e46 320d 150km brak mocy - ladedruckfuehler

napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#1

Post autor: napinaczmichal »

Witam
Po wymianie rury egr i zlozeniu wszystkiego do kupy ;) odpaliłem fure i zaskoczenie, a mianowicie brak mocy 1 i 2 bieg jest ok, a od 3 biegu ekonomizer dochodzi do ~~14 l. Szybkie podłączenie pod kompa i zauważyłem, że w inpie na live data Obrazek
, parametr aktualnego cisnienia doładowania powietrza, w ogóle się nie zmienia. stoi w miejscu, podczas gdy inne parametry zachowuja się normalnie. Po przeskanowaniu auta INPA wyszedł mi ten oto błąd
Obrazek

Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie ale po odpięciu wężyka od EGR nie było nic czuć, nie zasysał powietrza. Pomoże ktoś od czego zacząć ?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Czujnik w rurze egr sprawdź czy wpięty i szczelność sprawdź od razu.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#3

Post autor: napinaczmichal »

czujnik wpiety, szczelność ok. Ma ktoś może schematy podłączania przewodów od podciśnienia? Może gdzieś się pomyliłem.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#4

Post autor: napinaczmichal »

Czy jest jakiś sposób by sprawdzić ten czujnik ciśnienia? Bo ten błąd właśnie wskazuje na czujnik ciśnienia.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

Na moje to czujnik ciśnienia doładowania w znajduje się w kolektorze dolotowym

Nr 16 na rys. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AS71-EUR-05-2002-E46-BMW-320d&diagId=11_3327
Romanikxxl
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

napinaczmichal pisze:czujnik wpiety, szczelność ok. Ma ktoś może schematy podłączania przewodów od podciśnienia? Może gdzieś się pomyliłem.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Schematy znajdziesz na realoem.com Dla mnie dziwne jest to, że egr niema podciśnienia. Możliwe że jakiś wężyk spadł lub się rozpadł.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#7

Post autor: napinaczmichal »

Wezyki wymieniane przy ostatniej zmianie oleju, czyli jakiś rok temu. Jutro znów sprawdzę Wezyki, a czujnik ciśnienia już zamówiony. Cholerny diesel :-/

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#8

Post autor: napinaczmichal »

Witam Panowie
Problem rozwiązany, zepsuty był czujnik ciśnienia, a wygląda on tak
Obrazek
Zaznaczyłem go na schemacie, aby każdy mógł sprawdzić gdzie on jest. Ja zdejmowałem kolektor dla wygody, a nie wiem czy bez zdjęcia ktoś go wyciągnie. Jest to nr 16 zaznaczony na czerwono.
Obrazek
Po wymianie wróciło wszystko do normy, używka z allegro za 60 zł z przesyłka. Martwi mnie jednak ten wyciek oleju, cieknie na rozgrzanym silniku i na poczatku myslalem, ze to po stronie pasażera. Teraz jak juz auto chodzi przyzwoicie, po przejechaniu kilku km zaglądam pod auto i bum cieknie kropla po kropelce gdzies pod koniec osłony silnika pośrodku. Czy jest tam może jakaś uszczelka czy cos co mogłoby peknać i spowodowac taki wyciek ? niestety nie posiadam kanału, a do mechanika zaprowadze prawdopodobnie jutro. Jeśli jednak ktoś cos wie to prosze o pomoc, dziękuję z góry i pozdrawiam ;]

P.S czasami wystarczy przeczyścić cały ten czujnik i wejście czujnika do kolektora, u mnie był cały zawalony.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

Do wyjecia czujnika nie trzeba ściągać kolektora, wystarczy koryto od filtra pylkowego. Po odkrecenia srubki wychodzi. Jedynie trzeba trochę zdolności manualnych żeby namierzyć srubke i odkręcić. Ale na pewno pójdzie szybciej i bezpieczniej jak ściąganie kolektora ;)

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#10

Post autor: napinaczmichal »

Zlokalizowałem wyciek oleju, winny jest wąż olejowy od turbiny dokładnie to numer 7 na schemacie

Obrazek

Ktoś wie jak zabrać się za wymianę ? może ktoś już to zrobił ? da radę bez kanału ? Szukałem na innych forach ale niestety nic ;/
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”