E46 320d 136KM zgasł w czasie jazdy, nie odpala

Fullmax888
Posty: 3
Rejestracja: 18 lip 17, 13:21
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg
VIN: jr31515

#1

Post autor: Fullmax888 »

Witam wszystkich, problem jak w tytule. Auto zgasło po przejechaniu około 1km . Wcześniej (6 lat) żadnych problemow ,
paliło od strzała czy zimny czy ciepły i w mrozy również. Silnik normalnie kręci, pompka w baku paliwo do filtra podaje.
W inpie w shadow pokazalo 2 bledy:
- 47 speed rpm sensor crankshaft,
- 68 Solenoid Valve Einspritzmenge
Z tego co pamiętam to poprzedni właściciel naprawiał pompe i sterownik w firmie z Kalwarii Zeb. a od tego czasu auto zrobiło około 90kkm. Miał ktoś z Was taki problem? pierwszy bład sugeruje czujnik wału, jesli on padnie to auto nie odpali?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nie patrz na błędy shadow, zwykłych nie ma? Sprawdź czy jest ruch obrotów podczas odpalania w teście 7.2 (ukryte menu) lub na komputerze. Próbowałeś na plaka odpalić?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Fullmax888
Posty: 3
Rejestracja: 18 lip 17, 13:21
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg
VIN: jr31515

#3

Post autor: Fullmax888 »

Test 7.2 obroty pokazuje 240-290, na plaka probuje zapalic, ale gasnie zaraz jak wyciagnie wszystko z dolotu. W zwyklych bledach jest elektryczny podgrzewacz silnika i boost control - obstawiam elektrozaworek bo kiedys juz ten problem mialem i sciezke odzyskiwania mocy w m47 znam. Czyzby skonczyl sie sterownik pompy?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Tak podejrzewam, tylko to często krótka poprawa, ponieważ nie bez powodu tak sobie pada, trzeba zainteresować się pompą.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Kulelko
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 27 mar 20, 19:35
BMW: E46 touring 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Moryń

#5

Post autor: Kulelko »

powiem tak maiłem podobny problem w poprzedniej bmce okazało się że spalił się tranzystor w sterowniku. Jeżeli pompa jest dobra mechanicznie to wystarczy wymienić tranzystor lecz ostrzegam bo często jest tak że jak on padnie to pompa vp44 do regeneracji jest.
Jest prosty sposób czy to na pewno ten tranzystor musisz odciąć dwa kable od zaworka dawki (tylko tak by można je znowu połączyć ze sobą)podłącz do tych kabelków żarówkę H4 (taka żarówka ponieważ zawór pobiera podobną moc co H4) no i jak będziesz kręcił rozrusznikiem to jeśli tranzystor jest dobry to będzie się palić żarówka jeśli nie to jest spalony
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”