[e46 320d 05r ] slabnie moc silnika

rafal2387
Posty: 5
Rejestracja: 1 wrz 14, 20:41
BMW: bmw320d 05r
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#1

Post autor: rafal2387 »

Witam wszystkich mam taki problem z moim autem ze czasem mi słabnie auto czuje to w trasie np przy 5 biegu przy 110 km chce mu wcisnąć gaz a on nie ma mocy obroty stoja w miejscu i auto mi zwalnia tak jakby mi jeszcze przebierał na paliwie szarpał delikatnie wrażenie jest takie jakby mial coś ciężkiego ciągnąć i nie dawal rady czy ktoś wie co to moze byc jakieś pomysły jest to bmw 320d 2005 rocznik
Ostatnio zmieniony 2 wrz 14, 15:14 przez rafal2387, łącznie zmieniany 3 razy.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

zmień tytuł wątku żeby było wiadomo o jaki silnik chodzi i co cię dzieje bo cię modzi spacyfikują zaraz. To może być absolutnie wszystko z układem zasilania. Na pierwszy ogień do sprawdzenia przepływomierz, bo to klasyczne objawy uwalonego. Do tego wężyki podciśnienia, elektrozaworki turbiny, EGR, ... masz już CR wiec INPA i test wtrysków przy okazji czy błędów nie ma... ale mi to śmierdzi przepływką ;) zrób szybki test. Rozpędź się na 3 biegu do 60-80 na godzinę, wrzuć 4 bieg i pedał w podłogę. Zobacz dokąd dojdzie Ci ekonomizer (wskazówka chwilowego spalania), powinna dość do 20
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
rafal2387
Posty: 5
Rejestracja: 1 wrz 14, 20:41
BMW: bmw320d 05r
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#3

Post autor: rafal2387 »

Ok jutro go przetestuje i dam znac co wyjdzie i jak będzie sie zachowywał dzięki i pozdrawiam
rafal2387
Posty: 5
Rejestracja: 1 wrz 14, 20:41
BMW: bmw320d 05r
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#4

Post autor: rafal2387 »

Witajcie Zibi_j1 zrobilem tak jak mi poleciłeś na początek i wskazówka doszła do granicy 10/16 przy jeździe na 3 biegu z prędkością 80kn/h i wrzuciłem mu 4 bieg do końca a wskazówka spadla do10 pozdrawiam
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#5

Post autor: Młody90 »

na 3 i 4 biegu wskazowka ma dojsc do konca ekonomizwra , nie jest istotna predkosc..
jesli tobie. sie tak bie wychyla to padla Ci przeplywka.
ale lepiej sprawdzuc jeszcze weze podcisnienia zeby miec pewnosc zenie zassysa lewego powietrza..
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

Czyli moja pierwsza diagnoza sie potwierdzila. Przeplywomierz. Wezyki jak mlody mowi sprawdzic mozesz dla pewnosci. Da sie zrobic psilajac plakiem takim do kokpitu na wlaczonym silniku. Jak zwieksza sie jego obroty to zasysa lewe powietrze. Przeplywka to wydatek zedu 500 zl. Kup tylko nowa tylko oryginalna Boscha. Masz nowe auto wiec obejdzie sie bez adaptacji. Wymiana to 20 minut ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Damii92r
Bywalec forum
Posty: 205
Rejestracja: 16 kwie 14, 20:51
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Krakow

#7

Post autor: Damii92r »

Jeśli to silnik m47n to po załozeniu nowej przepływki pasowało by zrobić reset adaptacji..tylko w m47n od 2003r da się robić

Robisz disem reset przepływki+sondy i komp się na nowo uczy
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: zibi_j1 »

Posprzatales Dami juz samochod? To teraz sie doucz kiedy robi sie adaptacje przeplywomierza I nie mac czlowiekowi w glowie :/ zadnet adaptacji w twoim wypadku nie robisz. Wymieniasz przeplywke I smiga. Adaptacja jest konieczna kiedy masz przeplywke starego typu ktorej juz nie produkuja, zostala zastopiona nowym modelem. Wtedy trzeba nauczyc silnik ja czytac. Masz auto z 2005r wiec na sto procent masz fabrycznie nowy typ przeplywomierza. (Ja mam niby stary typ silnika m47 a nowy typ przeplywki, bo stara wycofano w jednym czasie dla wszystkich silnikow) podaj 7 ostatnich znakow VIN to jeszcze sprawdzimy po nr czesci.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Damii92r
Bywalec forum
Posty: 205
Rejestracja: 16 kwie 14, 20:51
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Krakow

#9

Post autor: Damii92r »

Nie rozumisz... nie chodzi o ADAPTACJĘ

tylko RESET USTAWIEŃ PRZEPŁYWOMIERZA+SONDY KTÓRĄ DA SIĘ WYKONAĆ W SILNIKACH M47N PO 2003R jak nie wierzysz poczytaj w google.. sam robiłem u Siebie nawet w Disie

Bo Ty mylisz pojęcia... myślisz,że chodzi o ADAPTACJĘ

a tu chodzi o reset ustawień by komp się uczył pod nową przepływkę.NIE JEST TO KONIECZNE BO MA AUTO PO 2003R więc MOŻE KUPIC I WSADZIĆ I HEJA ale powinno się zrobić to
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: zibi_j1 »

Damii92r pisze:pasowało by zrobić reset adaptacji.
Damii92r pisze:Nie rozumisz... nie chodzi o ADAPTACJĘ

NIE JEST TO KONIECZNE
no comment. Komp nie ma się czego uczyć bo WIE jak współpracować z tym czujnikiem. Mącisz człowiekowi w głowie.
Kwestia samochodów jest prosta. Psuje się - diagnoza - naprawa - jeździsz dalej. A tobie jakoś dziwnie ZAWSZE się to kompiluje...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”