[e46]320d 150km drżenie kierownicy podczas jazdy

Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#1

Post autor: Mariuszpol »

Witam Po zmianie opon na letnie podczas jazdy czuć i widać jak drży kierownica najbardziej jest to widoczne i wyczuwalne przy mniejszej prędkości.Przy hamowaniu zawsze miałem lekkie drgania...ale podczas jazdy nigdy.Po jakimś czasie te drgania ustają tzn robię około 10km i już prawie okej jest.dodam dzieje się to jadąc stałą prędkością np 60km/h i widac jak kierownica drży..
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#2

Post autor: kruszka »

Sprawdź wyważenie kół.

P.S. I jeszcze zobacz, czy są dokręcone dobrze.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

A w jaki sposób były przechowywane przez zimę może któraś z nich została gdzieś odciśnięta i teraz bije, minie trochę czasu zanim znów się nie odkształci i będzie ok o ile tak się stanie...
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

Ja mam leciutkie bicie ok 120km/h. Tarcze hamulcowe proste, nowe, felgi proste, wywazone, opiny nowe, wszystko ok... do tegp raz bije mocniej a raz prawie wcale... magiel cz co.... ?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
audiolotion
Bywalec forum
Posty: 45
Rejestracja: 14 maja 13, 13:16
BMW: bmw e46 2.0d pakiet
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#5

Post autor: audiolotion »

A moze to po prostu opony? Kiedys mialem tak samo i zmieniajac opony na tej samej feldze drganie ustapilo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
"Gdy już mamy troche mocy pod maską.. w glębi serca i tak chcemy więcej" Paulo Coca-Cola
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

Tez bym stawiał na opony .
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#7

Post autor: piotrek1474 »

Warto zacząć od opon. Kiedyś jeździłem na Barum Bravuris podczas jazdy były bardzo głośne po wyważeniu trochę ucichły ale nie znacznie.
Obrazek
audiolotion
Bywalec forum
Posty: 45
Rejestracja: 14 maja 13, 13:16
BMW: bmw e46 2.0d pakiet
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#8

Post autor: audiolotion »

tak rozkmnialem kiedys co i dlaczego... wydaje mi sie ze mialem pecha bo opony byly nowe a fabryczna wade jakas musiala byc - domyslam sie ze chodzilo o elastycznosc albo symetrie :D gwarancja zalatwila sprawe
"Gdy już mamy troche mocy pod maską.. w glębi serca i tak chcemy więcej" Paulo Coca-Cola
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#9

Post autor: Mariuszpol »

Witam mam takie pytanie koledzy mam ciągle drgania kierownicy od 100km w góre.. jak się jedzie równe 100km/h to nie czuć nic...

drży tylko kierownica..auto nie

1.Koła były 3 razy wyważane...u innych wulkanizatorów i jeden mi powiedział..że dwa koła się ładnie wyważyły a dwa tak sobie ponieważ z jednej strony trzeba było 20 ciężarek dać..

2.Tarcze hamulcowe na przodzie wymienione na zimmernamny+klocki ferodo ale czuje,ze są skrzywione już.. pytanie czy skrzywione tarcze też będą powodowały wibrowanie PODCZAS jazdy na prost na kierownicy bez hamowania?

3.Wymienione tuleje wahacza na meyle hd.. miałem febi wcześniej i te drgania były mniejsze bo meyle są twardsze

4.Wahacz prawy wymieniony bo był luz i stukał..na lewym jest trochę luzu ale nie stuka nic..

5.Na oponach letnich i zimowych to samo jest


i teraz tak w tygodniu chcę jechać na jakąś lepszą stację do Krakowa albo do Kielc by zdjęli koła i sprawdzili na maszynie czy alufelgi nie krzywe..jak któraś krzywa to niech wyprostują.. koszt od 60 do 120zł ogólnie.. a jak coś poważanego to i drożej

i teraz tak w Kielcach pewnie wyprostują u Kijanki ale oni mają zwykłą wyważarkę do kół...tradycyjną..natomiast w Krakowie mają maszynę hunter do kół z testem drogowym

pytanie gdzie lepiej jechać?

bo już nie wiem od czego te wibracje

aa i wulkanizator mi powiedział tak.. o widzisz jak podskakuje koło całe? na wyważarce? ale nie był w stanie powiedzieć mi czy to wina opony czy felgi
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#10

Post autor: WKRENTEK77 »

Rozwaliła mnie ta koñcówka o tym wulkanizatorze jak nie mógł stwierdzic czy to felga podskakuje czy opona może gość jakiś ślepy czy co przecież to gołym okiem widać wustarczy odpalić maszynę i od razu widać bicie na feldze czy na oponie :o
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”