[E46 320d 2000] Wskaźnik temperatury na maxa bak obrotomierza i prędkościomierza

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
bartosh990
Posty: 2
Rejestracja: 20 wrz 21, 12:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Chorzów

#1

Post autor: bartosh990 »

Witam posiadam auto pół roku. Z dnia na dzień przestał odpalać, temperatura na zegarach poszła na max włączył się wentylator. Poprzedni właściciel wstawił czarodziejski przycisk odcinający zapłon myślałem że to jest przyczyna. Usunąłem go. nie pomogło, przycisk przerywał zasilanie do przekaźnika pompy paliwa. Po wielu próbach odciąłem can idący do licznika auto ożyło. Pali na dotyk ale pozostałe objawy zostały. Myśląc ze jestem bliski zwycięstwa uciąłem can do komputera i pompy ABS-u. Nie pomogło.
Skupiłem się na liczniku jako winowajcy. Podłączyłem go na krótko na stole, w dalszym ciągu wskaźnik temperatury na max. Zrobiłem test wskaźników bez problemu się wychylają. W teście czujników temperatury pokazuje wartość prawidłową. Podmieniłem zegary z innego 320d, dalej ten sam obiad.
Skupiłem się na ECU jako potencjalny problem. Nie ma żadnych błędów oprócz ABS-ów. Pali bez problemu, na pinie sterującym wentylatorami jest napięcie. Odciąłem, wentylator się zatrzymał. Temperaturę z czujnika w głowicy odczytuje prawidłowo, wraz z rozgrzewaniem się silnika rośnie.

Dodam jeszcze ze próba uruchomienia obrotomierza i prędkościomierza (drogomierza) oraz licznika spalania nie przyniosła żadnych efektów. Czujnik w kole sprawdzony, sprawny. Błędy- odczytu magistrali can (obcięta)

Sama magistrale can mierzyłem nie ma zwarcia do siebie, do masy i do +12. Podłączyłem licznik z ECU nowymi kablami, żadnego odzewu.
Posługuje się interfejsem delphi ds150e.

Czytałem na forum o jakimś przewodzie który idzie z ECU którego przerwanie daje właśnie objawy-nie pali i temperatura na max. Sprawdziłem przewody idące między licznikiem a ECU. Wszystko ok. Ciekawi mnie że na podmienionych zegarach też odpalił i można było jeździć.

Proszę o jakieś sugestie co można jeszcze sprawdzić.
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#2

Post autor: Err »

Temperatura na max, kręci nie odpala= uwalony ews.
Najprościej, zgraj pełny wsad ze sterownika, wgraj taki z usuniętym ews, wypnij od ews wtyczke, zwora na 2 najgrubszych przewodach. Jestem pewny że odpali, przy tej usterce brak błędów w żadnym module jedynie chyba nie da się zrobić synchronizacji ews ->dme ale tego nie jestem pewny
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
bartosh990
Posty: 2
Rejestracja: 20 wrz 21, 12:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Chorzów

#3

Post autor: bartosh990 »

Po obcięciu CAN z licznika auto odpaliło, to nie imo. Pytanie jak ogarnąć wskaźnik temperatury
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”