[E46 320 cd] Montaż katalizatora

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Rob4L
Posty: 5
Rejestracja: 10 mar 14, 19:50
BMW: E46 Cabrio 2.0D 150KM
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Wronki

#1

Post autor: Rob4L »

Witam
Niedawno stałem się posiadaczem E46 Cabrio, po lifcie z 2006 roku, z silnikiem oczywiście 2.0D 150KM.
Na chwilę obecną samochód nie ma katalizatora środkowego.
Myślę nad zakupem katalizatora, bądź innej opcji, ale katalizator będzie chyba jedynym konkretnym rozwiązaniem, tym bardziej, że słyszę non stop gwizd turbiny nawet na postoju. Mam nadzieję, że coś doradzicie.
Wg katalogu części musiałbym mieć katalizator EU4 o indeksie 7 795 599
Nie znalazłem nigdzie do kupienia podobnego, prócz tego, który jest gdzieś do kupienia w niemczech:

http://www.ebay.de/itm/BMW-E46-320cd-Cabrio-Katalysator-original-BMW-Neu-fur-Abgasnorm-EU4-4-/220982373615?pt=DE_Autoteile&hash=item3373936cef

Rozumiem, że cabrio ma całkowicie inny kat montowany niż sedan/touring, kąt rury jest zupełnie inny i pewnie gdybym nawet przerobił coś takiego to wyskoczyłyby jakieś błedy(?).

Ewentualnie są jeszcze zamienniki, czy to w niemczech czy w Polsce. Czy spełnią one swoją rolę? Coś w tym stylu:

http://www.ebay.de/itm/KATALYSATOR-KAT-hinten-BMW-3er-E46-318d-320d-mit-E-Prufzeichen-Zubehor-/380641770066?pt=DE_Autoteile&fits=Platform%3AE46&hash=item58a0047a52

Pytanie z innej beczki - czy w samochodzie z 2006 mam zamontowany fabrycznie filtr cząstek stałych? Jak to najszybciej sprawdzić?
VIN: PR48565

Z góry dzięki za pomoc i doradztwo.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#2

Post autor: Młody90 »

ma wycięty i jeszcze narzeka :D
Rob4L
Posty: 5
Rejestracja: 10 mar 14, 19:50
BMW: E46 Cabrio 2.0D 150KM
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Wronki

#3

Post autor: Rob4L »

Czyli mówicie RURA i RURA mu?

a jak sprawdzić czy mam filtr cząstek stałych? Po rozkodowaniu vinu jest:
S167A ABGASNORM EU4 Norma spalinowa EU 4

a w graficznym wyszukiwaniu części coś takiego:

Obrazek
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#4

Post autor: Młody90 »

Kod: Zaznacz cały

Witam
To że auto spełnia EU4 wcale nie jest wyznacznikiem tego że posiada DPF.
E46 DDE5 nie posiada możliwości obsługi filtra DPF ,mam tu na myśli dodatkowe czujniki , ciśnienia spalin przed filtrem jak również ich temperatury. Te funkcje zastały zaimplementowane dopiero do DDE6 pierw w E60 następnie w E90 w tych ostatnich nawet nie wszystkich.

Więc E46 seryjnie nie wychodziło z fabryki z filtrem DPF. Producent jednak po 2005r przewidział doposażenie tego auta w DPF.
Filtr cząstek stałych nie kontrolowany, z stałą czasową wymian (przebieg). Przeciętny xiński mógł zamiast katalizatora wstawić sobie w ASO monolit łączący kata i dpf w jednej puszcze. Dostawał odpowiedni glejt i dzięki pro ekologicznemu działaniu miał jakieś zniżki podatku......
Rob4L
Posty: 5
Rejestracja: 10 mar 14, 19:50
BMW: E46 Cabrio 2.0D 150KM
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Wronki

#5

Post autor: Rob4L »

No ale czy przypadkiem nie był zamontowany "na życzenie"? o to mi bardziej chodzi.

Młody, wcześniej znalazłem ten post, ktoś już się wcześniej zastanawiał ale u siebie zauważyłem ten Dod. Filtr. Paliw. Cząst. Stałych na rysunku stąd moje zdziwienie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”