E46 320D 136KM '99 kontrolki ASC ABS hamulca ręcznego - dziwny przypadek
- DannyGee
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 mar 16, 8:00
- BMW: E46 320D 136KM
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,
po przewałkowaniu niemal całego forum w temacie tych przeklętych kontrolek ASC/ABS muszę w końcu opisać swój egzotyczny przypadek.
Po podłączeniu pod kompa, INPA wskazała dwa błędy - przedni lewy czujnik prędkości koła i tylny prawy czujnik prędkości koła (co by się zgadzało, bo prędkościomierz i ekonomizer działają). Miałem w zapasie tylko jeden czujnik tylny, więc tylko ten wymieniłem. Oczywiście kontrolki zgasły tylko na kilka godzin. Po tym czasie znów świecą, jednak tym razem INPA pokazuje już tylko jeden błąd - tylny prawy czujnik prędkości koła. Totalnie mnie to zbiło z tropu.
W skrócie: Miałem błędy przód/lewy oraz tył/prawy a po wymianie tyłu/prawego z błędów zniknął przód lewy Czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić o co tu może chodzić?
ROZWIĄZANIE
Przebieg napraw:
1. Nie sporządziliśmy szczegółowego protokołu zdawczo-odbiorczego. Mechanik napisał tylko przebieg, markę, opis usterki.
2. Miał dzwonić z każdym duperelem do wymiany, byśmy na bierząco kontrolowali wydatki - nie zrobił tego. Ja musiałem wydzwaniać i sie wypytywać. Na pytanie ile i za co odpowiadał: "pogadamy na końcu, proszę się nie bać, zrobimy wszystko, by było tanio"
3. Zaczął od wymiany czujników - błędy nie znikały. Potem wymienił wiązkę kabli czujnik tył prawy <-> pompa ABS - to samo. Potem wymienił pompę na moją zapasową - stwierdził, że to nic nie zmieniło i że ona też jest uzkodzona, bo dodatkowo wyskoczył błąd lewy tył (odpowiedzialny za prędkościomierz). Potem wymienił pompę na swoją twierdząc, że auto zostało naprawione (moje pompy mi oddał i jeden czujnik).
Po odebraniu auta, dokładnie po 3h błąd ABS znów zawitał na desce rodzielczej Tym razem błąd lewy tył, który dodatkowo objawiał się zanikaniem prędkościomierza (przerywał). Wynika więc z tego, że mechanik coś kombinował z tylnym lewym czujnikiem, gdyż mój działał bez zarzutu i nigdy nie traciłem prędkościomierza (pamiętacie? Miałem błędy prawy tył i lewy, ale przód). Oddałem na reklamację. Naprawa trwała kolejne 2 dni!
Mechanik stwierdził, że wymienił tylny lewy czujnik na nowy, tak jak poprzednie dwa. Od tamtego momentu ABS i ASC działają poprawnie. Sprawdziłem przy utracie przyczepności (pompa załącza się i działa jak należy).
Szczegóły zlecenia:
Mechanik: Arek-Service (Bydgoszcz)
Zlecenie: Zdiagnozowanie usterki systemu ABS
Czas trwania naprawy: 4 tygodnie (obiecał jak najszybciej)
Ostateczny zakres wykonanych prac:
1. Wymiana pompy ABS (koszt części 400zł)
2. Wymiana czujnika prędkości koła tył prawy (koszt części 150zł)
3. Wymiana czujnika prędkości koła tył lewy (koszt części 150zł)
4. Wymiana czujnika prędkości koła przód lewy (koszt części 150zł)
5. Wymiana wiązki okablowania czujnika prędkości koła tył prawy <-> pompa ABS (koszt części 100zł)
Koszt robocizny: 900zł
Całkowity koszt naprawy:1850zł (z czego 300zł to mój ukochany VAT - wziąłem fakturę)
Gwarancja na naprawę: 6 miesięcy
Pytanie: Zostałem finansowo oskubany, czy ceny w porządku? (pierwsze moje tak poważne zlecenie)
po przewałkowaniu niemal całego forum w temacie tych przeklętych kontrolek ASC/ABS muszę w końcu opisać swój egzotyczny przypadek.
