[E46 320d 136KM 2001] Czy to dwumas?
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Witam Panowie. Sprawa wygląda tak. W zeszłym roku w czerwcu wymieniłem koło dwumasowe (LUK) razem ze sprzęgłem. Powodem wymiany były wibracje i nieustanne grzechotanie, które ustawało w momencie wciśnięcia sprzęgła. Na nowym zestawie zrobiłem 18 tyś km. Ostatnio słyszę dziwne charczenie (spód auta) przy schodzeniu z obrotów. Nie muszą być wysokie. Oczywiście opisuje sytuacje na postoju podczas jazdy nie słyszę tego. Problem nie występuje zawsze ale istnieje. Charczenie nie ma gdy przy schodzeniu z obrotów wcisne sprzęgło. Czy to możliwe że po przejechaniu 18 tyś znów się wszystko rozsypało? Nigdy nawet gumy tym autem nie spaliłem. Dodam że na biegu jałowym silnik pracuje idealnie nic nie stuka
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Wszystko jest możliwe Co nie zmienia faktu ,że trzeba by było przysłuchać się z kanału.Może to wydech hałasuje?avellananut pisze:Witam Panowie. Sprawa wygląda tak. W zeszłym roku w czerwcu wymieniłem koło dwumasowe (LUK) razem ze sprzęgłem. Powodem wymiany były wibracje i nieustanne grzechotanie, które ustawało w momencie wciśnięcia sprzęgła. Na nowym zestawie zrobiłem 18 tyś km. Ostatnio słyszę dziwne charczenie (spód auta) przy schodzeniu z obrotów. Nie muszą być wysokie. Oczywiście opisuje sytuacje na postoju podczas jazdy nie słyszę tego. Problem nie występuje zawsze ale istnieje. Charczenie nie ma gdy przy schodzeniu z obrotów wcisne sprzęgło. Czy to możliwe że po przejechaniu 18 tyś znów się wszystko rozsypało? Nigdy nawet gumy tym autem nie spaliłem. Dodam że na biegu jałowym silnik pracuje idealnie nic nie stuka
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Dzięki Panowie. Chyba jednak obstawiam dwumas. Przy wciśniętym sprzęgle grzechotki nie słychać
-
- Bywalec forum
- Posty: 323
- Rejestracja: 19 lip 09, 12:00
- BMW: 320D M47N
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Mlawa
to może i ja opisze swój problem zeby nie zakładać nowego tematu. zastanawiam sie czy to wina dwumasu czy poduszki pod silnikiem. Czasami jest szarpanie,trzesienie budą przy ruszaniu a jak sie da troche wiecej gazu to tego szarpania nie ma i jest szarpniecie budą przy gaszeniu. Auto ma 250 tyś przebiegu wieć dwumas był już raczej wymieniany to by już nastepny siadał? no ale czekam na fachowe rady i wasze propozycje co to może być i jak ewentualnie sprawdzić we własnym zakresie. Pozdrawiam
Przy tym przebiegu wcale dwumas nie musial byc wymieniany.Na poczatek wjedz na kanal czy tez do warsztatu i niech sprawdza poduchy i podpory i mocowania
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Szarpanie przy ruszaniu może być objawem wysłużonego słoneczka. Taka trochę zgaduj zgadula będzie bez zrzucenia skrzyni i ocenienia stanu.
M47 ma to do siebie, że przy gaszeniu zawsze będzie czuć szrpnięcie / bujnięcie / drgnięcie - Nazywaj jak chcesz. Taki urok tych diesli.
Jak to Ciebie denerwuje to można założyć przepustnicę przez zawór EGR od e90 i będzie gasiło przyjemnie i mięciutko.
Więcej o przepustnicy znajdziesz w tym wątku :
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=100711&start=435
M47 ma to do siebie, że przy gaszeniu zawsze będzie czuć szrpnięcie / bujnięcie / drgnięcie - Nazywaj jak chcesz. Taki urok tych diesli.
Jak to Ciebie denerwuje to można założyć przepustnicę przez zawór EGR od e90 i będzie gasiło przyjemnie i mięciutko.
Więcej o przepustnicy znajdziesz w tym wątku :
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=100711&start=435
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 323
- Rejestracja: 19 lip 09, 12:00
- BMW: 320D M47N
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Mlawa
już nie tyle chodzi o to szarpanie przy gaszeniu ale o to zeby zdiagnozować od czego tak sie dzieje czy od dwumasu czy tak mus być czy poduszki czy coś jeszcze innego. kanał mi sie robi w garażu wtedy bede mógł coś wiecej powiedzieć ale do tego czasu chciałem usłyszeć jakieś podejrzenia. Najczęściej dzieje sie to na zimnym silniku. Odczuwalne jest też takie bujanie,szarpanie nawet przy np jak już ruszę i potem przy zmianie na 2 i puszczeniu sprzęgła, takie bujanie i teraz pytanie czy przy uszkodzonym dwumasie też takie bujanie już na drugim biegu też jest czy to eliminuje dwumas i raczej stawiać na poduszki. Poduszek tak z kanału bez rozbierania nie ocenie prawda ? no chyba ze bedą już w takim tragicznym stanie. A tak jak mówisz ze te silniki tak mają wydaję mi się ze nie aż takie bujniecie. Wyraźnie to czuć, osobiście takie wstępna moja diagnoza to te poduszki ale nie wiem za bardzo jak auto zachowuję sie przy uszkodzonym dwumasie. Przy ruszaniu też nie zawsze jest to szarpanie ale własnie najczęściej wtedy gdy silnik jest mocno zimny po nocy.
EDIT:
koledzy powiedzcie czy przy rozwalonym dwumasie wystepuje też poszarpywanie, bujanie na 2 biegu i 3. Czyli ruszamy z 1 potem sprzegło i 2 i puszczamy i też jest takie bujanie i czy to może by od dwumasa czy go raczej wyklucza?
Edytuj posty. Nie pisz jednego pod drugim.
EDIT:
koledzy powiedzcie czy przy rozwalonym dwumasie wystepuje też poszarpywanie, bujanie na 2 biegu i 3. Czyli ruszamy z 1 potem sprzegło i 2 i puszczamy i też jest takie bujanie i czy to może by od dwumasa czy go raczej wyklucza?
Edytuj posty. Nie pisz jednego pod drugim.
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Czy to jest jakiś teleturniej ? Wygram coś jak zgadnę ?
Napisałem Ci już wyżej, że to zgaduj zgadula...
Sprawdzałeś podwozie, wszystkie elementy układu napędowego, wszystkie tuleje wózka, dyfra itp. ?
Szarpanie przy ruszaniu może być od wysłużonego słoneczka.
Na internecie jest mnóstwo stron z podanymi objawami zużycia DKZ.
Napisałem Ci już wyżej, że to zgaduj zgadula...
Sprawdzałeś podwozie, wszystkie elementy układu napędowego, wszystkie tuleje wózka, dyfra itp. ?
Szarpanie przy ruszaniu może być od wysłużonego słoneczka.
Na internecie jest mnóstwo stron z podanymi objawami zużycia DKZ.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 3370 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: klusek
-
- 2 Odpowiedzi
- 1383 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 1 Odpowiedzi
- 999 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 26 Odpowiedzi
- 7417 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 817 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1651 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kab
-
- 7 Odpowiedzi
- 2341 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Nades
-
- 1 Odpowiedzi
- 1576 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: przemo1976
-
- 7 Odpowiedzi
- 4233 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wódz
-
- 6 Odpowiedzi
- 1966 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rymianek