[E46] 320d Błąd EGR- dziwne zachowanie
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 mar 11, 14:26
- BMW: e46 320d 99r M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: OSW
Witam wszystkich. To Mój pierwszy temat jaki zakładam na tym forum
Problem tkwi w tym, iż wczoraj postanowiłem wymienić poduszki silnika i przepływke... bo byłem pewny że skończy się mój problem tj (raz się turbo włancza a raz nie)... oczywiście pojechałem skasować błędy na komputer i okazalo się że mam jeden błąd mianowicie EGR
Zdziwiło mnie to pownieważ czyściłem Zawór EGR... elektrozawory od turbiny i egr w porządku... także niewiedziałem co jest...
Zobaczcie: tak wyglądał egr.. niewiem czy jest teraz zamknięty czy otwarty.. i jak powienien wyglądać...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
czy to ten zawór jest uszkodzony czy jednak mam się dopatrywać problemu w czym innym?
Dodam że auto nie kopci... jedyny problem to taki że czasami turbo załączy się a czasami nie.. tak jakby źle pracowały elektrozawory.... jednak błędu niepokazało.. mierzylem w domu i każdy z nich pokazywał 16,95 ohm.... także niewiem czy one są zasyfione czy co... oczywiście czyściłem je patyczkami do uczów bo niemiałem tego filterku, tak samo igłą wyczyściłem czujnik doładowania za kolektorem ssacym... czy jeżeli te czujniki byłyby niesprawne to pokazałoby błąd na komputerze?
i co z tym egr? czy kupić nowy ten zawór? zapaliłem auto i przegazowałem na 2000obr/min ale nieotworzył się/zamknął... tak samo ręcznie próbowałem ale też nic z tego
Prosiłbym o pomoc, i przepraszam za pytania, ale walcze niestety z tym od kilku miesięcy i dalej nic
Problem tkwi w tym, iż wczoraj postanowiłem wymienić poduszki silnika i przepływke... bo byłem pewny że skończy się mój problem tj (raz się turbo włancza a raz nie)... oczywiście pojechałem skasować błędy na komputer i okazalo się że mam jeden błąd mianowicie EGR
Zdziwiło mnie to pownieważ czyściłem Zawór EGR... elektrozawory od turbiny i egr w porządku... także niewiedziałem co jest...
Zobaczcie: tak wyglądał egr.. niewiem czy jest teraz zamknięty czy otwarty.. i jak powienien wyglądać...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
czy to ten zawór jest uszkodzony czy jednak mam się dopatrywać problemu w czym innym?
Dodam że auto nie kopci... jedyny problem to taki że czasami turbo załączy się a czasami nie.. tak jakby źle pracowały elektrozawory.... jednak błędu niepokazało.. mierzylem w domu i każdy z nich pokazywał 16,95 ohm.... także niewiem czy one są zasyfione czy co... oczywiście czyściłem je patyczkami do uczów bo niemiałem tego filterku, tak samo igłą wyczyściłem czujnik doładowania za kolektorem ssacym... czy jeżeli te czujniki byłyby niesprawne to pokazałoby błąd na komputerze?
i co z tym egr? czy kupić nowy ten zawór? zapaliłem auto i przegazowałem na 2000obr/min ale nieotworzył się/zamknął... tak samo ręcznie próbowałem ale też nic z tego
Prosiłbym o pomoc, i przepraszam za pytania, ale walcze niestety z tym od kilku miesięcy i dalej nic
Ostatnio zmieniony 9 kwie 11, 18:29 przez Tomk-E46, łącznie zmieniany 4 razy.
- xlc
- Bywalec forum
- Posty: 1168
- Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
- BMW: e46 320d(M47)
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Holandia/Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Maassluis/Radzionków
Na podstawie czego wywnioskowales ze turbo raz sie dziala a raz nie?probowales podmienic elektrozaworki?(moze pomimo braku bledu ktorys niedomaga).piszesz ze sprawdzali ci EGR( AGR ) i co ci powiedzieli na jego temat?
