[ e46 320d 2003 ] Jak powinno działać sprzęgło?

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
bakelit
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 11, 18:27
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: bakelit »

Chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa "brania" sprzęgła w Waszych beemkach. Chodzi mi dokładnie w jakim zakresie jest półsprzęgło (w którym momencie skoku pedału sprzęgło zaczyna brać a w którym momencie jest już pełne przeniesienie napędu) . U mnie to wygląda w ten sposób, że przy puszczaniu napęd zaczyna brać około połowy ale często zdarza się że pełne przeniesienie jest dopiero jak odprowadzę sprzęgło praktycznie do końca - czyli przez dosyć długi czas ciągnie na półsprzęgle. Czy to normalne? U mnie problem jest w tym że sprzęgło jest trochę nieprzewidywalne - jakby puszczało raz wyżej a raz trochę niżej. Kilka razy się zdarzyło że przy puszczaniu napęd zaczynał łapać ok 1/4 od podłogi a w połowie a nawet może chwilę przed było juz pełne przeniesienie napędu - i wtedy jeździło się super. Czy winny może być wyprzęgnik bo jest następny na liście do wymiany. Jak to sprawdzić? Dodam że pedał nie wpada w podłogę i wraca do końca. Pozdrawiam
piotreke36
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 21 lip 13, 18:17
BMW: e36 316i
Rok produkcji: 1993
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Augustów

#2

Post autor: piotreke36 »

u mnie sprzęgło zaczyna brać juz od samej podłogi coś koło 1/4 jak u ciebie było...
Bandyci Mają Wszystko
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#3

Post autor: Frost »

U mnie bierze od 1/3 gdzieś.
OSA BMW

#4

Post autor: OSA BMW »

Wrzucasz 3 bieg reczny na maxa hamulec tez do dechyi pomalu puszczasz sprzeglo do momentu az zgasnie silnik. Teraz wiesz w ktorym momencie skoku sprzegla silnik zgasl Co swiadczy oczywiscie o kondycji sprzegla , a wiec im wyzej tym......
bakelit
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 11, 18:27
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#5

Post autor: bakelit »

Kurde tego się właśnie bałem, że pewnie coś jest nie tak jak trzeba. Najgorsze jest to że jestem po wymianie sprzęgła (Sachs) i dwumasu (LUK). Komplet wymieniony na początku 2012r. Właściwie to szczerze powiem że fajerwerków nie było od samego początku - myślę że było podobnie jak teraz. Może jedyne co zauważyłem od razu po wymianie na plus to lżejsza praca pedału oraz znikło klekotanie przy gaszeniu (dwumas). Ostatnio wymieniłem jeszcze wyprzęgnik - zero efektu poprawy. Czyli pewnie coś popartolone ze sprzęgłem ale 100% pewności nie mam a nie chce się ładować w niepotrzebne koszta. Mechanik który mi to robił wyjechał gdzieś na drugi kraniec Polski - dlatego reklamacja tez odpada :(
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

Pewnie uciekl swadczc dobre uslugi
klaku007

#7

Post autor: klaku007 »

Ori sprzęgło jak i większość zamienniki Sachs i LUK są to sprzęgła z SAC(Self Adjusting Clutch). Ma to swoje wady własnie w ten sposób ze sprzęgło jest takie jak by sprężyste (gumowe). A zadaniem tego jest spowodowanie ze obojętnie jak by nie było zużyte zawsze ma brać w tym samym miejscu. Dochodzi jeszcze do tego zaworek CDV(Clutch Delay Valve) jest to zawór który ma przy szybkim puszczeniu sprzęgła spowolnić jego łapanie, czyli nie strzelisz ze sprzęgła. Również zastosowany dla komfortu użytkownika mniejsze szarpanie przy zmianie biegów itd do tego dochodzi dwu masa również poprawiająca komfort i sprzęgło wydaje się takie nijakie. Jedyne co mógł ten twój mechanik zj*bac przy montażu sprzęgła to zbyt wcześnie odblokował sprężynki na docisku te własnie od SAC.
Ja obecnie u siebie pozbyłem się i dwu masy oraz sprzęgło jest zwykłe bez SAC więc po prostu będę wiedział kiedy się skończy bo pedał będzie brał w innym miejscu. Nie mam też zaworku CDV bo akurat do 2.8 ich nie wkładali.
Teraz naprawdę fajnie jeździ się autem :)
bakelit
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 11, 18:27
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#8

Post autor: bakelit »

klaku007 pisze:Ori sprzęgło jak i większość zamienniki Sachs i LUK są to sprzęgła z SAC(Self Adjusting Clutch). Ma to swoje wady własnie w ten sposób ze sprzęgło jest takie jak by sprężyste (gumowe). A zadaniem tego jest spowodowanie ze obojętnie jak by nie było zużyte zawsze ma brać w tym samym miejscu. Dochodzi jeszcze do tego zaworek CDV(Clutch Delay Valve) jest to zawór który ma przy szybkim puszczeniu sprzęgła spowolnić jego łapanie, czyli nie strzelisz ze sprzęgła. Również zastosowany dla komfortu użytkownika mniejsze szarpanie przy zmianie biegów itd do tego dochodzi dwu masa również poprawiająca komfort i sprzęgło wydaje się takie nijakie. Jedyne co mógł ten twój mechanik zj*bac przy montażu sprzęgła to zbyt wcześnie odblokował sprężynki na docisku te własnie od SAC.
Ja obecnie u siebie pozbyłem się i dwu masy oraz sprzęgło jest zwykłe bez SAC więc po prostu będę wiedział kiedy się skończy bo pedał będzie brał w innym miejscu. Nie mam też zaworku CDV bo akurat do 2.8 ich nie wkładali.
Teraz naprawdę fajnie jeździ się autem :)
Jeżeli chodzi o blokadę na docisku to myślę, że to akurat było zrobione dobrze bo bylem przy wymianie sprzęgła i w razie czego powiedziałem mu o tym. CDV wywaliłem - może jakaś zmiana kosmetyczna była ale na pewno nie jakiś szał. Apropos "gumowego" sprzęgła to właśnie to co mnie denerwuje najbardziej w tym sprzęgle to poszarpywanie podczas puszczania sprzęgła podczas zmiany biegów - taki właśnie objaw jakby sprzęgło było gumowe i coś się odbijało. Objaw nie występuje zawsze. Ostatnio najczęściej podczas uzyskania obrotów powyżej 3000 i szybkiej zmiany na kolejny bieg. Chociaż może to nie sprzęgło bo np. nigdy mi nie szarpało przy ruszaniu. Sam nie wiem w co uderzyć ale napewno psuje to komfort jazdy. Czasem mam dosyć tego auta....
marcin3293
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 3 sty 13, 17:36
BMW: 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnow
VIN: fx01858

#9

Post autor: marcin3293 »

witam moze ktos posłuchac i mi powiedziec co jest grane z tym sprzegłem , czy koło juz jest strasznie kiepskie ?


http://w977.wrzuta.pl/film/4mZivZdm870/kolo_dwumasowe_e46_318_sprzeglo

posłgosnic trzeba zeby sie wssłuchac
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#10

Post autor: romanikxxl »

marcin3293 pisze:witam moze ktos posłuchac i mi powiedziec co jest grane z tym sprzegłem , czy koło juz jest strasznie kiepskie ?


http://w977.wrzuta.pl/film/4mZivZdm870/kolo_dwumasowe_e46_318_sprzeglo

posłgosnic trzeba zeby sie wssłuchac
Wydaje się,że dwumasa jest w kiepskiej kondycji :(
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”