[E46 320d 136km] spadek mocy a pompa vp44

Bombel27
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 1 wrz 13, 18:31
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: KE23958

#1

Post autor: Bombel27 »

Witam serdecznie, przejdę od razu do meritum. Sprawa ma się w ten sposób. W niedalekiej przeszłości zdechła mi Bunia, a mianiowicie padła vp44 :(
Znalazłem mechaniorów, którzy takim czymś się zajmują (z polecenia), okazało się, że do wymiany sterownik pompy a także nastawiacz kąta wtrysku. Podczas naprawy wymienili mi także świece, pech chciał iż jedna została w głowicy :( ale chłopaki dali rade ! kilka dni temu auto odebrałem, zadowolony, że w końcu jeździ i jest jak się przemieszczać po mieście :) Jednak Panowie coś jest nie tak, przejechałem jakieś 3-5 km silniczek się nagrzał i autko wcale nie przyspieszało.. mówię ku*** co jest ?! wracam na warsztat, opowiadam co i jak, mechanior wsiadł i pojechaliśmy się przejechać i co.. ciśniemy i zero problemów ! mówię, to chyba ja jeździć nie potrafię ;)
Wróciliśmy na warsztat, podpięcie pod kompa, wywala błąd EGR ! Czyszczony był w lipcu zeszłego roku. Mechanior powiedział, że jak nadal będzie się tak dziać, że jest spadek mocy to mam zaślepić EGR a mianowicie ten wężyk od podciśnienia czarno-niebieski. Zrobiłem tak jak mi podpowiedział lecz nic to nie pomogło, nadal borykam się z czasowym spadkiem mocy. Dodam, że turbina sprawna bo sprawdzaliśmy. Martwi mnie ten fakt, ponieważ przed naprawą tej pompy też mi wywalało błąd EGR i jeździłem z nim normalnie podłączonym i żadnego spadku mocy nie było 'ani razu'.

Zaczynam coś podejrzewać, że Panowie fachowcy coś spieprzyli. Jutro do nich jadę i niech się za to biorą a tymczasem chciałbym za sięgnąć waszej opinii na temat spadku mocy. Co może być przyczyną ??
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#2

Post autor: xlc »

Powodow moze byc kilka jednym z nich MOZE byc rowniez pompa VP44 ( nastawnik kata wtrysku ).Podtrzebna jest diagnoza komp. w chwili gdy jest spadek mocy bo bez tego to wróżby z fusów :sorry:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#3

Post autor: Młody90 »

a może któryś z elektrozaworów ?
Bombel27
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 1 wrz 13, 18:31
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: KE23958

#4

Post autor: Bombel27 »

xlc pisze:Powodow moze byc kilka jednym z nich MOZE byc rowniez pompa VP44 ( nastawnik kata wtrysku ).Podtrzebna jest diagnoza komp. w chwili gdy jest spadek mocy bo bez tego to wróżby z fusów :sorry:

Tak właśnie mam zamiar zrobić, jutro do nich jadę i niech sprawdzają co nie gra jak należy. Czy jeżeli z nastawnikiem kąta wtrysku było by coś nie tak to powinno wywalać jakiś błąd ? wczoraj byłem na kompie( niezależny warsztat) i z błędów był tylko od EGR. Więcej nie mam pomysłów co zrobić...
Bombel27
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 1 wrz 13, 18:31
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: KE23958

#5

Post autor: Bombel27 »

Młody90 pisze:a może któryś z elektrozaworów ?

Młody90, gdzieś na forum bmw-klub wyczytałem, że wymiana elektorzawóru od EGR oraz od Turbiny nie pomogło, rozkładam już ręce i mam nadzieje na usunięcie tego problemu :/
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#6

Post autor: xlc »

Tak jak napisałem wcześniej powodów może być wiele (elektrozaworki,pompa,przeplywka itd.) Aby to sprawdzić trzeba mieć koniecznie podpięty komp. w trakcie spadku mocy inaczej bedzie ciezko o szybka diagnozę :sorry:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Bombel27
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 1 wrz 13, 18:31
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: KE23958

#7

Post autor: Bombel27 »

Tak też im podpowiem jak jutro będę u nich.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#8

Post autor: Młody90 »

kolego moze i nie pomogło , ale podobnych problemów sa setki i akurat w innym przypadku nie pomogło a Tobie może .. najlepiej ktoś ogarnięty podłączy się , najlepiej z forum jeśli masz kogoś blisko (mieszkasz w centrum Polski napewno sie ktos znajdize ogarniety) i nie zedrze kasy z Ciebie za kazdym razem ;)
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#9

Post autor: Frost »

Jak występuje w miarę często to INPA + livedata i zapisuj obraz, potem można analizować. Może właśnie pompa jest źle skalibrowana? Może ten tłoczek się zaciera. U mnie niby też nie chodził idealnie i czasami przy ruszaniu delikatnie poszarpywał.
Bombel27
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 1 wrz 13, 18:31
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: KE23958

#10

Post autor: Bombel27 »

Panowie, wracam z warsztatu, pod pieli pod kompa i wypluło błąd pierwszego wtrysku. Nalegałem na jazdę i po przejażdżce mechanik stwierdził, że dół ma ale na górnych obrotach wcale nie idzie. Padło stwierdzenie, przeładowywanie turbiny. W środę zostawiam im auto i mają działać :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”