e46 320d 150km szarpie przy ruszaniu i redukcji

zalewix1
Posty: 9
Rejestracja: 13 gru 15, 13:30
BMW: e46 touring 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Marki

#1

Post autor: zalewix1 »

Od kilku dni mam problem z bunią po powrocie z trasy 1300km.

Mianowicie gdy silnik jest zimny i zapinam 1 bieg, czuje straszne szarpanie autem, jedynka wchodzi z oporem, dodanie gazu przy ruszaniu cos tam daje ale mało.
Podobna sytuacja ma miejscie przy redukcji 3 na 2, 4 na 3 itd.
Dodam, że gdy auto się trochę rozgrzeje to szarpanie zmniejsza się lecz nie całkiem.

Co jest temu winne? Sprzęgło? Dwumas? Koło pasowe? Skrzynia?

Proszę o pomoc :)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jak szarpie to bym obstawiał sprzeglo/ ewentualnie skrzynię biegów. Zrób test:
Stań autem na równej powierzchni, wrzuć 3-kę i spróbuj ruszyć. Jak ruszyć i pojedzie to znaczy że sprzęgło masz zmęczone. Jak się będzie dlawic i zgaśnie to sprzęgło w porządku. Zastanawia mnie tylko sytuacja przy redukcji, ale to może wskazywac i na skrzynię i na sprzęgło.
Od dwumasu i koła pasowe szarpać nie będzie. Ja stawiam na sprzęgło 8)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zalewix1
Posty: 9
Rejestracja: 13 gru 15, 13:30
BMW: e46 touring 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Marki

#3

Post autor: zalewix1 »

To są takie jakby uderzenia/szarpanie przy redukcji że czuć je w podłodze

Z tym sprzęgłem może być coś na rzeczy, bo jak puszczam sprzeglo to rusza mi auto dopiero przy końcu puszczania sprzegla. Dobre sprzeglo chyba jakos w polowie drogi pedału puszcza?

Ponadto czuję jakby 2 bieg czasem zgrzytnął, reszta biegów wchodzi ok tylko 1 i 2 z delikatnym oporem.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Opór przy wbijaniu 1 i 2 biegu to częsta przypadłość w e46. Zgrzytanie już nie bardzo. Jak czujesz szarpanie w podłodze to niestety może być bicie dwumasu :( i tak właśnie myślę. Że pada Ci zestaw sprzęgło i dwumasa..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zalewix1
Posty: 9
Rejestracja: 13 gru 15, 13:30
BMW: e46 touring 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Marki

#5

Post autor: zalewix1 »

Tylko czy możliwe aby dwumasa i sprzęgło było do roboty po 1,5 roku i przejechanych 36tyś km? Zestaw luka był założony. No nic zobaczymy. Mam tylko nadzieję że to skrzynia nie daje takich objawów. A jak u Ciebie łapie sprzęgło? Też puszczając przy samej górze ruszasz?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#6

Post autor: WKRENTEK77 »

Moze być tak że kończy sie sprzęgło ale może to też być łącznik elastyczny na wale ,słynna tuleja nr 9,albo choć to raczej mało prawdopodobne w tym roczniku wyrwane mocowanie dyfra sprawdzić nie zaszkodzi,sprzęglo powinno brac tak + - w połowie.
zalewix1
Posty: 9
Rejestracja: 13 gru 15, 13:30
BMW: e46 touring 320d 150km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Marki

#7

Post autor: zalewix1 »

Dzięki Panowie, podjadę gdzieś i zobaczymy. A co co chodzi z tą tuleją nr 9?

Stawiam chyba jednak na sprzeglo bo górskie trasy mogły dać furce w kość, częste redukcje no i na śniegu przy podjazdach wiadomo jak jest z tylnym napędem.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

zalewix1 pisze:Tylko czy możliwe aby dwumasa i sprzęgło było do roboty po 1,5 roku i przejechanych 36tyś km? Zestaw luka był założony. No nic zobaczymy. Mam tylko nadzieję że to skrzynia nie daje takich objawów. A jak u Ciebie łapie sprzęgło? Też puszczając przy samej górze ruszasz?
Ja wymieniałem u siebie zestaw ok 18 miesięcy temu, jeśli miałbym określić skąd łapie sprzęgło to mniej niż od połowy. Jeśli 1 to gleba a 10 to pedał to dałbym 3. Moooooooże 4 max. Skoro łapie Ci przy końcu to coś jednak jest nie tak myślę. Tuleja 9 daje głuchy lub metaliczny ,PUK' więc myślę odpada. Sprzęgło mogło się poddać, teoretycznie dwumas też.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#9

Post autor: WKRENTEK77 »

Wpisz sobie w google tuleja nr 9 znajduje sie przy dyfrze a jej zużycie charakteryzuje się głuchyn stykiem podczas wrzycania biegu.A moze masz zapowietrzone sprzęgło dlatego tak wysoko bierze .
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#10

Post autor: Dobrodziej_1983 »

WKRENTEK77 pisze:Wpisz sobie w google tuleja nr 9 znajduje sie przy dyfrze a jej zużycie charakteryzuje się głuchyn stykiem podczas wrzycania biegu.
WKRENTEK77 ja u siebie wymieniłem, sianko poszło a stuknięcie zostało :foch:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”