E46 320D 136km nie kręci, nie odpala

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Exxxodvs
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 23, 18:38
BMW: E46 320D 136KM Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trąbki wielkie
Płeć:

#1

Post autor: Exxxodvs »

Cześć, od niespełna miesiąca posiadam E46 320d 136km w touringu.

Generalnie auto żwawe, jeździ, hamuje i skręca. Trochę gruzik z zewnątrz, ale spełniało moje oczekiwania.

Nie miałem z nim większych problemów, oprócz tego że czasem kręcił i nie mógł odpalić (sytuacja 1-2 razy na tydzień, po chwili i tak odpalał). W tym przypadku wyglądało to tak, że nie miałem nawet wszystkich kontrolek, tak jak miałbym przekręcony kluczyk w pozycji 1 - podejrzewam kostkę od stacyjki i miałem się nią zająć.

Dzisiaj rano jednak wsiadam do auta, wszystko gra i kontrolki są i chcę go odpalać i tu dupa - nie kręci, jest tylko cyk przy przekręcaniu kluczyka.

Jak dotąd naładowałem akumulator, przeczyscilem styki w stacyjce, akumulatorze i plusie w silniku.

Wczoraj wieczorem bez problemu odpalał od strzała - co się mogło stać? Czy zdechnięty rozrusznik mógł sobie umrzeć tak o bez żadnych objaw? Czy może być to kwestia stacyjki? Kluczyk raczej mi nigdzie nie upadł, więc się nie uszkodził.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Bardzo możliwe, że rozrusznik, spróbuj go kawałek pchnąć i wtedy zobacz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Exxxodvs
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 23, 18:38
BMW: E46 320D 136KM Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trąbki wielkie
Płeć:

#3

Post autor: Exxxodvs »

Przeczyscilem styki akumulatora, plusa w silniku, kostki stacyjki i modułu EWS a się okazało, że porządne jebn*ecie kijem w rozrusznik załatwiło sprawę - szczotki się zacięły.

Jak się raz zacięły to już powoli się szykować do ich wymiany czy jeździć, obserwować i trzymać kij w bagażniku? xD
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wymienić rozrusznik, albo jeździć z kijem..tylko w końcu nic to nie da.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”