Po podłączeniu pod kompa, INPA wskazała dwa błędy - przedni lewy czujnik prędkości koła i tylny prawy czujnik prędkości koła (co by się zgadzało, bo prędkościomierz i ekonomizer działają). Miałem w zapasie tylko jeden czujnik tylny, więc tylko ten wymieniłem. Oczywiście kontrolki zgasły tylko na kilka godzin. Po tym czasie znów świecą, jednak tym razem INPA pokazuje już tylko jeden błąd - tylny prawy czujnik prędkości koła. Totalnie mnie to zbiło z tropu.
W skrócie: Miałem błędy przód/lewy oraz tył/prawy a po wymianie tyłu/prawego z błędów zniknął przód lewy Czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić o co tu może chodzić?
ROZWIĄZANIE
Przebieg napraw:
1. Nie sporządziliśmy szczegółowego protokołu zdawczo-odbiorczego. Mechanik napisał tylko przebieg, markę, opis usterki.
2. Miał dzwonić z każdym duperelem do wymiany, byśmy na bierząco kontrolowali wydatki - nie zrobił tego. Ja musiałem wydzwaniać i sie wypytywać. Na pytanie ile i za co odpowiadał: "pogadamy na końcu, proszę się nie bać, zrobimy wszystko, by było tanio"
3. Zaczął od wymiany czujników - błędy nie znikały. Potem wymienił wiązkę kabli czujnik tył prawy <-> pompa ABS - to samo. Potem wymienił pompę na moją zapasową - stwierdził, że to nic nie zmieniło i że ona też jest uzkodzona, bo dodatkowo wyskoczył błąd lewy tył (odpowiedzialny za prędkościomierz). Potem wymienił pompę na swoją twierdząc, że auto zostało naprawione (moje pompy mi oddał i jeden czujnik).
Po odebraniu auta, dokładnie po 3h błąd ABS znów zawitał na desce rodzielczej Tym razem błąd lewy tył, który dodatkowo objawiał się zanikaniem prędkościomierza (przerywał). Wynika więc z tego, że mechanik coś kombinował z tylnym lewym czujnikiem, gdyż mój działał bez zarzutu i nigdy nie traciłem prędkościomierza (pamiętacie? Miałem błędy prawy tył i lewy, ale przód). Oddałem na reklamację. Naprawa trwała kolejne 2 dni!
Mechanik stwierdził, że wymienił tylny lewy czujnik na nowy, tak jak poprzednie dwa. Od tamtego momentu ABS i ASC działają poprawnie. Sprawdziłem przy utracie przyczepności (pompa załącza się i działa jak należy).
Szczegóły zlecenia:
Mechanik: Arek-Service (Bydgoszcz)
Zlecenie: Zdiagnozowanie usterki systemu ABS
Czas trwania naprawy: 4 tygodnie (obiecał jak najszybciej)
Ostateczny zakres wykonanych prac:
1. Wymiana pompy ABS (koszt części 400zł)
2. Wymiana czujnika prędkości koła tył prawy (koszt części 150zł)
3. Wymiana czujnika prędkości koła tył lewy (koszt części 150zł)
4. Wymiana czujnika prędkości koła przód lewy (koszt części 150zł)
5. Wymiana wiązki okablowania czujnika prędkości koła tył prawy <-> pompa ABS (koszt części 100zł)
Koszt robocizny: 900zł
Całkowity koszt naprawy:1850zł (z czego 300zł to mój ukochany VAT - wziąłem fakturę)
Gwarancja na naprawę: 6 miesięcy
Pytanie: Zostałem finansowo oskubany, czy ceny w porządku? (pierwsze moje tak poważne zlecenie)
Ostatnio zmieniony 1 wrz 16, 13:39 przez DannyGee, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Dziwne ale w sumie chyba dobrze bo przód masz z bani a co do tyłu może psiknij jakimś kontaktem to może zadziała albo jak masz czas to wrzuć ten stary o ile jeszcze się nadaje pojeździj i sprawdź co tam sie dzieje kompem.Moze być tak że zamieniłeś uszkodzony czujnik na równieź uszkodzony .
