[e46 320D ] awaria układu chlodzenia

Piomi1988
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 30 lip 11, 10:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#1

Post autor: Piomi1988 »

Witam proszę o szybką poradę w środę wymieniłem oba termostaty na nowe firmy behr układ zalany nowym płynem do dnia dzisiejszego wszystko było ok .Dzisiaj jadąc do domu przez tą śrubkę do odpowietrzania przy zbiorniczku wyrównawczym uciekł mi płyn zapaliła się kontrolka na zegarze raz się paliła raz gasła. Przyjechałem tak do domu odległośc jakieś 15km. Teraz po dolaniu płynu jak to wcześniej było w tym naczyniu wyrównawczym nie ma tego (krążenia) jakie było wcześniej po odkręceniu odpowietrznika na termostacie egr praktycznie nie ma ciśnienia. Moje pytanie jest takie czy padła pompa wody czy może coś innego uległo awarii ??
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Skoro uciekał Ci płyn przez odpowietrznik to albo ktoś go nie dokręcił albo został zerwany gwint w nim. Teraz nie masz przelewu u zbiorniczku wyrównawczym ponieważ układ zapowietrzył się.
Musisz go odpowietrzyć tak jak należy... Oraz dolać płynu na max.
Nie sądzę aby to coś innego było.
Pewnie mechanik zapomniał albo zepsuł. Zdarza się, lecz powinien to wymienić.
Piomi1988
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 30 lip 11, 10:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#3

Post autor: Piomi1988 »

ok dzięki za szybką odpowiedz postaram się to dobrze odpowietrzyc i zobaczymy co z tego wyniknie.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Odpowietrz i sprawdź czy przy obr. ok 4-5tys nie wycieka. Jeżeli tak tzn że kruciec jest uszkodzony a dokładniej gwint lub uszczelka na odpowietrzniku...
Piomi1988
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 30 lip 11, 10:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#5

Post autor: Piomi1988 »

sprawdziłem nic nie cieknie a co może byc powodem, że wentylator się nie włączył mimo iż jest 90stopni ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

On się włącza powyżej 90 więc spokojnie... Nie panikuj...
Masz przelew w zbiorniczku wyrównawczym ?
Wszystko działa?
Piomi1988
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 30 lip 11, 10:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#7

Post autor: Piomi1988 »

tak przelew jest tylko wydaje mi się ,że silnik głośniej mi chodzi i jak co jakiś czas odkręcam tą śrubkę na termostacie egr to płyn nie leci nawet jak ją całą odkręcę
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Piomi1988 pisze:tak przelew jest tylko wydaje mi się ,że silnik głośniej mi chodzi i jak co jakiś czas odkręcam tą śrubkę na termostacie egr to płyn nie leci nawet jak ją całą odkręcę
Tzn. że albo nadal jest zapowietrzony albo masz za mało płynu. Oczywiście odkręcasz na włączonym silniku? Powinieneś odkręcić każdy odpowietrznik i wszystkie połączenia jeszcze raz dokładnie sprawdzić, aby wykluczyć taką samą sytuację...
Poproś kogoś aby wsiadł do auto i trzymał obroty na ok 3 tys a Ty w tym czasie odpowietrzaj i NIE ZAPOMINAJ na bieżąco dolewać płynu do zbiorniczka wyrównawczego...
Oczywiście ogrzewanie na max i nawiew również...
Po tym zabiegu z odpowietrzników powinien lecieć sam płyn bez powietrza (czyli "baniek" z wodą).
Piomi1988
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 30 lip 11, 10:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła

#9

Post autor: Piomi1988 »

a czy to jest normalne ,że po odpaleniu auto dymi przez jakiś czas na biało i wydech na samym końcu jest trochę mokry? Przejechałem się dzisiaj rano temp 1.5'C jakieś 15 km wskazówka moment doszła do pionu (nawiew dmuchał ciepłym powietrzem ale nie było to gorące powietrze)a wąż od termostatu ten co idzie do dołu chłodnicy nadal zimny ? (oba termostaty nowe) ? olej w silniku czysty w zbiorniczku wyrównawczym również brak oznak oleju .
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#10

Post autor: MARC »

Wszystko wygląda że masz w normie.
Jedynie ogrzewanie może nieco słabe, ale możliwe że jeszcze jest nieco zapowietrzony.
Poza tym nic tylko lać paliwo i jeździć:D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”