko się zdarza bo mam termostaty do wymiany dwa dla tego osiąga minimalnie nad niebieskie pole tylko temperaturę) to ssanie jest cały czas a na zimnym nie dla czego na zimnym nie ma ssania? i EGR nie pracuje???

do tego ten mul dzisiaj nie wiem czy nie jest od tego,że jak się jedzie to przeważnie obroty są 1800,1700 i wtedy EGR jest otwarty tak to rozumie bo wcześniej jak kupiłem auto i wyczyściłem to zeszło 2h więc silnik ostygł i pracował od razu po odpaleniu uchylał się itp a teraz jak jest to ssanie to nie pracuje na biegu jałowym tylko wysunie się trochę i tyle a nic nie było więcej grzebane więc co się porbilo???

tak było zanim zacząłem tam grzebać:

http://www.youtube.com/watch?v=DXniBiqVIn0&feature=youtu.be

jak widać na biegu jałowym się wysuwał delikatnie i zasuwał a teraz co się dzieje:

http://www.youtube.com/watch?v=KqIZEQOKbL8

jak by się zacinał na biegu jałowym bo na pierwszym filmiku widać,że pracuje a tutaj nie
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Zaślep na początek EGR i sprawdź czy dalej łapie muła. Potem posprawdzaj wężyki jeszcze raz czy aby na pewno odpowiednio są wpięte.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3332&hg=11&fg=45
Elektrozawór sterowania egr jest nowy czy staroużyteczny?
Wymień termostaty !


ps.Uzupełnij profil i popraw tytuł wątku.
Romanikxxl
Bimm92r
Posty: 3
Rejestracja: 1 gru 13, 21:43
BMW: E46
Rok produkcji: 4
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Krk

#3

Post autor: Bimm92r »

Przewody wymienione nowe
Przewody dobrze pozapinane
Elektrozaworek EGR nowy
Zawór EGR czysczony(tłoczek rozruszany chodzi dobrze)


nie mogę zrozumieć tylko jednego bo co osoba to pisze co innego i nie idzie skumać:

Czy jak silnik zimny,po zdjęciu rury IC juz ma egr pracować? delikatnie się otwierać i zamykać? czy nie? bo u mnie na zimnym brak reakcji,dopiero jak się rozgrzeje auto do jakiś 55% wtedy działa...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”