- DannyGee
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 mar 16, 8:00
- BMW: E46 320D 136KM
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Stary w kawałkach - wylądował w śmietniku. Fajnie, że nie pokazuje już błędu z przodu, tylko...dlaczego, skoro wymieniałem tył? Czy one są jakoś połączone? Jeśli tak, to chyba tylko przez sterownik ABS? Może właśnie sterownik się kaszani?
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4024
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Może i coś się kaszani w stwrowniku, lub ktoś coś pogrzebak stronami i cuda pokazuje. Podnieś auto i pokrec po kolei każdym kołem. Na live data ze sterownika będzie widać którym kręcisz bo to jedno koło pokarze prędkość.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- DannyGee
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 mar 16, 8:00
- BMW: E46 320D 136KM
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeszcze nie sprawdziłem kół na live data, ale zauważyłem pewien powtarzający się schemat - może ktoś miał podobnie.
Gdy odpalę auto, to najczęściej kontrolki (ABS/ASC/RĘCZNY) się nie świecą i jest tak dopóki się gdzieś nie zatrzymam. Wystarczy, że gdzieś "przystanę" i po ok. 30 sekundach kontrolki się zapalają. Gdy ruszę ponownie, już nie znikają. Czasami (rzadko) jest jednak tak, że kontrolki świecą się od razu po uruchomieniu silnika.
Gdy odpalę auto, to najczęściej kontrolki (ABS/ASC/RĘCZNY) się nie świecą i jest tak dopóki się gdzieś nie zatrzymam. Wystarczy, że gdzieś "przystanę" i po ok. 30 sekundach kontrolki się zapalają. Gdy ruszę ponownie, już nie znikają. Czasami (rzadko) jest jednak tak, że kontrolki świecą się od razu po uruchomieniu silnika.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4024
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Wydaje mi sie ze dorwal BMW, wyczul kase i nawet polowy z tych czesci nie masz wymienionych na nowe. Lepiej omijaj goscia...... Wystarczylo samemu podpiac kompa i zrobic jak pisalem, wiedzial bys chociaz mniej wiecej co jest grane, a tak gosc wzial auto na poltora miecha, skasowal prawie dwa kafle i tak na prawde nie wiadomo dokladnie co zrobił, wiadomo tylko ze naprawil.....
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- DannyGee
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 mar 16, 8:00
- BMW: E46 320D 136KM
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Musiałem gdzieś zaryzykować, sam bym tego wszystkiego nie wymienił. Oczywiście, gdybym wiedział, że nie będę miał auta miesiąc, to bym się nie zgodził na naprawy. Ale tak to jest jak ufasz ludziom. Ludzie to k****. Gościa będę omijał, bo jest strasznie niesłowny. Przy następnym zleceniu (gdziekolwiek to będzie) odpowiednio się zabezpieczę prawidłowo i jasno spisanym protokołem zdawczo-odbiorczym. Dwie pompy, które mi zostały wyślę na diagnostykę, jeśli będą dobre - sprzedam, jeśli da się je naprawić - też sprzedam, w ten sposób sprawdzę, czy wymiana pompy była słuszna.
A powtarzając pytanie: Ceny do przyjęcia, czy zawyżone? (zakładając, że zrobił to co wypisał)
A powtarzając pytanie: Ceny do przyjęcia, czy zawyżone? (zakładając, że zrobił to co wypisał)
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4024
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
To jeszcze dostales dwie pompy ktore mechanik kupil za Ciebie na szrocie? Ale jajca, dojdzie do tego ze gosc odda naprawione auto i drugie ktore kupil na części na lawecie ktos dostanie
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 9813 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson
-
- 1 Odpowiedzi
- 1638 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 7 Odpowiedzi
- 16955 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gixer010
-
- 8 Odpowiedzi
- 4452 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: napinaczmichal
-
- 1 Odpowiedzi
- 700 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pixma
-
- 0 Odpowiedzi
- 2697 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Redu91
-
- 7 Odpowiedzi
- 29991 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 7 Odpowiedzi
- 4791 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 9 Odpowiedzi
- 8075 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rudeboy
-
- 0 Odpowiedzi
- 1568 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DuzyPawel