[E46 320d 136km] spadek mocy a pompa vp44
-
- Bywalec forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 1 wrz 13, 18:31
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: KE23958
Witam serdecznie, przejdę od razu do meritum. Sprawa ma się w ten sposób. W niedalekiej przeszłości zdechła mi Bunia, a mianiowicie padła vp44
Znalazłem mechaniorów, którzy takim czymś się zajmują (z polecenia), okazało się, że do wymiany sterownik pompy a także nastawiacz kąta wtrysku. Podczas naprawy wymienili mi także świece, pech chciał iż jedna została w głowicy ale chłopaki dali rade ! kilka dni temu auto odebrałem, zadowolony, że w końcu jeździ i jest jak się przemieszczać po mieście Jednak Panowie coś jest nie tak, przejechałem jakieś 3-5 km silniczek się nagrzał i autko wcale nie przyspieszało.. mówię ku*** co jest ?! wracam na warsztat, opowiadam co i jak, mechanior wsiadł i pojechaliśmy się przejechać i co.. ciśniemy i zero problemów ! mówię, to chyba ja jeździć nie potrafię
Wróciliśmy na warsztat, podpięcie pod kompa, wywala błąd EGR ! Czyszczony był w lipcu zeszłego roku. Mechanior powiedział, że jak nadal będzie się tak dziać, że jest spadek mocy to mam zaślepić EGR a mianowicie ten wężyk od podciśnienia czarno-niebieski. Zrobiłem tak jak mi podpowiedział lecz nic to nie pomogło, nadal borykam się z czasowym spadkiem mocy. Dodam, że turbina sprawna bo sprawdzaliśmy. Martwi mnie ten fakt, ponieważ przed naprawą tej pompy też mi wywalało błąd EGR i jeździłem z nim normalnie podłączonym i żadnego spadku mocy nie było 'ani razu'.
Zaczynam coś podejrzewać, że Panowie fachowcy coś spieprzyli. Jutro do nich jadę i niech się za to biorą a tymczasem chciałbym za sięgnąć waszej opinii na temat spadku mocy. Co może być przyczyną ??
Znalazłem mechaniorów, którzy takim czymś się zajmują (z polecenia), okazało się, że do wymiany sterownik pompy a także nastawiacz kąta wtrysku. Podczas naprawy wymienili mi także świece, pech chciał iż jedna została w głowicy ale chłopaki dali rade ! kilka dni temu auto odebrałem, zadowolony, że w końcu jeździ i jest jak się przemieszczać po mieście Jednak Panowie coś jest nie tak, przejechałem jakieś 3-5 km silniczek się nagrzał i autko wcale nie przyspieszało.. mówię ku*** co jest ?! wracam na warsztat, opowiadam co i jak, mechanior wsiadł i pojechaliśmy się przejechać i co.. ciśniemy i zero problemów ! mówię, to chyba ja jeździć nie potrafię
Wróciliśmy na warsztat, podpięcie pod kompa, wywala błąd EGR ! Czyszczony był w lipcu zeszłego roku. Mechanior powiedział, że jak nadal będzie się tak dziać, że jest spadek mocy to mam zaślepić EGR a mianowicie ten wężyk od podciśnienia czarno-niebieski. Zrobiłem tak jak mi podpowiedział lecz nic to nie pomogło, nadal borykam się z czasowym spadkiem mocy. Dodam, że turbina sprawna bo sprawdzaliśmy. Martwi mnie ten fakt, ponieważ przed naprawą tej pompy też mi wywalało błąd EGR i jeździłem z nim normalnie podłączonym i żadnego spadku mocy nie było 'ani razu'.
Zaczynam coś podejrzewać, że Panowie fachowcy coś spieprzyli. Jutro do nich jadę i niech się za to biorą a tymczasem chciałbym za sięgnąć waszej opinii na temat spadku mocy. Co może być przyczyną ??
- xlc
- Bywalec forum
- Posty: 1168
- Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
- BMW: e46 320d(M47)
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Holandia/Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Maassluis/Radzionków
Powodow moze byc kilka jednym z nich MOZE byc rowniez pompa VP44 ( nastawnik kata wtrysku ).Podtrzebna jest diagnoza komp. w chwili gdy jest spadek mocy bo bez tego to wróżby z fusów
-
- Bywalec forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 1 wrz 13, 18:31
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: KE23958
xlc pisze:Powodow moze byc kilka jednym z nich MOZE byc rowniez pompa VP44 ( nastawnik kata wtrysku ).Podtrzebna jest diagnoza komp. w chwili gdy jest spadek mocy bo bez tego to wróżby z fusów
Tak właśnie mam zamiar zrobić, jutro do nich jadę i niech sprawdzają co nie gra jak należy. Czy jeżeli z nastawnikiem kąta wtrysku było by coś nie tak to powinno wywalać jakiś błąd ? wczoraj byłem na kompie( niezależny warsztat) i z błędów był tylko od EGR. Więcej nie mam pomysłów co zrobić...
-
- Bywalec forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 1 wrz 13, 18:31
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: KE23958
Młody90 pisze:a może któryś z elektrozaworów ?
Młody90, gdzieś na forum bmw-klub wyczytałem, że wymiana elektorzawóru od EGR oraz od Turbiny nie pomogło, rozkładam już ręce i mam nadzieje na usunięcie tego problemu :/
- xlc
- Bywalec forum
- Posty: 1168
- Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
- BMW: e46 320d(M47)
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Holandia/Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Maassluis/Radzionków
Tak jak napisałem wcześniej powodów może być wiele (elektrozaworki,pompa,przeplywka itd.) Aby to sprawdzić trzeba mieć koniecznie podpięty komp. w trakcie spadku mocy inaczej bedzie ciezko o szybka diagnozę
-
- Bywalec forum
- Posty: 2279
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
kolego moze i nie pomogło , ale podobnych problemów sa setki i akurat w innym przypadku nie pomogło a Tobie może .. najlepiej ktoś ogarnięty podłączy się , najlepiej z forum jeśli masz kogoś blisko (mieszkasz w centrum Polski napewno sie ktos znajdize ogarniety) i nie zedrze kasy z Ciebie za kazdym razem
-
- Bywalec forum
- Posty: 841
- Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
- BMW: 320d m47
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Tychy
Jak występuje w miarę często to INPA + livedata i zapisuj obraz, potem można analizować. Może właśnie pompa jest źle skalibrowana? Może ten tłoczek się zaciera. U mnie niby też nie chodził idealnie i czasami przy ruszaniu delikatnie poszarpywał.
-
- Bywalec forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 1 wrz 13, 18:31
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: KE23958
Panowie, wracam z warsztatu, pod pieli pod kompa i wypluło błąd pierwszego wtrysku. Nalegałem na jazdę i po przejażdżce mechanik stwierdził, że dół ma ale na górnych obrotach wcale nie idzie. Padło stwierdzenie, przeładowywanie turbiny. W środę zostawiam im auto i mają działać
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1403 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: domin997
-
- 39 Odpowiedzi
- 13136 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bythomas1
-
- 1 Odpowiedzi
- 1320 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1566 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: __seba81
-
- 7 Odpowiedzi
- 3666 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 14 Odpowiedzi
- 4138 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 1 Odpowiedzi
- 1431 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Romello81
-
- 12 Odpowiedzi
- 6676 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: avellananut
-
- 1 Odpowiedzi
- 1232 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 12 Odpowiedzi
- 6658 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Masha2019