e46 320d 150km szarpie przy ruszaniu i redukcji
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 gru 15, 13:30
- BMW: e46 touring 320d 150km
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Marki
Od kilku dni mam problem z bunią po powrocie z trasy 1300km.
Mianowicie gdy silnik jest zimny i zapinam 1 bieg, czuje straszne szarpanie autem, jedynka wchodzi z oporem, dodanie gazu przy ruszaniu cos tam daje ale mało.
Podobna sytuacja ma miejscie przy redukcji 3 na 2, 4 na 3 itd.
Dodam, że gdy auto się trochę rozgrzeje to szarpanie zmniejsza się lecz nie całkiem.
Co jest temu winne? Sprzęgło? Dwumas? Koło pasowe? Skrzynia?
Proszę o pomoc
Mianowicie gdy silnik jest zimny i zapinam 1 bieg, czuje straszne szarpanie autem, jedynka wchodzi z oporem, dodanie gazu przy ruszaniu cos tam daje ale mało.
Podobna sytuacja ma miejscie przy redukcji 3 na 2, 4 na 3 itd.
Dodam, że gdy auto się trochę rozgrzeje to szarpanie zmniejsza się lecz nie całkiem.
Co jest temu winne? Sprzęgło? Dwumas? Koło pasowe? Skrzynia?
Proszę o pomoc
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Jak szarpie to bym obstawiał sprzeglo/ ewentualnie skrzynię biegów. Zrób test:
Stań autem na równej powierzchni, wrzuć 3-kę i spróbuj ruszyć. Jak ruszyć i pojedzie to znaczy że sprzęgło masz zmęczone. Jak się będzie dlawic i zgaśnie to sprzęgło w porządku. Zastanawia mnie tylko sytuacja przy redukcji, ale to może wskazywac i na skrzynię i na sprzęgło.
Od dwumasu i koła pasowe szarpać nie będzie. Ja stawiam na sprzęgło
Stań autem na równej powierzchni, wrzuć 3-kę i spróbuj ruszyć. Jak ruszyć i pojedzie to znaczy że sprzęgło masz zmęczone. Jak się będzie dlawic i zgaśnie to sprzęgło w porządku. Zastanawia mnie tylko sytuacja przy redukcji, ale to może wskazywac i na skrzynię i na sprzęgło.
Od dwumasu i koła pasowe szarpać nie będzie. Ja stawiam na sprzęgło
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 gru 15, 13:30
- BMW: e46 touring 320d 150km
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Marki
To są takie jakby uderzenia/szarpanie przy redukcji że czuć je w podłodze
Z tym sprzęgłem może być coś na rzeczy, bo jak puszczam sprzeglo to rusza mi auto dopiero przy końcu puszczania sprzegla. Dobre sprzeglo chyba jakos w polowie drogi pedału puszcza?
Ponadto czuję jakby 2 bieg czasem zgrzytnął, reszta biegów wchodzi ok tylko 1 i 2 z delikatnym oporem.
Z tym sprzęgłem może być coś na rzeczy, bo jak puszczam sprzeglo to rusza mi auto dopiero przy końcu puszczania sprzegla. Dobre sprzeglo chyba jakos w polowie drogi pedału puszcza?
Ponadto czuję jakby 2 bieg czasem zgrzytnął, reszta biegów wchodzi ok tylko 1 i 2 z delikatnym oporem.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Opór przy wbijaniu 1 i 2 biegu to częsta przypadłość w e46. Zgrzytanie już nie bardzo. Jak czujesz szarpanie w podłodze to niestety może być bicie dwumasu i tak właśnie myślę. Że pada Ci zestaw sprzęgło i dwumasa..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 gru 15, 13:30
- BMW: e46 touring 320d 150km
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Marki
Tylko czy możliwe aby dwumasa i sprzęgło było do roboty po 1,5 roku i przejechanych 36tyś km? Zestaw luka był założony. No nic zobaczymy. Mam tylko nadzieję że to skrzynia nie daje takich objawów. A jak u Ciebie łapie sprzęgło? Też puszczając przy samej górze ruszasz?
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Moze być tak że kończy sie sprzęgło ale może to też być łącznik elastyczny na wale ,słynna tuleja nr 9,albo choć to raczej mało prawdopodobne w tym roczniku wyrwane mocowanie dyfra sprawdzić nie zaszkodzi,sprzęglo powinno brac tak + - w połowie.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 gru 15, 13:30
- BMW: e46 touring 320d 150km
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Marki
Dzięki Panowie, podjadę gdzieś i zobaczymy. A co co chodzi z tą tuleją nr 9?
Stawiam chyba jednak na sprzeglo bo górskie trasy mogły dać furce w kość, częste redukcje no i na śniegu przy podjazdach wiadomo jak jest z tylnym napędem.
Stawiam chyba jednak na sprzeglo bo górskie trasy mogły dać furce w kość, częste redukcje no i na śniegu przy podjazdach wiadomo jak jest z tylnym napędem.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Ja wymieniałem u siebie zestaw ok 18 miesięcy temu, jeśli miałbym określić skąd łapie sprzęgło to mniej niż od połowy. Jeśli 1 to gleba a 10 to pedał to dałbym 3. Moooooooże 4 max. Skoro łapie Ci przy końcu to coś jednak jest nie tak myślę. Tuleja 9 daje głuchy lub metaliczny ,PUK' więc myślę odpada. Sprzęgło mogło się poddać, teoretycznie dwumas też.zalewix1 pisze:Tylko czy możliwe aby dwumasa i sprzęgło było do roboty po 1,5 roku i przejechanych 36tyś km? Zestaw luka był założony. No nic zobaczymy. Mam tylko nadzieję że to skrzynia nie daje takich objawów. A jak u Ciebie łapie sprzęgło? Też puszczając przy samej górze ruszasz?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Wpisz sobie w google tuleja nr 9 znajduje sie przy dyfrze a jej zużycie charakteryzuje się głuchyn stykiem podczas wrzycania biegu.A moze masz zapowietrzone sprzęgło dlatego tak wysoko bierze .
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
WKRENTEK77 ja u siebie wymieniłem, sianko poszło a stuknięcie zostałoWKRENTEK77 pisze:Wpisz sobie w google tuleja nr 9 znajduje sie przy dyfrze a jej zużycie charakteryzuje się głuchyn stykiem podczas wrzycania biegu.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 15192 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mefjupe
-
- 8 Odpowiedzi
- 5009 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adrian_N15
-
- 7 Odpowiedzi
- 2151 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 1345 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1470 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: AXEL
-
- 1 Odpowiedzi
- 891 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kacperro
-
- 6 Odpowiedzi
- 1718 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 13 Odpowiedzi
- 5124 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: RADEK1990
-
- 7 Odpowiedzi
- 5551 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mtfighter
-
- 0 Odpowiedzi
- 1649 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pullbear