[E46] 320d 150KM po wymianie turbo kopci

rafalekjan
Posty: 7
Rejestracja: 5 cze 13, 12:29
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: rafalekjan »

Witam,
Trzy dni temu mój samochodzik dostał zregenerowaną turbinę. Regeneracji dokonywała firma EmpTurbo z Wrocławia.
Turbina w moim dieslu jest ze zmienną geometrią - koszt 1270pln.
Zostały wymienione wszystkie filtry, odma i olej (5w40).
Przed regeneracją turbo, auto lekko kopciło przy pedale w podłodze, teraz to lekko zamieniło się w sporą chmurę. Jadąc wczoraj autostradą mogłem lekko przetestować turbo no i szału nie ma. Sądziłem, że odczuję te 150KM, ale nic z tych rzeczy.
Zauważyłem, że przy "deptaniu" słychać z komory silnika jakieś cykanie. Jakiś czas temu wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe, więc na przerwany przewód nie ma co stawiać. Drugą myślą były wtryski (CR), ale jakiś miesiąc temu sprawdzałem przelewy i były w normie. Przepływka również była wymieniona i wskazania były na niej prawidłowe. Zaraz jadę z kompem na testy i sprawdzę wszystko co się da.
Podsumowując:
1. Wymienione turbo, filtry, odma
2. Brak mocy
3. Spore kopcenie
4. Za jakiś czas wrzucę fotki z ciśnieniami i przelewami.

Macie jakiś pomysł co jeszcze może być nie tak?
Ewentualnie znacie kogoś kto mógłby zdiagnozować ciągły brak mocy i kopcenie? Najlepiej Wrocław i okolice.
Pozdrawiam,
Rafał


-----EDYCJA-----

Witam ponownie,
poniżej wrzucam fotki z inpy.

Silnik chodzi około 5 minut, niskie obroty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Silnik chodzi około 5 minut, wysokie obroty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Silnik w temp. 90st., pomiar na biegu, ok 1500 obrotów:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Silnik w temp. 90st., pomiar na 3/4 biegu, ok 3000 obrotów:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Turbo zostało zregenerowane na częściach Garrett-a. Mam wynik z pomiaru po regeneracji wydany przez Emp Turbo, jeśli chcecie mogę go też wrzucić.
Z tego co widziałem podczas przyspieszania turbo kręci się dobrze, osiągało wartości 2,2 (tyle ile komp chciał).

Błędy jakie znalazłem to błąd cylindra nr 1. Świece były niedawno wymienione, razem ze sterownikiem świec.

Czekam na opinie.
Pozdrawiam,
Rafał
gracjan330
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 6 sty 14, 18:33
BMW: 330d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#2

Post autor: gracjan330 »

to normalne że po wymianie turbo auto troszeczkę kopci o ile miałeś poważną awarię turbawki. Olej który wyciągeła jest w tłumniku i po zagrzaniu silnika wypala się olej który jest w katalizatorach, tłumnikach itp. Z jakiego powodu regenerowałes zmieniałeś turbo, masz wydruk z wyważarki ?
rafalekjan
Posty: 7
Rejestracja: 5 cze 13, 12:29
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: rafalekjan »

To co piszesz chyba nie do końca się sprawdza, bo moje auto kopci nawet na zimnym motorze.

Raport z wyważarki:
Obrazek
rafalekjan
Posty: 7
Rejestracja: 5 cze 13, 12:29
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#4

Post autor: rafalekjan »

Livedata z dzisiejszych pomiarów. Proszę o komentarz.

[youtube]_QNL9MYqUHo[/youtube]
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”