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 mar 11, 14:26
- BMW: e46 320d 99r M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: OSW
oczywiscie elektrozaworki podmieniłem bo są identyczne, i dalej to samo niewiem czy niejest uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania bo czyściłem go igłą:(...
podpieli pod kompa i powiedzieli że jest błąd EgR... pomyślałem sobie że spoko, bo czyściłem go, więc jak skasują błąd to juz się niepojawi... w domu jeszcze raz rozebrałem ale za h*** niemogłem go ręcznie otworzyc, ani zamknąć... tak samo zdjełem opaske i brat dodawał gaz ale niezauważyłem by ten zawór się otwierał/zamykał...także jest zapieczony napewno... niewiem czy to może być przyczyną tego, jednak poźniej odpiełem egr, i tak samo jeździło auto... czyli jakby ten zawór niemiał wpływu... chyba ze się myle?
na innych forach wyczytałem że i tak zalepia go większość użytkowników,
teraz niemam pojęcia czy poprostu sprawdzali mi na takim słabym sprzęcie, że niewykryło uszkodzonych elektrozaworów, czy poprostu one są "elektrycznie" dobre, a jednak dają za słabe pomiary, poprzez zabrudzenie się...
także mam do kupienia
elektrozawór od turbo n75
elektrozawór od egr n18
czujnik ciśnienia doładowania...
czyli 400zł niemoje :/ dlatego myślę że tutaj ktoś wyciągnie pomocną dłoń i powie co robić
przepływka mierzy idealnie, a jednak ekonomizer niepotrafi się zamknąć na 4 biegu... ponoć z przeplywką ściśle współpracuje ten czujnik ciśnienia doładowania...
podpieli pod kompa i powiedzieli że jest błąd EgR... pomyślałem sobie że spoko, bo czyściłem go, więc jak skasują błąd to juz się niepojawi... w domu jeszcze raz rozebrałem ale za h*** niemogłem go ręcznie otworzyc, ani zamknąć... tak samo zdjełem opaske i brat dodawał gaz ale niezauważyłem by ten zawór się otwierał/zamykał...także jest zapieczony napewno... niewiem czy to może być przyczyną tego, jednak poźniej odpiełem egr, i tak samo jeździło auto... czyli jakby ten zawór niemiał wpływu... chyba ze się myle?
na innych forach wyczytałem że i tak zalepia go większość użytkowników,
teraz niemam pojęcia czy poprostu sprawdzali mi na takim słabym sprzęcie, że niewykryło uszkodzonych elektrozaworów, czy poprostu one są "elektrycznie" dobre, a jednak dają za słabe pomiary, poprzez zabrudzenie się...
także mam do kupienia
elektrozawór od turbo n75
elektrozawór od egr n18
czujnik ciśnienia doładowania...
czyli 400zł niemoje :/ dlatego myślę że tutaj ktoś wyciągnie pomocną dłoń i powie co robić
przepływka mierzy idealnie, a jednak ekonomizer niepotrafi się zamknąć na 4 biegu... ponoć z przeplywką ściśle współpracuje ten czujnik ciśnienia doładowania...
