e46 320d 150km 2003r Brak mocy, dziwny dzwięk, plama oleju

napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#1

Post autor: napinaczmichal »

Witam
Dziś wymieniłem przewód podciśnienia na schemacie 9 i 10 http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AS71-EUR-08-2003-E46-BMW-320d&diagId=11_3331. Po odpaleniu auta i próbnej jeździe, nadal brak mocy i dziwny dźwięk dochodził z silnika, zdjąłem osłony i zauważyłem, że dźwięk powstaje w miejscu zaznaczonym na zdjęciu na czerwono, dodam też, że rura jest luźna i leci z niej powietrze, nie wiem od czego jest ta rura, nie mam zielonego pojęcia, zresztą jestem zielony w te klocki, a dziś nie będę prowadził do mechanika. Po zaparkowaniu auta w garażu zauważyłem, że pod autem jest plama oleju, wielkości płyty CD. Jeżeli wie ktoś jaką funkcje pełni ta rura to proszę o pomoc. Zdjęcie zapożyczone z google
Obrazek


EDIT

Poszperałem w necie i znalazłem jest to rura zaworu egr od spalin, a teraz czy ktoś wie z jakiego powodu rura ta pękła?
Plama oleju pojawiła się po stronie pasażera.
Ostatnio zmieniony 26 mar 16, 13:18 przez napinaczmichal, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ta rura chłodzi spaliny przed ponownym podaniem do komory spalania. Czemu pękła tego nikt nie wie. Musisz zlokalizować miejsce wycieku i znaleźć awarię. .
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
blakigliwice
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 16, 10:59
BMW: e46 320D automat
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#3

Post autor: blakigliwice »

owszem rura ta chłodzi spaliny jeśli jest chłodniczka spalin i termostat egr a tu go nie widać :)

wymienić rurę i tyle

jak chcesz to kup chłodniczkę spalin i termostat jeśli chcesz doprowadzić do oryginału, w zimę jak masz chłodniczke to szybciej auto się nagrzeje

ps, ja u siebie całkiem usunąłem te rurę :D i zawór egr
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

To właśnie ta rura jest chłodniczką egr ;) a co do termostatu to w tym motorze też go nie ma fabrycznie.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#5

Post autor: napinaczmichal »

Jak pisałem wcześniej zdjęcie pochodzi z google i jeśli wierzyć opisowi jest to ten sam sionik co u mnie ;-) wymiana rury i powinno być ok? A ma ktoś pomysł jeśli chodzi o wyciek oleju? Był po stronie pasażera.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Wymiana rury? Najpierw sprawdź dlaczego jest nie szczelna. Może wystarczy ją poprawnie zamontować. Brak mocy pewnie spowodowany masz nieszczelnością w układzie dolotowym. A wyciek oleju tak jak pisałem, metodą kłębka i nitki musisz dojść do miejsca wycieku. .Może być z turbo, odmy itd... sam najlepiej zlokalizuj bo na dystans to bezsensowne wróżby.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
blakigliwice
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 16, 10:59
BMW: e46 320D automat
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#7

Post autor: blakigliwice »

@dobrodziej_1983 kolega zaznaczył na zdjęciu miejsce z którego syczy a tam nie ma co dokręcać :) takie coś tam było:

Obrazek jest to oryginalna chłodniczka spalin Behr z wejściem na termostat, który powinien być podpięty do trójnika obiegu chłodzącego cieczy, na załączonym zdjęciu wyżej widzę ten trójnik który jest zaślepiony.

tych spalin sam wentylator nie wychłodzi więc nie jest to oryginalne z fabryki no chyba, że jest to silnik ze skrzynia manualną wtedy to faktycznie takie cos mogło być

a co do sączenia oleju najlepiej wgraj zdjęcie, może olej zbiera się w intercoolerze i z niego się delikatnie sączy:) a skąd pewność, że to olej a nie ropa? może z końcówek wtrysków leje, ale wtedy to by dymił z pod maski
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#8

Post autor: Mariusz_E46 »

Syczy tam bo na 99% puszcza opaska. Miałem podobnie u siebie, źle się ułożyła. Sprawdź dokładnie łączenie taj rurki z EGR.
Nie sądzę żeby tyle oleju wyleciało z IC bo by ciągną za sobą smugę dymu. Sprawdź czy nie ma oleju w osłonie silnika. Ściągnij górną osłonę silnika, tam zobaczysz czy masz sucho w okolicy odmy i tego słynnego króćca. Jak tam będzie sucho, to pod samochód i kontrola turbo.
Awatar użytkownika
saku82pl
Bywalec forum
Posty: 872
Rejestracja: 19 lip 13, 22:20
BMW: 320D+
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#9

Post autor: saku82pl »

blakigliwice pisze:@dobrodziej_1983 kolega zaznaczył na zdjęciu miejsce z którego syczy a tam nie ma co dokręcać :) takie coś tam było:

Obrazek jest to oryginalna chłodniczka spalin Behr z wejściem na termostat, który powinien być podpięty do trójnika obiegu chłodzącego cieczy, na załączonym zdjęciu wyżej widzę ten trójnik który jest zaślepiony.

tych spalin sam wentylator nie wychłodzi więc nie jest to oryginalne z fabryki no chyba, że jest to silnik ze skrzynia manualną wtedy to faktycznie takie cos mogło być

a co do sączenia oleju najlepiej wgraj zdjęcie, może olej zbiera się w intercoolerze i z niego się delikatnie sączy:) a skąd pewność, że to olej a nie ropa? może z końcówek wtrysków leje, ale wtedy to by dymił z pod maski
Kolego. To że ty masz nie oznacza, ze fabrycznie każdy diesel miał to montowane. Dobrodziej ci już wytłumaczył więc weź to sobie do serca, że tak właśnie jest.
blakigliwice
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 16, 10:59
BMW: e46 320D automat
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#10

Post autor: blakigliwice »

saku82pl pisze:
Kolego. To że ty masz nie oznacza, ze fabrycznie każdy diesel miał to montowane. Dobrodziej ci już wytłumaczył więc weź to sobie do serca, że tak właśnie jest.
już dawno tego nie mam, okazało się, że było to montowane w przypadku euro 4
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”