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 7 wrz 10, 20:37
- BMW: e53
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: źreby
Trzeba zrobić próbę dynamiczną a nie wymieniać na pałe
W ciemno obstawiam że sztanga (ramie sterowane podciśnieniem) na turbinie ci się bardzo kiepsko rusza (jest zastana geometria) ale to sprawdzisz przegazowując i obserwując sobie jezeli nie masz inpy
Ewentualnie jest jeszcze możliwość że czujnik położenia egr jest uszkodzony ale to tez inpa wykaże
ps. założe się że jak to wymienisz co podałeś nadal nic się nie zmieni
W ciemno obstawiam że sztanga (ramie sterowane podciśnieniem) na turbinie ci się bardzo kiepsko rusza (jest zastana geometria) ale to sprawdzisz przegazowując i obserwując sobie jezeli nie masz inpy
Ewentualnie jest jeszcze możliwość że czujnik położenia egr jest uszkodzony ale to tez inpa wykaże
ps. założe się że jak to wymienisz co podałeś nadal nic się nie zmieni
-
- Bywalec forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
- BMW: 320d 150KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Irladnia
- Województwo: ---
- Miasto: Naas
Sprawdzales w jakim stanie sa przewody podcisnieniowe. Moze ktorys jest juz mocno sparcialy i np. sie zdusza i najzwyczajniej nie masz podcisnienia, ktore jest potrzebne do dzialania tych wszystkich elementow... Najlepiej podlacz manometr we wszystkich kluczowych miejscach (tj. przed zaworkami i za zaworkami i zobacz czy masz podcisnienie). Na EGR jak dodajesz gazu zawor powinien sie zamykac i nie powinno byc podcisnienia (wtedy auto jedzie na swiezym powietrzu), na wolnych obrotach lub na rownych obrotach zawor powinien byc otwarty i powinienes miec podcisnienie. Z kolei na turbo zawor powinien sie otwierac stopniowo w miare dodawania gazu i podcisnienie za zaworkiem powinno rosnac.
To taki prosty sposob na sprawdzenie podcisnienia. Manometr taki dostaniesz na Allegro za niecala stowke:
http://moto.allegro.pl/super-miernik-podcisnienia-i-cisnienia-i1491579756.html
Pozdrawiam
To taki prosty sposob na sprawdzenie podcisnienia. Manometr taki dostaniesz na Allegro za niecala stowke:
http://moto.allegro.pl/super-miernik-podcisnienia-i-cisnienia-i1491579756.html
Pozdrawiam
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 mar 11, 14:26
- BMW: e46 320d 99r M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: OSW
dziękówa panowie za pomoc i rady
znajomy powiedział mi że zawór egr jest tak zapieczony, albo miedzy ten element który zamyka/otwiera dostał się nagar i zaciął się.... bo wykluczylem możliwość że poprzedni własciciel zaślepił egr bo rozkręcałem wszystkie rury które idą do chłodniczki IC..., i będe to dzisiaj próbował kwasem czyścić i przepłukać, może coś puści.... ale mówił że niepowinno to mieć wpływu na taką prace turbiny...
podejrzewam że te elektrozaworki padają, poprostu błędu niepokazało, ponieważ pomiar prądu był dobry, a jednak one będą zasyfione w środku.... dodam że na tych elektrozaworkach niemiałem filtrów, które się czyści
co do wężyków podciśnienia to oczywiście że wymieniałem to była pierwsza czynnośc za jaką się wzielem bo zaczynałem wymieniać od najtanszych elementów
a czy czyszcząc ten czujnik ciśnienia doładowania mogłem go uszkodzić czyszcząc igłą, a tą membrane patyczkiem do uszów nasączonym w spirytusie ?
kurcze... zawsze jak rozwiazywałem każdy problem z dieslem to teraz niemam pojęcia co jest grane...
znajomy powiedział mi że zawór egr jest tak zapieczony, albo miedzy ten element który zamyka/otwiera dostał się nagar i zaciął się.... bo wykluczylem możliwość że poprzedni własciciel zaślepił egr bo rozkręcałem wszystkie rury które idą do chłodniczki IC..., i będe to dzisiaj próbował kwasem czyścić i przepłukać, może coś puści.... ale mówił że niepowinno to mieć wpływu na taką prace turbiny...
podejrzewam że te elektrozaworki padają, poprostu błędu niepokazało, ponieważ pomiar prądu był dobry, a jednak one będą zasyfione w środku.... dodam że na tych elektrozaworkach niemiałem filtrów, które się czyści
co do wężyków podciśnienia to oczywiście że wymieniałem to była pierwsza czynnośc za jaką się wzielem bo zaczynałem wymieniać od najtanszych elementów
a czy czyszcząc ten czujnik ciśnienia doładowania mogłem go uszkodzić czyszcząc igłą, a tą membrane patyczkiem do uszów nasączonym w spirytusie ?
kurcze... zawsze jak rozwiazywałem każdy problem z dieslem to teraz niemam pojęcia co jest grane...
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 mar 11, 14:26
- BMW: e46 320d 99r M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: OSW
WitAce dziękówa kolego
Auto mam od 1,5 roku pierwszy raz podpiełem pod kompa ponieważ miałem okazjem a wymieniałem pierwszy raz pare rzeczy po zdemontowaniu egr wyglądało to tak że do okoła zaworu było 2cm nalotu i był prześwit 1,5cm.. także drapałem to śrubokrętem najpierw
Autem jeździła kobieta (bo mieli jeszcze X5) takżę całkiem możliwe.
czyli czy ten zawór ma wpływ na ciśnienie w kolektorze ssacym? i przez to czujnik ciśnienia doładowania mogł pokazywać mniejsze wartości, przez co czasami turbo się załanczało a czasami nie jeżeli się mylę to poprawcie mnie.
Auto mam od 1,5 roku pierwszy raz podpiełem pod kompa ponieważ miałem okazjem a wymieniałem pierwszy raz pare rzeczy po zdemontowaniu egr wyglądało to tak że do okoła zaworu było 2cm nalotu i był prześwit 1,5cm.. także drapałem to śrubokrętem najpierw
Autem jeździła kobieta (bo mieli jeszcze X5) takżę całkiem możliwe.
czyli czy ten zawór ma wpływ na ciśnienie w kolektorze ssacym? i przez to czujnik ciśnienia doładowania mogł pokazywać mniejsze wartości, przez co czasami turbo się załanczało a czasami nie jeżeli się mylę to poprawcie mnie.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 mar 11, 14:26
- BMW: e46 320d 99r M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: OSW
dziękówa kolego własnie płukam ten egr nafta i nitro i mam nadzieje że ruszy ten zawór i otowrzy się, dobrze ze można sobie pomóc na tych forach bo tak to bym pewnie juz zamawiał elektrozawory
jeszcze raz podziękowania
zastanawiałem się właśnie czy na tym guttmanie niepokazuje błędów czujników czy co bo objaw był typowo jakby nieprawidłowo pracowało podciśnienie, jednak jeżeli EGR jest cały czas otwarty-tak jak na foto, to naprawde może to rozwiązać problem
kurcze.. szkoda tylko że wczesniej niewpadłem na ten pomysł... zrobiłem autem kilkadziesiąt tys. km i turbina tymi spalinami dostała troche po du**e...
jeszcze raz podziękowania
zastanawiałem się właśnie czy na tym guttmanie niepokazuje błędów czujników czy co bo objaw był typowo jakby nieprawidłowo pracowało podciśnienie, jednak jeżeli EGR jest cały czas otwarty-tak jak na foto, to naprawde może to rozwiązać problem
kurcze.. szkoda tylko że wczesniej niewpadłem na ten pomysł... zrobiłem autem kilkadziesiąt tys. km i turbina tymi spalinami dostała troche po du**e...
Ostatnio zmieniony 18 mar 11, 9:05 przez Tomk-E46, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1049 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 5 Odpowiedzi
- 1883 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adam1985
-
- 8 Odpowiedzi
- 3126 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szopan
-
- 0 Odpowiedzi
- 1114 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kubaoka
-
- 4 Odpowiedzi
- 2415 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Herfa
-
- 1 Odpowiedzi
- 1381 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1141 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson
-
- 38 Odpowiedzi
- 10276 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 1 Odpowiedzi
- 953 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 3 Odpowiedzi
- 1176 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112